Vaihdatin juuri korjaamolla (nyrkkipajalla) t8:n vuotaneen öljypumpun o-renkaan ja stefan. Osat hommasin itse Motonetistä. Samalla uusittiin hihnat, eli ne 3.
Nyt auto pitää ihmeellistä matalaa jurinaa moottorin kierrosten ollessa 2500 varvin hujakoilla. Ihan kuin joku hankaisi tuolla kierrosalueella. En ole toistaiseksi onnistunut paikallistamaan äänilähdettä, jurina näet kuuluu lähinnä hyttiin eikä ulkopuolelle.
Tsekkasin hihnojen kireydet ja kokeilin eri kireyksillä, ei toistaiseksi vaikutusta.
Mikähän on nyt pielessä?
Satkun jurinat n. 2500 rpm paikkeilla
Satkun jurinat n. 2500 rpm paikkeilla
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Tutkippa kuuluuko ääni hihnapyörien ja apulaitteiden tienoilta?
Ettei esim. kampiakselin hihnapyörä pääsisi hankaamaan johonkin tai jos joku hihna on liian kireällä ja ko. pyöritettävän apulaitteen laakerit huutaa leipää..
Ettei esim. kampiakselin hihnapyörä pääsisi hankaamaan johonkin tai jos joku hihna on liian kireällä ja ko. pyöritettävän apulaitteen laakerit huutaa leipää..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kuuntele tuleeko jurina siitä pelkääjän puoleisen etulokarin päällä olevasta purkista, joka on lähellä läpivientiä.
Omassa T8:ssa ihan sama ongelma, välillä jää jurisemaan tyhjäkäynnilläkin.
Yleensä ääni alkaa startin jälkeen ensimmäisillä metreillä, loppuu kun kone lämpenee kunnolla.
Ei aavistustakaan mikä ko. purkin virka on, mutta imusarjalta näyttäis menevän sille yks alipaine letku.
Omassa T8:ssa ihan sama ongelma, välillä jää jurisemaan tyhjäkäynnilläkin.
Yleensä ääni alkaa startin jälkeen ensimmäisillä metreillä, loppuu kun kone lämpenee kunnolla.
Ei aavistustakaan mikä ko. purkin virka on, mutta imusarjalta näyttäis menevän sille yks alipaine letku.
Sehän on alipainesäiliö sisäilmankierron läppien toimintaa varten. Se jurina tulee jonkinmoisesta takaiskuventtiilistä. Jos järjestelmässä on vuoto jossain, niin sehän jurisee sen takia, että moottori imee ilmaa sieltä säiliöstä kokoajan vuodon takia... Eli siis sisätiloissa voi olla joku letku irti tai hapertunut ja vetää ilmaa alipainesäiliöön. Toivottavasti tästä sai jotain tolkkua?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01