Mankkuvenan kestävyys ongelma..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Jnz
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Mankkuvenan kestävyys ongelma..

Viesti Kirjoittaja Jnz »

Mikä hemmetti voi olla et 1kk sisään 2 uutta mankkuvenaa sanoo työsopimuksen irti? Resistanssit mankun nastojen välillä on ok luokkaa (ekana näytti 0 mut olipa mittari väärällä alueella).Keskimmäiseen mankulle tulevaan johtoon tulee tasaisesti 13.8V. Piuha irti mankusta ja baanalle niin peruspaineista ei tietoakaan=fuelcut.. Mankun ohitus niin pp on 0.5 luokkaa.
9-5 sedan aero -02
9000 CSE 2.3 -94
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Sulla on varmaan kakkaa tsydeemissä, mikä estää mankkuvenan sisällä olevien peltipalojen liikkeen magneettien mukaan. Joku on hoitanut ongelmaa crc-ruiskauksella. Myös hetkellinen ilman W-letkua ajo aiheuttaa magneettiventtiilille sn verran kiirettä, että se saattaa pukata kakan ulos.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Eipäs...

Liikkeellä on PASKOJA mankkuvenoja. Itselläni hajosi jo toinen tällä "kesärengaskaudella". Tuo viimeinen kesti 1400 km.

Ensimmäisen hajonneen oireet: ahdot karkailivat liikaa, ja lopulta ei ahtanut enää yhtään.
Toinen hajosi juuri päin vastoin; ahdot hävisivät ja nyt sitten ahtaa liikaa.


Onneksi tällä viikolla saan taas uuden. Saab-laatua...
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Taitaa mullakin olla tuollainen huono yksilö.
Joku aika sitten nousi 98:lla noin 1,3bar ja 95:lla 1,2bar no nyt on ollut pitemmänaikaa rajana tuo 1,0bar casosta riippumatta.
Luulin jo, jotta johtuu m*netin B.pumpasta, mikä kylläkin oli numeroiltaan ja valmistajaltaan sama kuin alkuperäinen :?:.
NO odotellaan ja mittaillaan noita bensanpaineita piirturin kanssa niin eiköhän tuo "ongelma" selviä.

Vaan kerkiäähän tolla kilollakin, ja talvikin on tulossa eikä ole edes luistonestoa :D .
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Minulla tärppäsi toimiva vasta neljännellä kerralla... kerpele..
Korjasin kaverille yhden, eipä ollut tosiaan kaksinen homma... :)
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Lobo_Earthworm kirjoitti:Minulla tärppäsi toimiva vasta neljännellä kerralla... kerpele..
Korjasin kaverille yhden, eipä ollut tosiaan kaksinen homma... :)
Mittääs teit :?: (kun korjasit) :?:
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Löysin foorumilta ohjeita, aukaisin mankun ja vaihdoin rikkinäisen lätkän. En löytänyt tarpeeksi ohutta metallia mutta rakentelin ihan normaalista "vanne" nauhasta siihen käypäsen levyn, ja toimii moitteetta..
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Jnz
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jnz »

tevisu kirjoitti:Eipäs...

Liikkeellä on PASKOJA mankkuvenoja. Itselläni hajosi jo toinen tällä "kesärengaskaudella". Tuo viimeinen kesti 1400 km.

Ensimmäisen hajonneen oireet: ahdot karkailivat liikaa, ja lopulta ei ahtanut enää yhtään.
Toinen hajosi juuri päin vastoin; ahdot hävisivät ja nyt sitten ahtaa liikaa.


Onneksi tällä viikolla saan taas uuden. Saab-laatua...
Jotain tuollaista olen muistaakseni jostain lukenut et noita viallisia mankkuvenoja on ollu liikentees. No eipä täs muu auta ku käydä vonkumas TAAS uusi mankku takuuseen.
9-5 sedan aero -02
9000 CSE 2.3 -94
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Haluuks joku sendiä porsineen mankkuvenan tännepäin dissektoitavaksi?

Kiinnostais tutkia, että mitä eroa on T5 ja T7-mankuilla, mutta en raaski tuota omaa ehjää 200e maksanutta T5-mankkuani uhrata tieteen alttarilla. :-)

YV jos olis riesaksi asti noita risoja nurkissa.. Maksan matkahuollot kyllä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Olen missannut sen sitten kokonaan, pitääpä searchailla.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »


9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Taitaa mun magneettiventtiili kuulua samaa heikkojen kerhoon. Tuli
ostettua uusi tuossa puolitoista kuukautta sitten entisen takertelun
vuoksi. No, nyt nakkas auton peruspaineille, eikä yritäkkään nostaa
enempää. Mitään en ole vielä tutkinut, mutta epäilys herää koska
tämmöistä ei edellisellä venttiilillä koskaan sattunut. :x
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

No niin. Vanha magneettiventtiili on taas paikoillaan ja hyvin ahtaa .Tosin tämä alkuperäinenkin tahtoo välillä jumitella, siksihän sen vaihdoinkin.
Mutta tosiaan, uusi venttiili kesti kuukauden. Kilsoja alle tonnin :x

Pitänee soitella maanantaina Ouluun Aineelle josko sais uutta tilalle??
Harmittava juttu.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Mahtaakohan oma m-venttiili kans sanoa sopimustaan irti? Ahtaa vakiona nyt 0.7bar (läpi kierrosalueen), muistaakseni mankkuvenan ohittamalla (virtajohto irti) 0.3bar ja sit bleedillä saan nostettua yli 1 bar (kun apc rajottaa, se rajottaa tuonne 1-1.1bar). W-letku irti ni ahtaa paljon (en sen enempää sitä sitte viitsi kokeilla).
Tuo ahtojen hiipuminen alkoi tuossa kesällä ja aluksi tipahti 0.8bar kohtaan ja ny 0.7bar ollu jo pidempään...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Mulla meni kans 1kk mankku. Niitä on viallisia tullu jokunen erä.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Vastaa Viestiin