Kulutuksesta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kurko kirjoitti:No nyt on uus DI ja bensapumppu ja laturi on ennakkohuollettu ennen viikonloppua niin mikähän multa seuraavaksi leviää. :?:
Kampiakselin asentotunnistin, sitten menee lämpötila-anturi, seuraavana prakaa lämppärin kenno, sitten alkaa vuotaa öljyä kampuran kummankin pään stefoista, sitten menee kytkimen pääsylinteristä tiivisteet, tämän jälkeen työsylinteri korkkaa kaksi päivää kytkinremontin jälkeen, ohjaustehostimen pumppu hajoaa, huolletusta laturista kärähtää pari diodia, ilmastoinnin kompura leikkaa kiinni, turbo hajoaa, mankkuvena kuolee, syylärin ylävesiletku korkkaa-->kone pääsee keittämään--> kansi halkeaa, sitten katkee tankista kiinnityspanta ja siinähän sitä jo alkaakin olla lista valmis seuraavalle kolmelle viikolle 8O :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

V.J.S kirjoitti:
Kurko kirjoitti:No nyt on uus DI ja bensapumppu ja laturi on ennakkohuollettu ennen viikonloppua niin mikähän multa seuraavaksi leviää. :?:
Kampiakselin asentotunnistin, sitten menee lämpötila-anturi, seuraavana prakaa lämppärin kenno, sitten alkaa vuotaa öljyä kampuran kummankin pään stefoista, sitten menee kytkimen pääsylinteristä tiivisteet, tämän jälkeen työsylinteri korkkaa kaksi päivää kytkinremontin jälkeen, ohjaustehostimen pumppu hajoaa, huolletusta laturista kärähtää pari diodia, ilmastoinnin kompura leikkaa kiinni, turbo hajoaa, mankkuvena kuolee, syylärin ylävesiletku korkkaa-->kone pääsee keittämään--> kansi halkeaa, sitten katkee tankista kiinnityspanta ja siinähän sitä jo alkaakin olla lista valmis seuraavalle kolmelle viikolle 8O :lol:
No huh 8O Ainahan saabiin jotain...
"Onneks" pääsee tiiseli corollan kyydis töissä kulkemaan (herroiks takapenkillä).Tonnari vain seisontaan,ettei vaan tuonne tienpäälle hajoa :roll: Ja kävellen kauppareissut.Onhan se tonnari komea ihan "pihakoristeenakin" :?
Juu...parin päivän corolla kyyti tekee jo pahat "vierotusoireet" :x
Pakko käydä iltasin sitten ajeleen saabilla 8) että jaksaa taas ahertaa (ja istua tiisselin kyydis)
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noo-, ei tuo nyt ihan tosielämästä ollut, vaikka noista ainakin puolesta on kyllä ihan omakohtaista kokemusta...tonnari kyllä kieltämättä välillä koettelee hermoja ja likviditeettiä.

Oma suhtautumiseni vaikkapa täällä foorumilla esiintyviin vikalistoihin on ollut se, että joissain yksilöissä on joitakin yleisesti listoilla esiintyviä vikoja. Omassa yksilössäni nuo listat vaan tuppaa toteutumaan kokonaan 8O :lol:
Noh, vielä on syyläri, lämppärin kenno, laturi, DI-kassu ( 8O ), IMM, imuilman lämpöanturi, suuttimet, ohjaustehostin, puolimoottori (männät, lohko, kampi yms hilppeet), ABS-pumppu, vaihdelaatikko ja vetonivelet alkuperäistä, muuten alkaakin koko tekniikka olla uusittu :roll: Eli siinä sitten tulevaisuuden vikalistaa :?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

V.J.S kirjoitti:Noo-, ei tuo nyt ihan tosielämästä ollut, vaikka noista ainakin puolesta on kyllä ihan omakohtaista kokemusta...tonnari kyllä kieltämättä välillä koettelee hermoja ja likviditeettiä.

:?
Ooks sä lukenu liikaa mun Tonnarin vikakertomuksia ja korjauksia.
Korjauksen korjauksia ja korksuksen krjeuksen kirjauksia.
:oops:
Ääääh helppoa tuo.

Ei oo riemulla rajaa, kun Tonnarilla ajaa. :D :D :D
Katsos vaikka ohitettavien ilmeitä 8O
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kerrotaan nyt tähän ton vanhan pumpun sielunelämä.
Tuli tänään sorvattua auki ja mitä löytyi. :?:
Kommutaattori oli kulunut muoville yhden liuskan osalta (toki muutkin on noin 0.05mm päässä).
Eli kommutaattorista on hävinnyt kuparia noin 0,9mm.
No ei tossa mitään, vaan kun hiilissä olisi vielä noin 9mm puristusta jäljellä.
Ja kuluma on ollut korkeintaan 4mm (pitemmät ei sovi). :?:
No empä ole ennen tavannut DC konetta mistä liukurenkaat häviäisi kun hiilistä on kulutettu 1/3 osa. :?
Vai onko tolla bensavoitelulla kenties jotain tekemistä asian kanssa (bensa kun virtaa roottorin ja staattorin välistä ja liukurenkaat ja hiilet on bensan seassa) :o
Turvallista :?:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

aika saakelin kovat hiilet olleet.
Saabhan myytyä bensapumppuja. :twisted:

ei se kipinästä syty, hapettomassa tilassa.

aikoinaan Maan-Auton hallissa heitti yks asentaja tupakan tumpin bensa-pesualtaaseen. Sihahti ja sammui.

Toinen kaveri kopautti piipun perskat samaan astiaan------------ palokunta hoiti jälkisammutuksen hyvin.

Sai happea ja kovemman kuumuuden.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

No niin onkin kovat olleet.
Eilen tossa ihan miehissä tutkitiin ja hutkittiin. :)
Ekalle "automiehelle" kun näytin se sano ettei nuo mitkään hiilet ole, ne on rautatapit. :)
No ei ota magneetti, vaan ei meinaa viilakaan pystyä, santapaperilla pinta hiukan puhdistuu järeillä sivuleikkureilla ei katkea yms.
Vastaa Viestiin