Tervehdys
Kävimpä tuossa näyttämässä vm89 tonnaria konttorilla. Eniten ennakkoon jännitti silloin tällöin vilkkuva ABS:n valo ja moottorin kunto.
No jarrut olikin aika hyvät, samoin iskarit. Moottorinkaan päästötkään ei ollut pahat, no onneksi ei ole kattia.
Kompastuskivi olikin apukuskin puoleinen takalosasuojankaaren takaosa ja kotelo siitä puskurille. Lisäksi molemmista sivupalkeista löytyi hiukan pehmeetä takapyörien läheltä. Lisäksi uusiksi meni takajarrujen putket, mutta meinaan uusia myös letkut samalla niin ei tarvitse sinne pariin vuoteen koskea.
Ovista sanoi, että nyt menee läpi, mutta ei ensi vuonna. Voiko ovista jäädä katsastus kiinni jos siellä kumilistan lähellä on pehmeetä? Turvapalkithan on ylhäällää ja saranat ym. on ok ja vahvaa peltiä.
Kannattako jarruputketputket taakse vääntää itse vai ostaa valmiit vaikka Motonetistä? Taitaa työkalu maksaa jo niin paljon, että putket saa halvemmalla?
Ruostevauriohin meinasin hommata valmiita korjauspaloja. Kaaria taakse vissiin löytyy Motonetistäkin. Mistä muulta kannattaa kysyä? Entä se takakaaarelta lähtevä kotelo puskurille saakka. Löytyykö siihen CD malliin korjauspaloja. Eräällä pajalla oli jotain kirjota ja ainakin CC eli combi malliin löytyi palat, mutta onkohan se sama CD:n kanssa?
Kannattaakohan ne vedenpoistojutut yrittää tehdä kunnolla (siis niinkuin alkuperäinen) vai poistaa ne kylmästi ja suoraa peltiä tilalle?
Sitten vielä vinkkejä otetaan vastaan Saab ystävällisestä peltikorjaamosta ja maalaamosta Hyvinkään lähellä...
Tonnarin ja minun suhde näyttää kuitenkin jatkuvan, koska odotin paljon pidempä vikalistaa katsastuksesta. Aina se vähän jännittää, kun ekan kerran menee konttorilille uudella (yli 15V) autolla.
terv,
Timo
Syvä masennus katsastuksen (yritys) jälkeen..
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
- Paikkakunta: Riihimäki
Syvä masennus katsastuksen (yritys) jälkeen..
___________________________________________________________
Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Aero
Saab 9-3 2.8T Aero XWD
Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Aero
Saab 9-3 2.8T Aero XWD
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
- Paikkakunta: Riihimäki
Hyvältä näytti
Kiitoksia hienoista kuvista. Kävin kurkkaamassa projektikansiosta. On siinä vain kova homma!
Pitää varmaan laittaa kuitenkin omasta (tai laitattaa) molemmat puolte kerralla, koska se toinenkin hajoaa joskus.
Yritän saada omasta kuvia niin voi verrata.
terv,
Timo
Pitää varmaan laittaa kuitenkin omasta (tai laitattaa) molemmat puolte kerralla, koska se toinenkin hajoaa joskus.
Yritän saada omasta kuvia niin voi verrata.
terv,
Timo
___________________________________________________________
Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Aero
Saab 9-3 2.8T Aero XWD
Saab 9-3 Cabriolet 2.0T Aero
Saab 9-3 2.8T Aero XWD
Re: Hyvältä näytti
Joo, minä tein kuskin puolen toissa viikolla, mutta siitä ei tullut noinkaan hyvä (tosin ihan toimiva) joten siitä oli turha ottaa kuviatimolaasonen kirjoitti: Pitää varmaan laittaa kuitenkin omasta (tai laitattaa) molemmat puolte kerralla, koska se toinenkin hajoaa joskus.

Suurin homma oli tuossa roiskeläpän takana olevan hankalanmallisen palan naputtelussa. Mielestäni siitä tuli kyllä aika lähelle samanlainen kuin alkuperäisestä.
Lisään vielä tuonne kuvan valmiista autosta.