Missä vika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Reetu

Missä vika

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ruisku satku ei tahdo kylmänä lähtä käyntiin , missä vika.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Haaa... Kiitoksia eiköhän selvinne.
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Paineakku

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Jos kylmänä käyntiinlähtö on mahdollista mutta vain pitkän sahauksen jälkeen saattaa kyse olla myös puuttuvista bensapaineista, eli toimintakykynsä menettäneestä paineakusta. Tätä voi yrittää testata ohittamalla pumpun rele jolloin polttoainepumppu pumppaa koko ajan - paineistaa systeemin. Ja jos nyt kylmä kone lähtee kuin palmun alta, voi epäillä vikaa olevan siinä kalliissa ja tylsästi vaihdettavassa paineakussa.

Itse asiassa, tuo paineakun toimimattomuus taitaa ilmetä myös silloin, jos auto on useamman tunnin sammutettuna. Tylsää, sillä kun se on kunnossa niin vanhakin 900i hörähtää käyntiin tuosta vain. Kukaan koskaan koittanut omatoimisesti korjata ao. osaa?
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Tai ihan vain poikki kuluneista johdoista.... :wink:
Nimim. ostin lämpöaikakytkimen turhaan....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tässä yhteydessä olisi ehkä hyvä mainita minkätyyppinen ruiskusatku on kyseessä. Onko K-jet, Lucas vai LH?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No mistäs mä sen tiedän , 900i vm 86 8-venttiilinen.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Eiköhän tuo sitten K-jet ole ja esitetyt lämpöaikakytkinkommentit pätevät.

Jos paineenvaraajaa tai paineen vuotoa epäilee, eikä jaksa hyppylankavirityksiä, voi kokeilla kytkeä virrat toistuvasti sekunniksi päälle - pois - päälle pois useamman kerran. Joka kerran kun virrat laittaa päälle pitäisi pumpun pyöriä ~sekunnin. Tällä tavalla saa varmistettua että paineet on kerätty. Sitten vasta kääntää avainta starttiin asti.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Tai pumppu finaalissa..?
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Vastaa Viestiin