Mankkuvenan kestävyys ongelma..
Mankkuvenan kestävyys ongelma..
Mikä hemmetti voi olla et 1kk sisään 2 uutta mankkuvenaa sanoo työsopimuksen irti? Resistanssit mankun nastojen välillä on ok luokkaa (ekana näytti 0 mut olipa mittari väärällä alueella).Keskimmäiseen mankulle tulevaan johtoon tulee tasaisesti 13.8V. Piuha irti mankusta ja baanalle niin peruspaineista ei tietoakaan=fuelcut.. Mankun ohitus niin pp on 0.5 luokkaa.
9-5 sedan aero -02
9000 CSE 2.3 -94
9000 CSE 2.3 -94
Sulla on varmaan kakkaa tsydeemissä, mikä estää mankkuvenan sisällä olevien peltipalojen liikkeen magneettien mukaan. Joku on hoitanut ongelmaa crc-ruiskauksella. Myös hetkellinen ilman W-letkua ajo aiheuttaa magneettiventtiilille sn verran kiirettä, että se saattaa pukata kakan ulos.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Eipäs...
Liikkeellä on PASKOJA mankkuvenoja. Itselläni hajosi jo toinen tällä "kesärengaskaudella". Tuo viimeinen kesti 1400 km.
Ensimmäisen hajonneen oireet: ahdot karkailivat liikaa, ja lopulta ei ahtanut enää yhtään.
Toinen hajosi juuri päin vastoin; ahdot hävisivät ja nyt sitten ahtaa liikaa.
Onneksi tällä viikolla saan taas uuden. Saab-laatua...
Liikkeellä on PASKOJA mankkuvenoja. Itselläni hajosi jo toinen tällä "kesärengaskaudella". Tuo viimeinen kesti 1400 km.
Ensimmäisen hajonneen oireet: ahdot karkailivat liikaa, ja lopulta ei ahtanut enää yhtään.
Toinen hajosi juuri päin vastoin; ahdot hävisivät ja nyt sitten ahtaa liikaa.
Onneksi tällä viikolla saan taas uuden. Saab-laatua...
Taitaa mullakin olla tuollainen huono yksilö.
Joku aika sitten nousi 98:lla noin 1,3bar ja 95:lla 1,2bar no nyt on ollut pitemmänaikaa rajana tuo 1,0bar casosta riippumatta.
Luulin jo, jotta johtuu m*netin B.pumpasta, mikä kylläkin oli numeroiltaan ja valmistajaltaan sama kuin alkuperäinen
.
NO odotellaan ja mittaillaan noita bensanpaineita piirturin kanssa niin eiköhän tuo "ongelma" selviä.
Vaan kerkiäähän tolla kilollakin, ja talvikin on tulossa eikä ole edes luistonestoa
.
Joku aika sitten nousi 98:lla noin 1,3bar ja 95:lla 1,2bar no nyt on ollut pitemmänaikaa rajana tuo 1,0bar casosta riippumatta.
Luulin jo, jotta johtuu m*netin B.pumpasta, mikä kylläkin oli numeroiltaan ja valmistajaltaan sama kuin alkuperäinen

NO odotellaan ja mittaillaan noita bensanpaineita piirturin kanssa niin eiköhän tuo "ongelma" selviä.
Vaan kerkiäähän tolla kilollakin, ja talvikin on tulossa eikä ole edes luistonestoa

-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Jotain tuollaista olen muistaakseni jostain lukenut et noita viallisia mankkuvenoja on ollu liikentees. No eipä täs muu auta ku käydä vonkumas TAAS uusi mankku takuuseen.tevisu kirjoitti:Eipäs...
Liikkeellä on PASKOJA mankkuvenoja. Itselläni hajosi jo toinen tällä "kesärengaskaudella". Tuo viimeinen kesti 1400 km.
Ensimmäisen hajonneen oireet: ahdot karkailivat liikaa, ja lopulta ei ahtanut enää yhtään.
Toinen hajosi juuri päin vastoin; ahdot hävisivät ja nyt sitten ahtaa liikaa.
Onneksi tällä viikolla saan taas uuden. Saab-laatua...
9-5 sedan aero -02
9000 CSE 2.3 -94
9000 CSE 2.3 -94
Haluuks joku sendiä porsineen mankkuvenan tännepäin dissektoitavaksi?
Kiinnostais tutkia, että mitä eroa on T5 ja T7-mankuilla, mutta en raaski tuota omaa ehjää 200e maksanutta T5-mankkuani uhrata tieteen alttarilla. :-)
YV jos olis riesaksi asti noita risoja nurkissa.. Maksan matkahuollot kyllä.
Kiinnostais tutkia, että mitä eroa on T5 ja T7-mankuilla, mutta en raaski tuota omaa ehjää 200e maksanutta T5-mankkuani uhrata tieteen alttarilla. :-)
YV jos olis riesaksi asti noita risoja nurkissa.. Maksan matkahuollot kyllä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Taitaa mun magneettiventtiili kuulua samaa heikkojen kerhoon. Tuli
ostettua uusi tuossa puolitoista kuukautta sitten entisen takertelun
vuoksi. No, nyt nakkas auton peruspaineille, eikä yritäkkään nostaa
enempää. Mitään en ole vielä tutkinut, mutta epäilys herää koska
tämmöistä ei edellisellä venttiilillä koskaan sattunut.
ostettua uusi tuossa puolitoista kuukautta sitten entisen takertelun
vuoksi. No, nyt nakkas auton peruspaineille, eikä yritäkkään nostaa
enempää. Mitään en ole vielä tutkinut, mutta epäilys herää koska
tämmöistä ei edellisellä venttiilillä koskaan sattunut.

Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
No niin. Vanha magneettiventtiili on taas paikoillaan ja hyvin ahtaa .Tosin tämä alkuperäinenkin tahtoo välillä jumitella, siksihän sen vaihdoinkin.
Mutta tosiaan, uusi venttiili kesti kuukauden. Kilsoja alle tonnin
Pitänee soitella maanantaina Ouluun Aineelle josko sais uutta tilalle??
Harmittava juttu.
Mutta tosiaan, uusi venttiili kesti kuukauden. Kilsoja alle tonnin

Pitänee soitella maanantaina Ouluun Aineelle josko sais uutta tilalle??
Harmittava juttu.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Mahtaakohan oma m-venttiili kans sanoa sopimustaan irti? Ahtaa vakiona nyt 0.7bar (läpi kierrosalueen), muistaakseni mankkuvenan ohittamalla (virtajohto irti) 0.3bar ja sit bleedillä saan nostettua yli 1 bar (kun apc rajottaa, se rajottaa tuonne 1-1.1bar). W-letku irti ni ahtaa paljon (en sen enempää sitä sitte viitsi kokeilla).
Tuo ahtojen hiipuminen alkoi tuossa kesällä ja aluksi tipahti 0.8bar kohtaan ja ny 0.7bar ollu jo pidempään...
Tuo ahtojen hiipuminen alkoi tuossa kesällä ja aluksi tipahti 0.8bar kohtaan ja ny 0.7bar ollu jo pidempään...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 
