Turbon vesiletku

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Turbon vesiletku

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Alkoi olla vesiletku turbolle aika huonossa hapessa. Ei olisi mennyt kovinkaan kauaa kunnes olisi ruostunut puhki. Viimme pk-seudun potkijaisessa Hook vinkkasi laittamaan tilalle kunnon tavaraa. Eikun seuraavana päivänä Dunlopille Konalaan uutta letkua hakemaan. Ei tullut muuten pahan hintaiseksi, 21,- jeuroa. Alla ero tavalliseen putkeen (kiitos siitä vielä kerran Hookille)

Kuva

Letku on 1,5cm:ää lyhyempi kuin orkkis ja istuu loistavasti. Banjojen asennotkin meni kohdilleen.

Nyt pitäisi varmaan alkaa päivittelemään muitakin letkuloita...

Pakosarjan pultti oli mennyt poikki, oli muuten sangen v-mäinen pakosarja ottaa irti. Pultin nysä oli sen verran syvässä ettei poisotosta voinut vielä haaveillakkaan. Vaihdoin muut pultit ja iskin uuden tiivisteen niin vuoto lakkasi (ainekin vähäksi aikaa). Täytyyköhän odotella että pahvi menisi niin voisi viedä kannen koneistamolle.

Menipä taas yksi sunnuntai rattoisesti...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kuinkas syvässä se sitten sulla olikaan :?: Sehän oli katkennut juuri kierteen päästä, eli pultin pään pitäsi olla noin 1-2mm syvyydessä tiivisteen pinnasta.. Dremelin 1-2mm jyrsinpallolla yltää ihan hyvin 1-2cm syvyyteen, jolla sen 5mm leveän halkioviillon saa tehtyä pulttin päähän.. ja noin 5mm kärjellä varustetulla suorapääruuvarilla kyllä tuon yltää pyörittämään vaikka pohjasta.. :wink:

Vai oliko ruostunut niin että ei pyörähtänyt tms? (kopautus pultinjämään sisäänpäin saattaisi irroittaa kierteet toisistaan...)
Pakosarjan kiinniollessahan tuota on aika haasteellista irroitella kuten oli puhettakin.. Ei muuten, mutta kun sinne ei näe kunnolla. :?

Ainiin. Se alavesiletkukin olisi kiva päivittää uuteen mittaan, mutta en ole vielä jaksanut metsästää sopivia palikoita, että saisi lohkoon kiinni, kun taitaa lähteä sen verran terävässä kulmassa heti lohkosta, että voisi tarvita pidempää onttopulttia ja "holkkia", kuten T7:n turbon kannenpäähän menevässä ylemmässä vesiletkussa.

Tietty voisihan sitä ottaa vanhan malliksi ja teettää ja ihmetellä.. :)

Ps. Joko peruspaineta viilailtu "kohdalleen"? 8)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Se pultti oli juuri sen pari milliä syvässä, eli Dremelin puute teki hommasta mahdottoman, ei olisi mahtunut poraamaankaan. Täytyy yrittää kaippa myöhemmin uudestaan nyt kun sain hyvän syyn ostaa Dremelin...

Peruspaineita säätelin hieman, nyt nostaa peruspaineet heti siihen 0.5 bariin. Päälle 4500 rundin nostaa vielä 0.65:een. Meni muuten kolme säätökertaa että osui kohdalleen. Enempää en uskaltanut lyhentää ettei tulisi ongelmia nakutuksesta. Bensanahan olen muutenkin käyttänyt 98:a. Tuntuu tuo muuten persdynossakin...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kyllä nyt yhden dremelin olisi muutamassa tunnissa saanut paikanpäälle järjestettyä pk-seudulla. 8)
Yhteyttä muihin saabisteihin kertoen huolensa.. ja joku pullakahvi-riippuvainen olisi todennäköisimmin kurvannut pihaan tarvittavat vehkeet mukana.. :roll:
(Itse käytän mieluummin kahvin sijasta vaikkapa mehua.. :wink: )

No, seuraavassa purussa sitten, ellei sitten ole sopivaa meikkipeiliä, jolla näkisi pakosarjan reijästä sisään. Flektin irroitus helpottaa myös dremelöintiä, kun antaa 5cm lisää peruutustilaa..
Samoin jos irroittaa jäähdyttimen, niin pääsee suoraan katsomaan. (edellyttää puskurin ja ic:n irroitusta).
Ei se ole mikään tekemätön paikka kaivaa 1cm pätkä 8mm kierretankoa reijästään "kotikonstein". :wink:

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin