Eilen sitten tulevan pakkaskauden innoittamana irrotin ja purin vehkeen.
1. Lämmittimen polttoaineputki irti ja kaksinkerroin, nippusiteellä kiinni
2 Vesiletkut irti ja 22 mm kupariputki väliin, klemmarit kiinni ja käännetään syrjään
3 Sähköliitin irti ja johtonippu syrjään
4 Eberin alta imu- ja pakoputken klemmarit löysään (8mm pikku hylsy). Ovat vähän huonosti näkyvissä, mutta molemmissa on klemmari.
5 Lämmitin on "pudotettu" sellaiseen U malliseen telineeseen joka on kiinni taka- yläreunastaan rintapellissä yhdellä 10 mm pultilla. Pultti auki ja koko paketti on irti
6 Lämmitinpaketti nostetaan ylös pois vähän heilutellen, että imu- ja pakoputki irtoavat
7 Ko putket nippusiteellä kiinni eberin kiinnitysruuvinrreikään.
8 Eberin sulake irti, niin auto on taas ajokunnossa.
Lämmittimen purku on helppoa; näkyviintulevat ruuvit vaan auki niin paketti hajoaa helposti
Ja sitten vikadiagnoosi:
Polttokammiossa on reikä johon rungon toisessa osassa oleva hehkutulppa menee. Reikä on itseasiassa pieni putki joka on polttokammion sivussa.
Ko putken vasemmassa sivussa on aukko jonka yläpuolelle polttoaineputki on juotettu polttokammion sisällä. (tulikohan nyt kirjoitettua tarpeeksi epäselvästi)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ko. aukossa tulisi olla ohuista langoista muodostettu hilaverkko eli höyrystin. Mikäli verkkoa ei näy on polttokammio sökö. Näihin kevytebereihin joita Saabissa käytetään ei ko. verkkoa saa erillisenä, vaan polttokammio pitää ostaa kokonaan (n200 €)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Eberiä myyvät varaosaliikkeet toimittavat osan tilauksesta. joten ei tarvitse olla merkkiliikkeen armoilla.
Sitten vaan kootaan lämmitin sekä asennetaan paikalleen ensi viikonloppuna ja eiku pakkasia odottelemaan.
Mahdollisesti hehkutulppa kantsii myös uusia, kun kerran sydeemi on kinttaassa.