OG900 Aerojen hintatasosta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

OG900 Aerojen hintatasosta

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Nyt on pakko kysyä muiden mielipiteitä ja ajatelmia aiheesta, joka on vaivannut pientä mieltäni jo tovin aikaa. Eli mikä OG900 Aeroissa maksaa?

Hintapyynneistä päätellen 80-90 luvun vaihteen Airojen hintataso on 5000-7000€, vanhempia (-84...87) saanee tonnin-pari edullisemmin. Samaan rahaan saa n. kaksi saman ikäluokan T16 satkua. Oman käsitykseni mukaan Aero on vakio T16 helmasarjalla ja hienommalla sisustalla(?). Mm. tonnariaerossa on jo vähän eroa muuallakin kuin "kosmeettisissa" asioissa, esim. suorituskykypuolella verrattuna "tavan" 2,3T:hen, ja ne "lepakkopenkit" on jo melko legendaariset 8)

Eli onko tuo og-puolen helmasarja ja Aero-merkki sen ekstra 3000+ €:n arvoinen? Mielestäni ei. Ymmärrän toki erikoismallien harvinaisuusarvon, mutta mielestäni juuri tämä og900 T16 vs Aero erotus on jotenkin suhteeton, cabriolet onkin ihan oma juttunsa, se on jopa minunkin mielestäni oikeasti erikoismalli :wink: Jopa Tullin (ylin ja kiistämätön asiantuntija autojen arvon määrityksessä :roll: ) mielestä Aeron ja T16 välillä ei ole juurikaan eroa :wink:

Mites muut, onko tullut pähkäiltyä samaa ja löytyykö inputtia aiheeseen?
Viimeksi muokannut V.J.S, Pe Loka 14, 2005 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Itekkin olen miettinyt samaa...tuntuu välillä aika kohtuuttomalta vaikka kyseessä silti sarjassaan harvinainen ja vielä harvinaisempaan suuntaan menevä automalli.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Re: OG900 Aerojen hintatasosta

Viesti Kirjoittaja qaw »

V.J.S kirjoitti:Hintapyynneistä päätellen 80-90 luvun vaihteen Airojen hintataso on 5000-7000€, vanhempia (-84...87) saanee tonnin-pari edullisemmin. Samaan rahaan saa n. kaksi saman ikäluokan T16 satkua.
JOS Aeron hinnalla tosiaan saa 2 tavallista T16-satkua niin ne on todennäköisesti ihan pommeja. Siis joko Aero on pidetty paremmin tai se tavan T16 ei sitten olekaan halpa. Tai sitten se T16 on jälkikäteen sellaiseksi rakennettu, monet myyvät muuten ässiäkin T16:na.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

hei, eihän aerossa välttis edes lue missään aeroa :wink:

og:ssa ulkokuoressa ei ole koskaan ollut aero- merkkiä !

mutta aero on aina aero :twisted:

eihän sitä ole pakko ostaa aeroa, vaan voi ostaa ihan tuikitavallisen turbo- mallin. esim tämä yksilö on turbo 16s :wink:

Kuva
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Kyllä se Aero oikeissa Aeroissa lukee, viimeistään kuskin oven verhoilun alla olevassa tarrassa. Ja Turbo 16 S _on_ Aero :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

pikaseltaan mieleen aeron ja ei eron eroja ulkokuoresta.

aerossa:

vinokeula, pystäreihin en ole perehtynyt -84 gl:ää enempää :D

-kattoluukku
-maalatut puskurit
-erilaiset puskurinjatkeet
-leveämmät lokarinlistat
-helmalevikkeet
-ja mun muistaakseni -87 tai -88 tuli jämäkämpi alusta aeroon...

ja värivalikoima melko suppea tietyillä vuosimalleilla.

eniten vinokeuloja mustana ja punaisena.

aeroja vastaavia malleja jenkeissä spg- mallit
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

saabracing kirjoitti:pikaseltaan mieleen aeron ja ei eron eroja ulkokuoresta.

aerossa:

vinokeula, pystäreihin en ole perehtynyt -84 gl:ää enempää :D

-kattoluukku
-maalatut puskurit
-erilaiset puskurinjatkeet
-leveämmät lokarinlistat
-helmalevikkeet
-ja mun muistaakseni -87 tai -88 tuli jämäkämpi alusta aeroon...

ja värivalikoima melko suppea tietyillä vuosimalleilla.

eniten vinokeuloja mustana ja punaisena.

aeroja vastaavia malleja jenkeissä spg- mallit
Kattoluukun saanut käsittääkseni ilman lisämaksua myös T16-malleihin. Maalatut puskurit nyt ainakin. Lokarilistatkaan ei taida kaikissa Aeroissa olla leveämmät, eikä mielestäni alustassakaan ole mitään eroa tavan T16 verrattuna.

Pystärissä erona etuspoileri, puskurien jatkeet, tietty helmapalat. Ja -84 taisi saada vain punaisella nahkasisustalla, -85 kojelauta ja a-pilaritkin muuttui punaiseksi mutta taas penkkejä sai jo plyysisenäkin.

Ja Aerossahan on aina kallistuksenvakaajat, niitä ei pystäri-T16:issa ollut ainakaan aluksi (-85 esim).
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Ainakin -89 Aerossa on alusta matalampi ja eri iskaritkin, ns. sport-paketti.

vm.-90 T16 ja -89 aeron varusteissa oli erona Aeron hyväksi:

-Sähköantenni
-iskarit ja jouset
-Helmat, puskurin jatkeet ja lokarin levikkeet

T16 satkuja on myyty myös ihan karvalakkimalleja ainakin 90-luvulla.

