Letkut irti,mikä kuuluu mihinkin....

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
-Juho-
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 15:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Letkut irti,mikä kuuluu mihinkin....

Viesti Kirjoittaja -Juho- »

tutkailin tuossa konehuonetta ja löysin aika monta letkua irrallaan :?

imusarjan päädystä lähtee letku
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2315109

sen päässä on Y-haara, siinä ei ollut kiinni yhtään letkua.

sitten oli by-passin letku irti
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2315113

imusarjan lähellä yksi letku (ei mitään hajua mikä)
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2315111

ja sitten on vielä ahtopaine mittarin letku....

kuka osais neuvoa mihin noi kaikki liitetään :)

mankkuvena näytti tältä:
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2315110

eli tuohon ylimpään pitäisi jotain tulla? mutta mitä?

tässä kuvassa on punaisella ympäröity T-liitin joko on kiinni mankkuvenassa(?) vai onko?
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2315112

sieltä löytyis myös tuon tapainen T-liitin irrallisena missä ei ollut letkua kiinni kuin yhdessä kohtaa (2 vapaana)


nämä kun saisi vielä liitettyä oikein kiinni niin auto alkaisi olemaan kunnossa :D

ja jos joku vielä haluaa/jaksaa selittää mitä noilla kaikilla on virkaa ni olisin kiitollinen.

valitan TOSI huonoja kuvia, mutta toivottavasti noista jotain selvää saa.
9000CD T aut. -88 *ex*
-Juho-
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 15:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Juho- »

eikö kukaan viitsi auttaa?

sain selvitettyä sen imusarjan oikealta puolelta lähtevä letku liitetään yhteen by-pass:in letkun kanssa ja sen ahtopainemittarin mikä menee rintapeltiin....
("mäksä:llä" oli samainen ongelma :) )

mutta nuo muut pitäisi vielä saada liitettyä oikeisin paikkoihin...
yleensä vastaukset on tullu parissa tunnissa :D

onko sitten liian huono kysymys että kukaan ei viitsi vastata :D

kaikki apu olisi tarpeen!
9000CD T aut. -88 *ex*
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

8O
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Ma Loka 03, 2005 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos kerran kaikki apu kelpaa, niin tuolta löytyy 87-alipainekaavio, varmaankin edes auttavasti samankaltainen järjestelmä, vaikkei identtinen -88:n kanssa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=28302
Viimeksi muokannut jus, Ma Loka 03, 2005 15:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kuva
Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
-Juho-
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 15:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Juho- »

näistä on ollut jo hieman apua. Kiitos! :)

mutta tämä letku vielä ihmetyttää?
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2315111


ja vielä kun tuossa mun mankkuvenassa W-letkun kohtaan on laitettu "turboruuvi"
niin mitenkähän se alkuperäisen letkun kanssa tehdä?
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2315110
9000CD T aut. -88 *ex*
-Juho-
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 15:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Juho- »

tiesin kyllä tuon W-liittimen :)
mutta kun tuohon on tehty tuo "turboruuvi" viritys,
eli alkuperäinen W-letku on irrallaan.
eli mikä merkitys sillä W-letkulla oikein on??
(luin kyllä sen "quasimotor's" :in tekstin, mutta en saanut kunnolla selvää/ymmärtänyt)
9000CD T aut. -88 *ex*
-Juho-
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 15:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Juho- »

eli meinaatko mimmi, että kannattaisi laittaa se W-letku tuohon "turboruuvi" letkun väliin esim. T-liittimellä??
joku on tehnyt tuollaiset viritykset autoon, itsellä ei mitään hajua tuosta :D

vai mitkä ihmeen viritykset tuohon autoon on oikein tehty? :)
9000CD T aut. -88 *ex*
-Juho-
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 15:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Juho- »

8O :?:
9000CD T aut. -88 *ex*
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mistäs tollaisia iloisenvärisiä :D letkuja saa Energian duunarille sopivaan metrihintaan. :?:
-Juho-
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 15:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Juho- »

jooh... en taida koskea noihin letkuvirityksiin mitkä mulla on...
joku virittänyt tuon,niin pääasia että toimii :D
eli R menee ihan oikeaan paikkaan mihin kuuluukin
ja sitten W ja C letkun on yhdistetty ja niiden päähän laitettu T-liitin,
jolle ei löydy mitään paikkaa mihin laittaa.
(ja kuulemma ollut aina sellainen irtonainen)
ja mankkuvena näkyy noissa kuvissa.

jatketaan ihmettelyä :)
9000CD T aut. -88 *ex*
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Se läppäkotelon päältä lähtevä letku, josta laitoit uudenkin kysymyksen lienee EGR:n letku. Pitäisi olla tulpattu jos EGR-venttiili on poistettu käytöstä.

Turha laittaa kovin monta kysymystä samasta aiheesta, oikeastaan voisit poistaa sen toisen kysymyksen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-Juho-
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 15:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Juho- »

täh? eihän siinä T-haarassa mitään "turboruuvia ole" ? :D

mutta mitenkäs kun siinä magneettiventtiilissä on se "turboruuvi" kytketty W-liittimeen?
vai onko siinä tässä tapauksessa yhtään mitään merkitystä koko ruuvi virityksellä?
9000CD T aut. -88 *ex*
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

jus kirjoitti:Se läppäkotelon päältä lähtevä letku, josta laitoit uudenkin kysymyksen lienee EGR:n letku.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/EGR.gif
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin