
kun ei rutise eikä päästä muutakaan ääntä kun kokeillen 5 päälle.
"Ulisi" hieman aikaisemmin silloin kun toimi.

Totta tämä! Kuvauksen perusteella ei vain kuulu/tunnu mitään ylimääräistä: omassa autossa oli ainakin melkoinen kolina, kun boorit antoivat periksi, ja 5.-ratas alkoi pyöriä tyhjää akselinsa ympäri. Nämä on tietysti tapauskohtaisia...Myös vialliset boorit voiva aiheuttaa vitosen puuttumisen. Meneekö vaihdekeppi normaalisti vitosen paikalle, mutta vetoa ei ole. Vanhemissa tonnareissa on 5 rattaassa pienemmät boorit kuin uudemmissa. Vanhassa tonnarissa oli rattaassa jo yli puoli kierrosta tyhjää, kun vaihteistoa korjattiin.
Mikäs laatikko on sitten T16-moottorisella CD-tonnarissa?Suomik kirjoitti:Veikkaan että kyseessä on cc-tonnari? Ulina aiemmin johtuu tod. näk. orastavasta laakeriviasta, joka on tyypillistä ainakin tonnarin G-sarjan laatikoille...
Sori; ajatus ehti vanheta kesken lauseen. Samat G-sarjan askit tietysti myös ekoissa CD:issä tuonne -90-luvun alkuun asti, jolloin vaihtuivat F-sarjalaisiksi, millä mentiinkin tonnarikauden loppuun. Ei kai niistäkään vielä taivaat auenneet, mutta muutama lastentauti oli poissa...--------------------------------------------------------------------------------
Suomik kirjoitti:
Veikkaan että kyseessä on cc-tonnari? Ulina aiemmin johtuu tod. näk. orastavasta laakeriviasta, joka on tyypillistä ainakin tonnarin G-sarjan laatikoille...
Mikäs laatikko on sitten T16-moottorisella CD-tonnarissa?
Jos ei tuo G-sarja?
Vaihteensiirtotangossa on rintapellin ja laatikon välissä sen kumiliitoksen ohella kohta, josta siirtotangon asentoa voi säätää pituus- ja kiertosuunnassa. Tällöin laitetaan pakki päälle, ja tungetaan n.4mm puikko sokaksi vahdekepin juureen palkeen alle taka-oikealle, missä on juuri tätä paikoitusta varten kohdistusreiät. (Oikeastaan pakki ei olisi paras mahdollinen säätövaihde, mutta ajaa asiansa: hetken säädeltyään hoksaa ilman sokkaakin, mihin suuntaan kannattaa rukata). Tangon säätökohdasta sitten avataan kiristys, ja säädetään niin, että vaidekepin kohdistusreiät ovat luonnostaan (=ilman sokkatappiakin) linjassa. Lienee kuitenkin harvinaista, että tämä säätö omia aikojaan luistaa ihan kokonaan pois alueelta, sitäpaitsi sen luulisi vaikuttavan myös pakin kytkeytymiseen.lappala kirjoitti:Kyseessä on 900 CD turpo -88
Kuulin että voi olla joku 5. vaihteen säätöruuvi löystynyt