kosteutta umpiossa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

kosteutta umpiossa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli miun satkussa on kostean yön jälkeen umpioiden sisäpuolella kosteutta. mikä olisi hyvä tavara tiivistämiseen.... tai saako esim uudet tiivisteet kohtuu hinnalla?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Djjules
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:11
Paikkakunta: UK

Viesti Kirjoittaja Djjules »

Mietin vaan tässä että mitenkähän helposti sieltä lampun kannan kautta kosteutta menee sinne umpioon, jos on erittäin kostea keli... Kaippa silläkin puolella joku tiivistys on, vai onko? Jos on niin eikös sekin kulu, kun polttimoita vaihdetaan? Eikai siellä tiivisteitä ole, emmäätiiä :?:

Just Thinking Out Loud
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eihän siellä ole kuin se muovirinkula kait siinä on tiiviste .... mut jotakin ainetta sikakittiäkö laitan.......mustaa. vaiko silikonia
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

jahas,
"kostean yön jälkeen umpioiden sisäpuolella kosteutta", mitähän kaikkea tuostakin voi tulla mieleen. Heh- heh... kosteita öitä useinkin siellä itärajan tuntumassa ??
no asiaan:
mä panin väritöntä silikonia kun vaihdoin lasin, koska ne tiivarit kärsii usein lasin irrotuksessa ja uudet maksaa aika reippaasti ja joutuu tieteskin ootteleen jne..ja ne vanhat olis vielä kaavittava puhtaaksikin.
silikoonia siks jotta saa joskus inhimillisesti irtikin (jos vaikka lasi pitää uusia) ja väritöntä siks jotta esim musta voi ikävästi näkyä.
musta se toimi ihan jees.
Mä kuivatelin vanhalla pölynimurilla umpiota( sellanen muinaismuisto jonka letkun saa puhalluspuolellekin), se hönkii kliffan turvallisen lämmintä ja määrä on runsas, sillä oon kuivatellu sisustaakin esim kun kattoluukku kusi kuskin jakkaralle.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

99:ssä on toisinaan toisessa umpiossa vaikka eivät ole ku 5 vuotta vanhat. Otan vaan sen kumilerssin irti ja ajelen tunnin toista ja paan lerssin takaisin paikoilleen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei muutes kannata kuivatella laseja paineilmalla. Lasi sanoo helposti räks...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

miksköhän se ei sit siedä paineilmaa , onko lämpötilan muutos silloin liian nopea ,

vai onko lasi konstruoitu aerodynaamiseksi vain ulkopuolista viimaa vasten :)
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ilmeisesti se lasin ulkopinta-ala on niin paljon suurempi sitä poistoaukkoa (polttomon aukko), että lasi toimii ikäänkuin mäntänä, joka päättää lähteä livohkaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

nalleolut kirjoitti:eihän siellä ole kuin se muovirinkula kait siinä on tiiviste .... mut jotakin ainetta sikakittiäkö laitan.......mustaa. vaiko silikonia
Laita Sikaa mieluimmin, noissa silikoneissa tuppaa oleen jotai etikan tapaista joka ruostuttaa peltiä nopeammin kuin vesi. Joitain etikattomiakin kai löytty, mutta on kalliimpia.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jees sikakittiä ostamaan. saa sen tiivisteen samalla istumaan kunnolla pari tippaa sinne uraan tiiviste siihen kiinni ja sit tiivisteeseen sikaa ja umpio päälle!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Kannattaa tarkistaa että umpion ylä- ja alapuolella olevat tuuletusreiät on auki.
#2274
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tuuletusreiät???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Jep...Umpiosi eivät hengitä... :idea:
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

nalleolut kirjoitti:tuuletusreiät???
Ainakin viistokeulan umpiossa sellaiset on...
#2274
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

missä kohtaa siellä sellaiset on???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin