kaasarista Ruiskuun?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
@teemu
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: La Loka 18, 2003 10:46
Paikkakunta: Turenki

kaasarista Ruiskuun?

Viesti Kirjoittaja @teemu »

Tieto tarpeen mitä osia joutuu vaihtamaan kaasari satkuun
kun päivittää sen ruiskuksi!
Imusarjan ainaskin ja joitain sähköpiuhoja (vai löytyykö ne valmiina)?!

kuinka satkun ovista lähtee lukkopesät irti(ovien vaihto projektia)
KAIKKI TIETO ON TARPEEN!
Viimeksi muokannut @teemu, La Loka 01, 2005 09:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

Ruiskua varten joudut vaihtamaan imusarjan, termarikotelon (ei tarvitse mikäli siinä on valmiit kiinnityskohdat ohjauspainesäädintä varten),
bensatankki myös menee vaihtoon.
Bensalinjat on hyvä myös vaihtaa ruiskumallista(paluuletkua ei ole tarve vaihtaa).

Jos satkusta kyse, sulakeboksi taitaa olla valmiina johdotettu bensapumpun releelle, luultavasti johdotus vedetty jarrutehostimen viereen asti jossa joutilas 2-napainen liitin.
Siihen vaan rakentaa johtosarjaa ruiskun oheishilppeille(ohjauspainesäädin, lisäilmaluisti).
Sitten virtalukonherätteeltä johtoa lämpöaikakytkimelle, siitä kylmäkäynnistyssuuttimelle josta startin toiseen abico-urosnapaan(ei siihen mihin tulee heräte..

Juuri nyt ei ole kytkentäkaaviota käsillä (naapurin majava söi sen).

Huhhuh, vaikea kirjoittaa kun ei ole soossiissa (tm), naapurin majavalle maistui kossu siinä missä banaani ja kytkentäkaaviokin.
Minulle ei jäänyt mitään.

-soossi-
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Jos vaikka

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

laittasit tuplakaasarit!

Saattas minusta olla ihan harkinnan arvoinen teko.

Ainakin omiini olen ollut tyytyväinen.
SAAB
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: Jos vaikka

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

kimmoisa kirjoitti:laittasit tuplakaasarit!

Saattas minusta olla ihan harkinnan arvoinen teko.

Ainakin omiini olen ollut tyytyväinen.
Suosittelen myös, itselläkin toimi hienosti (ja asennus on nopea homma, tosin ei mun taidoillani), tosin ovat nyt huollon alla.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Saippualaatikko
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Ruiskut kuuluvat paloautoihin. Tuplakaasarit on kyllä helpompi (ja halvempi) asentaa. Niin eikä se kulutus mitenkään kauhea ole.
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

Saippualaatikko kirjoitti:Niin eikä se kulutus mitenkään kauhea ole.
Pienempi se on ruiskulla...

-soossi-
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Suosittelen ruiskua, tuon käsiryypyn käyttö on aika painajasmaista (ainakin hesan ruuhkissa), kone prötköttää kunnes lämpömittarin neula on noussut noin sentin verran, eli käytännössä about 5-7min.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Niin ja ruiskussa on sitä voimantunnetta... toki tietysti allekirjoittanutta on vaivannut "jonkin" verran nuo käyntivaikeudet muutosken jälkeen, mutta harrastus se on tämäkin. :)
#1890
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itse olen kyllä päässyt tuplilla pienempään kulutukseen kuin ruiskulla, eikä tuo kylmänäkään mikään kamala ole, kun vaan ovat säädöissä ja ryyppykäsi on tarkka.

Itse tosin olen tottunut ajamaan kaikenlaisilla puolikuntoisilla nykivillä rotiskoilla. :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

-Imusarja ja liitin putki ilmamäärä/määränjakajayhdistelmälle
-Termarikotelo/ohjauspainesäädin
-Johtosarja (ruiskun) sekä rele tietysti pumpulle
-Lisäilmaluisti
-Bensatankki/pumppu
-Paineakku

Siinäpä ne vähät osat taisivat olla. Kaikki menee suoraan heittämällä paikoilleen paitsi muista tietysti ruisku combiin combin tankki ja ruisku sedaniin sedanin. Osat olisi tietysti hyvät olla suurin piirtein samalta vuodikymmeneltä kuin autokin niin yhteensopivuus on varmempaa. Helpoiten nuo osat saa kun ostaa purkaa suoraan itse ruisku satkusta niin näkee mikä kaikki on erillaista.
#1890
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2078
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

itellä kans samanlaine projekti tulossa kun 81 kaasari satku saa 84 vuoden ruiskukoneen pellin alle ja kiekkamittarin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

paljonko noi osat tulis maksaa .. kiinnostas itsekkin tehä moinen projekti
Jiska
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 19, 2003 07:41
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jiska »

En tiedä mihin hintaan muut ruiskutekniikan irrottelee mut multa sellanen lähtis n. 100 euroon.
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Eero »

Eikös se kansi pidä vaihtaa kans? Vaihdoin joskus -85 ruiskuun kannen kun entinen oli entinen ja olisin laittanut kaasutin version kannen kun niitä oli paljonkin tyrkyllä mutta se ei käynyt kun siellä oli imupuolella yks reikä eri kohdassa. Selviää helpoiten kun vertaa kaasarin ja ruiskun imusarjan tiivisteitä. En sitten tiedä onko vuosimalleissa eroja.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ei tarvitse vaihtaa kantta.

B-moottorin ja H-moottorin kansia ja imusarjoja ei voi vaihtaa ristiin, mutta kaasari- ja ruiskumallit kummassakin menevät päikseen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin