Mikä tiivistysaine?
Itselläni piti ainakin tietyillä kierroksilla ihme ulinaa ja krohinaa. (esim n. 1500rpm ja 2000rpm)Pahimmiten silloin kun päästit kaasusta eli kierrokset olivat laskussa, esim moottori jarrutuksessa tai vaihteen vaihdossa.
Omalla autolla on ajettu n.211tkm. Ja öljypohjassa ei ollut ylimääräisiä mohniä tai kökkojö. Öljysihdissa ja öljypohjan pohjalla oli muutama pienen pieni raudan murunen, mutta toinvotaan että olivat tuolta ääntävästä tasapainotussysteemistä kotoisin. Juuri tuo hirvittää, kun sieltä irtoaa rauta silppua, että mitä se tekee kaikille laakereille sun muille.
Kyllähän suurimmat pitäisi jäädä öljysihtiin ja öljysuodattimeen.
Omalla autolla on ajettu n.211tkm. Ja öljypohjassa ei ollut ylimääräisiä mohniä tai kökkojö. Öljysihdissa ja öljypohjan pohjalla oli muutama pienen pieni raudan murunen, mutta toinvotaan että olivat tuolta ääntävästä tasapainotussysteemistä kotoisin. Juuri tuo hirvittää, kun sieltä irtoaa rauta silppua, että mitä se tekee kaikille laakereille sun muille.
Kyllähän suurimmat pitäisi jäädä öljysihtiin ja öljysuodattimeen.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Mukava kuulla että hiljeni operaation jälkeen. Olisit samalla vaihtanut alakerran laakerit, näyttävät olevan aika finaalissa reilun 200tkm:n kohdallaFrostgrey kirjoitti:Itselläni piti ainakin tietyillä kierroksilla ihme ulinaa ja krohinaa. (esim n. 1500rpm ja 2000rpm)Pahimmiten silloin kun päästit kaasusta eli kierrokset olivat laskussa, esim moottori jarrutuksessa tai vaihteen vaihdossa.
Omalla autolla on ajettu n.211tkm. Ja öljypohjassa ei ollut ylimääräisiä mohniä tai kökkojö. Öljysihdissa ja öljypohjan pohjalla oli muutama pienen pieni raudan murunen, mutta toinvotaan että olivat tuolta ääntävästä tasapainotussysteemistä kotoisin. Juuri tuo hirvittää, kun sieltä irtoaa rauta silppua, että mitä se tekee kaikille laakereille sun muille.
Kyllähän suurimmat pitäisi jäädä öljysihtiin ja öljysuodattimeen.

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jos sitä on ajettu FlorallaFrostgrey kirjoitti:Tässä tuntu ainakin öljypohja olevan suht puhdas ja muutenkin kone kullan ruskea.

En uskalla enää ajaa kuin 5tkm samoilla öljyillä, hittovie enää ei jaksa ruveta konetta rassailemaan, jos seuraavaksi paukahtaa niin toimitan tattikselle koko romun

No eivät öljyt ole kyllä menneet paljon miksikään vaikka nyt noilla on "jo" kohta ajettu 4500km, eli vaihtohetki lähestyy

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tietääkö kukaan Oulun seudulta pajaa joka tuon ketjun poiston osaisi tehdä, tai suostuu tekemään? Epäilen että merkkiliikkeet voi lukea joukosta pois samantien. Ja onko ko. operaatiosta arvauksia hinnoittelun osalta. Oma (268tkm ajettu, öljyt vaihdettu 10tkm:n välein) rahisee kun sepelimylly, enkä tohtisi hiekkaisella pihalla moista operaatiota tehdä
.

