Trooper_75 kirjoitti:Pakko kantaa oma korsi kekoon:
Oma 2.3t näytti olevan lisänimensä "ecopower" veroinen matka-ajossa saksanmaalta tänne. Mitatut todelliset kulutukset n. 2500 matkalta vaihtelivat 6,9-7,1 litran väliltä, nopeutta keskimäärin 90-120 km/h. Vähän yllätti verrattuna vanhaan perusruiskuun, joka vei samanlaisessa ajossa sen litran enemmän
Kaupunki- ja kylmäkulutukset on sitten eri asia, niitä ei vielä olla päästy mittailemaan kun auto ei vielä ole kilvissä.

Oma 2.3CSE 2.3TA kulutti germaaniassa 14-18l/100km, matkanopeuden ollessa 170-230, oli kiirus etelä-saksasta Superfastin lautalle
Tiedä sitten halkesko kansi ja kärvähtikö laakerit tuolla kotimatkalla, ja saattoihan se tasapainoketjukin polkasta sillä keikalla vähän tyhjää
Voi hyvinkin olla mahdollista sillä ensimmäinen ja ainoa omistaja oli v.1940 syntynyt nainen
Tuollaisiin 6-7 litran kulutuksiin ei 2.3-litraisella turbokoneella pääse edes matka-ajossa, kulutus kipuaa väkisinkin yli 8 litran vaikka kuinka tientukkona olisi.
Mutta etenkin manuaaliversiona tuntuu olevan kovinkin taloudellinen.
Koskas tuollainen muuten pitää tankata, EDU vilkutteli 732km:n kohdalla että 0km jäljellä tuolla bensalla. Ajoin kotiin, ja tunnin päästä käynnistin uudestaan, nyt bensamittari oli noussut muutaman millin ja EDU näytti että 40km jäljellä, ajoin 20km, ja nyt pihaan ajaessani näyttää että 8km.
Eli jos taas lähden tuolla ajelemaan on luultavasti sama 40km taas ilmestynyt
Ei tuota kannata tankata ennenkuin on todellinen tarve
