mikä kannen tiiviste kestää

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

mikä kannen tiiviste kestää

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Mikä kannattaa ostaa, saabin alkuperäinen vai ajaako "tarvike" saman asian?

ja mistä johtuu et pakosarjan pultit löystyy kokoajan itsekseen?

sit tähän samaan vaikka aivan eri asia, niin mitä maksaa automaatin jarruvalon kytkin sinne polkimiin..tuppaa nyt jäämään jarruvalot palamaan
BMW 525iA Touring Executive
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

selvä, eli motonetin tiskille
BMW 525iA Touring Executive
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Mimmi kirjoitti:Varmista, että saat Elringin 8O
myykö ne montaa eri?

mites sit ton lisäks, ni saako motonetistä myös pakosarjan tiivisteitä montaakin eri merkkiä?, saako myös orkkis kamaa, mitä merkkejä näissä?
BMW 525iA Touring Executive
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Hommaa uudet lukkomutterit pakosarjaan, niin luulis kestävän taas.

Ei siis nylockeja vaan semmoiset vähän litistetyt. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Jope kirjoitti:Hommaa uudet lukkomutterit pakosarjaan, niin luulis kestävän taas.

Ei siis nylockeja vaan semmoiset vähän litistetyt. :-)
Joita myy esim Metaplan Turussa pilkkahintaan verrattuna alkuperäisiin.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

nyt oli irti ainakin se itse pinnapultti, eli ei mutterit.
BMW 525iA Touring Executive
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Itse ostin Saab 9000 2.0t-96:seen moottorin yläpääntiivistesarjan
Klaukkalan Dieselistä (http://www.klaukkalandiesel.fi) reilu kuukausi sitten.

Hinta oli varmaan reilu 110 eur (en nyt muista tarkkaan). Palvelu pelasi ja tuote sopi autoon. Tarvikesarjan merkkiä en nyt muista. Huoltomies oli tiivistesarjan vaihdossa joutunut käyttämään yhden oman tiivisteen: turbon ja pakosarjan välisen, jota ei ollut ko. sarjassa mukana.

Tarvikepakettiin kuului:
-kannen tiiviste
-venttiilikopan tiiviste
-venttiilien ohjurien kumit (meniköhän nimike oikein? :)
-pako- ja imusarjantiivisteet

Terveisin,

-Make
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Mäksä kirjoitti:nyt oli irti ainakin se itse pinnapultti, eli ei mutterit.
Kuten kävi ilmi metaplanista saa millaista tavaraa oikeastaan vain.
Mutta pinnapultithan ei taida mitään ihmeellistä tavaraa olla?

Luulisi pystyvän tekemään ihan kierretangosta.

Saabilta hankin itse pakosarjan & turbon -tiivisteet.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja iita »

ei ole enää eikä ole tulossa elringiä,oli vastaus huuhtikuussa motonetillä:wink:
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

juu mutta millä hitolla ne pinnapultit saa pysymään kiinni, ei näissä vanhoissa ulkoisesti näy mitään vikaa.

joka kerta ne vaan löystyy..kesän alus just pakosarjan tiivistekkin tuli vaihdettua ja nyt taas
BMW 525iA Touring Executive
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ota pinnapultti ja kaks mutteria.

Ruuvaat mutterit pinnapultin toiseen päähän "lukkoon". (pidä avaimella sisemmästä kiinni ja kiristä ulompaa)

Kierrä pinnapultti kireälle ulommasta mutterista.

Taas kerran nappaa sisemmästä mutterista avaimella kiinni ja väännä ulompi auki lukosta ja sitten ruuvaat mutterit irti.

Ei siihen sen kummempaa temppua ole. Laitat kireälle vaan, mutta älä riisu kannesta kierteitä, eli jätä metrinen jatkovarsi vaan seinää vasten nojaamaan. Sormitiukkuus tuskin riittää pitämään ne paikallaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

iita kirjoitti:ei ole enää eikä ole tulossa elringiä,oli vastaus huuhtikuussa motonetillä:wink:
Motonetin erikseen myymä kannentiiviste voi olla mitä vaan, voi hyvinkin olla että eivät enää Elringiä tilaa. Omalle kohdalle sattui joku epsanjalainen pahviläystäke, jätin hyllyyn. Sen sijaan Motonetin myymä yläpään tiivisteSARJA, joka on ScanTechin laatikossa, sisältää Elringin kanneniivisteen. Ja Elringiä kun tuohon epsanjanihmeeseen tiskillä vertailin, niin ero oli kuin yöllä ja päivällä...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin