Paineet automaatis

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Paineet automaatis

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Auto on 9000 Turbo automatic-88


Kun 40km/h vauhdista laittaa tallan pohjaan niin ahtaa peruspaineet , eli minulla 0,6 bar. Kun taas vaihtaa isommalle , niin sitten ahtaa max paineet 1,2 bar ja laskee sinne 0,9 bar ennen vaihtoa taas.

Taas jos antaa keskikaasun ja antaa ahtojen hitaammin nousta ahtaa max ahtoni 1,2 bar ja lasku sinne 0,9 bar ennen vaihtoa.


Onko normaalia automaatille tälläinen , että kun antaa täyden kaasun niin ennen ekaa vaihtoa ei saa kuin " peruspaineet " ?
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Paineet on tomaatissa ykkösvaihteella rajoitettu, jotta ei hajoita laatikkoa...
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

LR kirjoitti:Paineet on tomaatissa ykkösvaihteella rajoitettu, jotta ei hajoita laatikkoa...
Ei siitä ZF:n laatikosta mitenkään saa ulos tietoa millä vaihteella vedetään, ei ole tuollaista ykkösvaihteen ahtorajoitusta, syy on jossain muualla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

jus kirjoitti:
LR kirjoitti:Paineet on tomaatissa ykkösvaihteella rajoitettu, jotta ei hajoita laatikkoa...
Ei siitä ZF:n laatikosta mitenkään saa ulos tietoa millä vaihteella vedetään, ei ole tuollaista ykkösvaihteen ahtorajoitusta, syy on jossain muualla.
Jos Trionic tietää nopeuden ja kierrokset niin se vois arvata millä vaihteella mennään? Oiskos periaatteessa mahdollista?
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Meillä on kahdessa automaattitonnarissa tuntunut ykkösellä olevan "rajoitin". :D En tiedä miten on tehty, mutta kakkosella vasta ottanut täydet paineet. :?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Kun vaihto tulee minulla 5500 rpm kohdalla niin, mitkä paineet suurinpiirtein pitäisi olla ?

Minulla se nyt liikkuu siinä 0,8-0,9 bar , kai jos olis joku 1,2 bar ku vaihtais niin ei loota varmaan tykkäis hyvää ?
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Tomi9000T kirjoitti:Kun vaihto tulee minulla 5500 rpm kohdalla niin, mitkä paineet suurinpiirtein pitäisi olla ?

Minulla se nyt liikkuu siinä 0,8-0,9 bar , kai jos olis joku 1,2 bar ku vaihtais niin ei loota varmaan tykkäis hyvää ?
se että 5500 rpm paineet on laskenu johtunee pelkästään siitä että mopo garretti ei yksinkertasesti pysty pukkaan ilmaa sisään ja pakopuolikin ahdistaa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ihan vaan arvaus, että ykkösellä ei vaan tule sitä kuormaa niin paljon, että ahdot nousisi.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Kaksi kuukautta sitten vaihdoin ton Mankkuvenan Tonnarii. Sen jälkeen on tapahtunut ero siihen, että ku antaa puoli kaasua ja ahteet menee siihen 1.1 bar ja laskee 0.8-0.9 niin se vaihtaa näillä paineilla ja heti ku vaihto tapahunut se nappaa paineet ylös 1.1 bar. Paineet ei ehdi laskea oikeen ollenkaan, ku antaa tälläisen puolikaasu kiihdytyksen. Vanhalla rikkinäisellä mankkuvenalla, laski paineet alemmas ennen vaihtoa ja niiden nousu oli todella hidasta.

Onko ihan normaalia, vai oliskohan mulla toi Blow Off menny ?
Se on kyllä vahvempi BOSCH
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Vastaa Viestiin