Syvä masennus katsastuksen (yritys) jälkeen..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
timolaasonen
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
Paikkakunta: Riihimäki

Syvä masennus katsastuksen (yritys) jälkeen..

Viesti Kirjoittaja timolaasonen »

Tervehdys

Kävimpä tuossa näyttämässä vm89 tonnaria konttorilla. Eniten ennakkoon jännitti silloin tällöin vilkkuva ABS:n valo ja moottorin kunto.

No jarrut olikin aika hyvät, samoin iskarit. Moottorinkaan päästötkään ei ollut pahat, no onneksi ei ole kattia.

Kompastuskivi olikin apukuskin puoleinen takalosasuojankaaren takaosa ja kotelo siitä puskurille. Lisäksi molemmista sivupalkeista löytyi hiukan pehmeetä takapyörien läheltä. Lisäksi uusiksi meni takajarrujen putket, mutta meinaan uusia myös letkut samalla niin ei tarvitse sinne pariin vuoteen koskea.

Ovista sanoi, että nyt menee läpi, mutta ei ensi vuonna. Voiko ovista jäädä katsastus kiinni jos siellä kumilistan lähellä on pehmeetä? Turvapalkithan on ylhäällää ja saranat ym. on ok ja vahvaa peltiä.

Kannattako jarruputketputket taakse vääntää itse vai ostaa valmiit vaikka Motonetistä? Taitaa työkalu maksaa jo niin paljon, että putket saa halvemmalla?

Ruostevauriohin meinasin hommata valmiita korjauspaloja. Kaaria taakse vissiin löytyy Motonetistäkin. Mistä muulta kannattaa kysyä? Entä se takakaaarelta lähtevä kotelo puskurille saakka. Löytyykö siihen CD malliin korjauspaloja. Eräällä pajalla oli jotain kirjota ja ainakin CC eli combi malliin löytyi palat, mutta onkohan se sama CD:n kanssa?

Kannattaakohan ne vedenpoistojutut yrittää tehdä kunnolla (siis niinkuin alkuperäinen) vai poistaa ne kylmästi ja suoraa peltiä tilalle?

Sitten vielä vinkkejä otetaan vastaan Saab ystävällisestä peltikorjaamosta ja maalaamosta Hyvinkään lähellä...

Tonnarin ja minun suhde näyttää kuitenkin jatkuvan, koska odotin paljon pidempä vikalistaa katsastuksesta. Aina se vähän jännittää, kun ekan kerran menee konttorilille uudella (yli 15V) autolla.




terv,
Timo
___________________________________________________________
Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Aero
Saab 9-3 2.8T Aero XWD
harzam
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harzam »

Terve kohtalotoveri! Itse kävin näyttämässä omaa CD:täni pari viikkoa sitten ja hylsy tuli juuri noiden koteloiden osalta... Laitan tuonne Projekti-osioon kuvia korjauksen vaiheista. Meni muuten kaksi viikonloppua...

Harri
timolaasonen
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
Paikkakunta: Riihimäki

Hyvältä näytti

Viesti Kirjoittaja timolaasonen »

Kiitoksia hienoista kuvista. Kävin kurkkaamassa projektikansiosta. On siinä vain kova homma!

Pitää varmaan laittaa kuitenkin omasta (tai laitattaa) molemmat puolte kerralla, koska se toinenkin hajoaa joskus.

Yritän saada omasta kuvia niin voi verrata.

terv,
Timo
___________________________________________________________
Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Aero
Saab 9-3 2.8T Aero XWD
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja iita »

taitaa täällä yläsavossa raja mennä ovien suhteen siinä,kun ne rupee lepattamaanulkopelti kuin lokin siivet :wink: takaarissa taas jos ei tytöiltä repiä sukkahousut kun kävelevät läheltä niin hyvä :roll:
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

"Uusi" hankinta, talvimopo 9000i meni heittämällä leimalle, ennakkoon vaati kässärin säädön ja parit polttimon vaihdot. Kiitokset Iitalle :wink: .
Foxbody turbo
harzam
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hyvältä näytti

Viesti Kirjoittaja harzam »

timolaasonen kirjoitti: Pitää varmaan laittaa kuitenkin omasta (tai laitattaa) molemmat puolte kerralla, koska se toinenkin hajoaa joskus.
Joo, minä tein kuskin puolen toissa viikolla, mutta siitä ei tullut noinkaan hyvä (tosin ihan toimiva) joten siitä oli turha ottaa kuvia :wink: .
Suurin homma oli tuossa roiskeläpän takana olevan hankalanmallisen palan naputtelussa. Mielestäni siitä tuli kyllä aika lähelle samanlainen kuin alkuperäisestä.

Lisään vielä tuonne kuvan valmiista autosta.
Vastaa Viestiin