9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
Mun autossa ketju oli niin löysä, että ketjussa oli ihan kunnolla löysää (etusormella voi heilutella) Ihan hirvitti moisen olemassa olo koneessa kun olisi voinut nyt jo rikkoa paikkoja. Ketju oli venynyt 1 cm pitemmäksi kuin velipojan autossa.
Kiristin on jousikiristeinen ja öljynpaine keventää jousta, joten koneen ollessa seis pitäisi ketjun olla kireimmillään.
Nyt tuli sattuneesta syystä harjoiteltua(otin 2 kertaa öljypohjan pois, kun veli "hiukan" mokas) tuon öljypohjan pois ottoa niin arvioisin itseltä menevän moiseen operaatioon 3-4 tuntia kaikkineen putsauksineen päivineen. Joten sen mukaan kannattaa maksaa. Ja hiekkaisella pihalla tein moisen projektin.
Kiristin on jousikiristeinen ja öljynpaine keventää jousta, joten koneen ollessa seis pitäisi ketjun olla kireimmillään.
Nyt tuli sattuneesta syystä harjoiteltua(otin 2 kertaa öljypohjan pois, kun veli "hiukan" mokas) tuon öljypohjan pois ottoa niin arvioisin itseltä menevän moiseen operaatioon 3-4 tuntia kaikkineen putsauksineen päivineen. Joten sen mukaan kannattaa maksaa. Ja hiekkaisella pihalla tein moisen projektin.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
- Paikkakunta: Wilppula
- Viesti:
Hei,
kiitos viestistänne koskien Saab 9-5:ttänne. Tasapainoakselia ei voi poistaa moottorista. Tasapainoakseli tasapainottaa moottorin toimintaa ja voimansiirtoa sylinteriryhmässä, se on sidoksissa moniin muihin moottorin osiin mm. moottorin apulaitteiden toimintaan eikä näin ollen ole poistettavissa. Tasapainoakseleita on poistettu joskus kilpakäytössä, mutta katuautossa se ei ole kannattavaa.
Ystävällisin terveisin, GM
Hölmö GM kysymys koski kyllä ketjua mutta...!
Vai kilpakäytössä!
Mulla onkin kohta kilpa-auto tai enhän mä nyt niitä akseleita poistaskaan! eli hö

kiitos viestistänne koskien Saab 9-5:ttänne. Tasapainoakselia ei voi poistaa moottorista. Tasapainoakseli tasapainottaa moottorin toimintaa ja voimansiirtoa sylinteriryhmässä, se on sidoksissa moniin muihin moottorin osiin mm. moottorin apulaitteiden toimintaan eikä näin ollen ole poistettavissa. Tasapainoakseleita on poistettu joskus kilpakäytössä, mutta katuautossa se ei ole kannattavaa.
Ystävällisin terveisin, GM
Hölmö GM kysymys koski kyllä ketjua mutta...!

Vai kilpakäytössä!

Mulla onkin kohta kilpa-auto tai enhän mä nyt niitä akseleita poistaskaan! eli hö


A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
Mitähän apulaitteita siihen on sidoksissa? tainnut sihteerikkö vastata jollain paavo väyrynen generaattorillaThe Black 9-5 kirjoitti:Hei,
kiitos viestistänne koskien Saab 9-5:ttänne. Tasapainoakselia ei voi poistaa moottorista. Tasapainoakseli tasapainottaa moottorin toimintaa ja voimansiirtoa sylinteriryhmässä, se on sidoksissa moniin muihin moottorin osiin mm. moottorin apulaitteiden toimintaan eikä näin ollen ole poistettavissa. Tasapainoakseleita on poistettu joskus kilpakäytössä, mutta katuautossa se ei ole kannattavaa.
Ystävällisin terveisin, GM
Hölmö GM kysymys koski kyllä ketjua mutta...!![]()
Vai kilpakäytössä!![]()
Mulla onkin kohta kilpa-auto tai enhän mä nyt niitä akseleita poistaskaan! eli hö![]()


V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Startin13 kirjoitti:Hei mestarit
Täällä nostetaan hattua kaikille niille ketä suorittaa Saab 9-5 remontteja omalla hiekkaisella pihalla. Olette rohkeita poikia.![]()


Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98