
Vilkaiskaapa joskus vetokoukkujanne
Vilkaiskaapa joskus vetokoukkujanne
Käytin tuossa tuplista leimalla ja katsastusmies koputteli vetokoukkua (päällepäin ihan siisti yms.) Ropina vaan kuului ja poikittaisesta osasta putoili iloisesti paloja. Ilmeisesti päässyt täyteen hiekkaa/kosteutta yms. kun ajettu aikanaan paljon hiekkatiellä. Alkuperäinen vuodesta -84 ollut ensiasennuskoukku. Onneksi ei ole tarvetta mitään kärryä nykiä, katsastusmies vaan hekotteli, että tällä koukulla älä vedä, ettei tule yllätyksiä 

Ostain tässä joku aika sitten polkupyörähäksäväkättimen ja laitoin koukkuun kiinni. Aluksi ihmettelin, että kylläpäs tuo heiluu. Huomasin kaksi hyvää syytä vaihtaa koukku; 1. kuula ei ole enää kunnolla kiinni
ja 2. koko saatanan koukku antaa periksi, kun pyörätelineestä vääntää
Koukku on Biltema-laatua, kuinkas muuten 



-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Itsellä orkkiskoukku, ja kunnossa, tosin peräänajossa irtosi siitä päästä tuo "saab" -suojus, ja nyt pääsee lika sisään ruostuttamaan.
Viimeksi tänään tuli kärrättyä rojua romikselle, ja vaikka tuplis epätoimivine tuplineen nyki ja tökki, ei vaunu ainakaan irronnut
Viimeksi tänään tuli kärrättyä rojua romikselle, ja vaikka tuplis epätoimivine tuplineen nyki ja tökki, ei vaunu ainakaan irronnut

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-87 satkussa kävin alla kurkkaamassa jotain. Auto oli pohjalta ok ja hyvässä massassa mutta koukun putki puuttui toiselta kyljeltä osittain. Liekkä melkein puolimiljoonaa kilometriä ja suola aiheuttanut tuon.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Tuo taisi olla ihan Kovilin tekele ja varmaan alkuperäisvaruste, koukun perässä oli Saabin merkillä varustettu muovipääty. Vuonna 2000 tuli pari kertaa hinattua n. 1000kg Kafi-merkkistä teidentukkoa ja tuli kyllä huomattua, että ei tuosta oikein vetoautoksi ollut. Pitää varmaan raapaista koko koukku pois ja tilkitä pultinreiät hyvin, muuliakaan en omista, tuskin sitäkään uskaltaisi nykiä.
Jep, kaatiskuormaa oltiin lähdössä heittämään kaverin -81 DX-corollalla kärry perässä, haaveeksi jäi. Pajan pihalta ylämäkeen kiskoessa irtosi koukku, ja jottei kenellekkään jäisi epäselväksi se, että kovin turvallisella kulkineella oltiin liikenteessä, niin konehuoneessa oli 2.0TC tuplilla, peltisarjalla, portatulla kannella ja virinokilla... 1.3:n papereilla. 

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Kerran erästä japanilaismerkkiä nosturilla tutkiessani nykäisin samalla koukusta puolihuolimattomasti. Kuului rusahdus ja koko koukku romahti alas jääden vain sähköjohdon varaan roikkumaan.
Ehdin sentään hypätä alta pois. Ei kuulemma ollut käytetty ainakaan viimeiseen kolmeen vuoteen.

Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21