Mielestäni yliarvostettuja nuo Aerot :roll:
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Juu ei ole mielestäni OG900 Aerojen hinnoilla katetta. Eri asia on tuo 9000 Aero, jossa onkin jo vähän enemmän eroa tavan tonnariin nähden.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: OG900 Aerojen hintatasosta

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

qaw kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Hintapyynneistä päätellen 80-90 luvun vaihteen Airojen hintataso on 5000-7000€, vanhempia (-84...87) saanee tonnin-pari edullisemmin. Samaan rahaan saa n. kaksi saman ikäluokan T16 satkua.
JOS Aeron hinnalla tosiaan saa 2 tavallista T16-satkua niin ne on todennäköisesti ihan pommeja.
Huomaa, että sanoin NOIN (n.) kaksi T16sta, eli kyllä mielestäni se hintaero on järjestään vähintään 1,5 kertainen (pyöristetään jo kahteen insinööripiireissä :wink: ) :P

Oma ihmetykseni pointti on siis kuitenkin se, että ns. erikoismalliksi og900 Aero ei eroa "karvalakista" (siis T16) niin paljon, että hintaero olisi selitettävissä. Siinä vaiheessa kun järkiperusteet loppuu, sanotaan että "Aero on aina Aero". Eikä siinä mitään, Saabismia sairastavana ymmärrän kyllä tuonkin perustelun :) Mitään JÄRKEVÄÄ syytä en vaan moiselle hintaerolle keksi, toisin kun esim. Cabriolet tai uudempien mallisarjojen Aerot/Viggenit. Kuntoa jos käytetään perusteena, niin onpa täälläkin muistaakseni ollut esillä/puhetta ruosteisia Aerojakin, kärjistäisinpä jopa, että mätä, mutta teknisesti kunnossa oleva T16 saattaa irrota vaikkapa 500€, samankuntoisesta Aerosta joudut satavarmaan pulittamaan toista tonnia...Koska se on Aero :?: :wink: :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: OG900 Aerojen hintatasosta

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Itsellä ei ole aeroa ja T16:nenkin on lpt.

Olen kanssa miettinyt ja kummastellut noita hintaeroja kun noita tupsahtelee joskus myyntiin.
Erityistä himoa ei noihin ole ole tullut kuten esim. todelliseen erikoismalliin tuohon pidennettyyn. :D

Mutta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta noi aerot on yleensä muita ikäisiään paremmassa kunnossa, johtuneeko sitten tuosta erikoismallista ja korkeammasta hinnasta jolloin ostajiksi on valikoitunut niitä todella arvostavia, tiedä noista sitten...

Näennäistä hintaeroa tietty lisää juurikin se että melko moni loppupään T16:sta on ässiä, joissa on varusteita vähempi ku Classiceissa.


kärjistäisinpä jopa, että mätä, mutta teknisesti kunnossa oleva T16 saattaa irrota vaikkapa 500€, samankuntoisesta Aerosta joudut satavarmaan pulittamaan toista tonnia...Koska se on Aero :?: :wink: :)

Toi on vähän huono vertaus kun juuri tuossa hintaluokassa helmasarja selittää tuon eron mutta kun mennään tonnia pari ylemmäs niin hintaero kasvaa vaan...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Hinnoista en kommentoi....mutta aito aero on aina aito aero.... saahan siitä sierrastakin cossun näkösen ja tehosen... silti aito on aito!
(Sen verran hinnoista... tuntuuhan se järjettömältä kun ruotsissakin pyydetään viimesistä og airoista (Turbo S) tonnari airon hintaa... vaan eipä noita 90-luvun S:ä juuri tule vastaan...)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
SRV
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 12, 2005 19:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja SRV »

Katselin ohimennen uusien hintoja 04/90 Tuulilasista. Turbo 16 3-ov, 183500 mk. ja Aero 226000 mk. Oli se hintaero silloinkin aika huima... eli kuinkahan monta Aeroa rekisteröitiin esim. v. 1990?
900 i Special 2d -85 (RIP)
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

semmonen muistikuva olisi, jotta -89 olisi rekisteröity 7 kpl 900 aeroja

ei kyllä mitään havaintoo mistä jääny kummitelemaan päähän, liekkö essonbaarijuttuja vai muuta :roll:

ite en jaksanut edes alkaa enempää aeroa etsimään, vaan lähin ja hyväkuntoisin t16 mosalla oleva loppupään satku oli kivuttomin vaihtoehto. kaikki aerot oli sillon jossain ei myynnissä :lol:

mutta aina sitä herää mielenkiinto kun aero tulee myyntiin, kerran jopa liian lähellä oli etten hankkinut 8)
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

saabracing kirjoitti:semmonen muistikuva olisi, jotta -89 olisi rekisteröity 7 kpl 900 aeroja
Ohhoh! Omassa käyttöönottopvm. 27.10. -89. Pitäisiköhän tässä olla ylpeä tai jotain. :) Ja olihan tuo joka sentin arvoinen, vaikka kunto onkin mitä on. Uskomaton fiilis aina, kun pääsee ratin taakse.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Vastaa Viestiin