Vilkaiskaapa joskus vetokoukkujanne

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jusau

Vilkaiskaapa joskus vetokoukkujanne

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Käytin tuossa tuplista leimalla ja katsastusmies koputteli vetokoukkua (päällepäin ihan siisti yms.) Ropina vaan kuului ja poikittaisesta osasta putoili iloisesti paloja. Ilmeisesti päässyt täyteen hiekkaa/kosteutta yms. kun ajettu aikanaan paljon hiekkatiellä. Alkuperäinen vuodesta -84 ollut ensiasennuskoukku. Onneksi ei ole tarvetta mitään kärryä nykiä, katsastusmies vaan hekotteli, että tällä koukulla älä vedä, ettei tule yllätyksiä :)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ostain tässä joku aika sitten polkupyörähäksäväkättimen ja laitoin koukkuun kiinni. Aluksi ihmettelin, että kylläpäs tuo heiluu. Huomasin kaksi hyvää syytä vaihtaa koukku; 1. kuula ei ole enää kunnolla kiinni :o ja 2. koko saatanan koukku antaa periksi, kun pyörätelineestä vääntää 8O Koukku on Biltema-laatua, kuinkas muuten :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itsellä orkkiskoukku, ja kunnossa, tosin peräänajossa irtosi siitä päästä tuo "saab" -suojus, ja nyt pääsee lika sisään ruostuttamaan.

Viimeksi tänään tuli kärrättyä rojua romikselle, ja vaikka tuplis epätoimivine tuplineen nyki ja tökki, ei vaunu ainakaan irronnut :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Eero »

-87 satkussa kävin alla kurkkaamassa jotain. Auto oli pohjalta ok ja hyvässä massassa mutta koukun putki puuttui toiselta kyljeltä osittain. Liekkä melkein puolimiljoonaa kilometriä ja suola aiheuttanut tuon.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Tuo taisi olla ihan Kovilin tekele ja varmaan alkuperäisvaruste, koukun perässä oli Saabin merkillä varustettu muovipääty. Vuonna 2000 tuli pari kertaa hinattua n. 1000kg Kafi-merkkistä teidentukkoa ja tuli kyllä huomattua, että ei tuosta oikein vetoautoksi ollut. Pitää varmaan raapaista koko koukku pois ja tilkitä pultinreiät hyvin, muuliakaan en omista, tuskin sitäkään uskaltaisi nykiä.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Hieman offtopic, mutta jos kukaan omistaa ylimääräistä nelikulmaista "Saab"-logoa koukun palkkiin, niin heittäkäähän yv:tä, voisin muutaman euron maksaa tai tehdä vaihtarit johonkin Saabbiosaan.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Meikäläisen t16:n vetokoukku käytännössä ruostui irti. Edellinen omistaja kertoi ruotsalaisen katsastusmiehen repäisseen koukun viime katsastuksessa käsin pois.

Nyt pitäisi vielä ottaa pohjassa olevat ruostuneet pultit ja koukun kiinnityspalkin jämät irti.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mä ruuvasin finkusta just männäviikonloppuna vetokoukun irti.. Tosin hitsaushommien tieltä, mutta silti.

Eipähän hidas peräkolari vedä mun rakasta saappia kieroon! :-D
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Mullaki piti ottaa koukku pois satkusta, muuten ei leimaa irronnut. 12 vuodessa oli aika hyvin ruostunut 8O
9-5 2,3t -03
#2514
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Minä noita olen irroitellut noista purku autoista , ja eipäs ole yhtään pahasti ruosteista sattunut kohdalle , siis sellaista joka olis jo puhki ruostunut.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2077
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jokunen vuosi sitten katselin sivusta kun kaveri alkoi peruuttamaan traileria talon pihaan. Hyvinhän se sujui, kunnes koukku taittui alas 45:n asteen kulmaan 8O Vetokoukun palkki ei pettänyt mutta kori antoi myöden. Autona oli eräs 80-luvun japsi... Hinattiin sitten traileria toisella autolla.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Jep, kaatiskuormaa oltiin lähdössä heittämään kaverin -81 DX-corollalla kärry perässä, haaveeksi jäi. Pajan pihalta ylämäkeen kiskoessa irtosi koukku, ja jottei kenellekkään jäisi epäselväksi se, että kovin turvallisella kulkineella oltiin liikenteessä, niin konehuoneessa oli 2.0TC tuplilla, peltisarjalla, portatulla kannella ja virinokilla... 1.3:n papereilla. :|
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Kerran erästä japanilaismerkkiä nosturilla tutkiessani nykäisin samalla koukusta puolihuolimattomasti. Kuului rusahdus ja koko koukku romahti alas jääden vain sähköjohdon varaan roikkumaan. 8O Ehdin sentään hypätä alta pois. Ei kuulemma ollut käytetty ainakaan viimeiseen kolmeen vuoteen.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Vastaa Viestiin