Euromasterin palvelusta, eipä sittenkään
Euromasterin palvelusta, eipä sittenkään
Kiitos alla olevan kommentin sekä tasoittuneen verenpaineen huomasin haukkuneeni väärä puuta. Tämä oli hyvänä esimerkkinä itselleni ja yritän oppia pitämään hermoni.
Kiitos Henkka!
Kiitos Henkka!
Viimeksi muokannut dimebak, Ma Loka 24, 2005 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Meidän Pösön talvirenkaat viettivät kesän Euromasterin "ammattitaitoisessa" huomassa rengashotellissa. Euromasterin mainoksen mukaanhan renkaat pestään ennen säilöön laittoa ja säilytellään muutenkin asianmukaisesti.
P**kan v**ut... vanteet oli suihkutettu painepesurilla ulkopinnoiltaan suunnilleen puhtaiksi ja sen jälkeen lääritty silikoonilla. Kaikki suolainen paska oli jätetty vanteen sisäpuolelle kosteana muhimaan. Kaiken huipuksi renkaat oli vielä pakattu tiukkoihin muovipusseihin ettei kosteus vaan pääse haihtumaan. Onneksi näkyville pinnoille ei ollut ilmaantunut syöpymää, mutta sisäpuolelta varsinkin etuvanteet on varsin rokonarpiset... vanteet jotka on olleet parikuukautta vanhat kun "ammatilaiset" ovat alkaneet niitä hoitamaan. Noiden kanssa olisi ensikeväänä väkisinkin edessä sisäpuolen uusiksi maalaaminen jos aikoo säilyttää ne edes jotakuinkin inhimillisessä kunnossa.
Katsotaanpa mitä tuumaa autoliike kun alan kyselemään miten minulle parikuukautta vanhoina myydyt vanteet voivat olla huonomassa kunnossa kuin meidän ysisatkun 20v vanhat vanteet... ja mitä autoliike tuumaa Euromasterille. Minähän en niitä renkaita sinne ole vienyt ja minua ei kiinnosta muu kuin se että minulla on ehjät 17" aluvanteet uudenveroisilla talvirenkailla, selvikööt liikkeet keskenään sotkunsa.
P**kan v**ut... vanteet oli suihkutettu painepesurilla ulkopinnoiltaan suunnilleen puhtaiksi ja sen jälkeen lääritty silikoonilla. Kaikki suolainen paska oli jätetty vanteen sisäpuolelle kosteana muhimaan. Kaiken huipuksi renkaat oli vielä pakattu tiukkoihin muovipusseihin ettei kosteus vaan pääse haihtumaan. Onneksi näkyville pinnoille ei ollut ilmaantunut syöpymää, mutta sisäpuolelta varsinkin etuvanteet on varsin rokonarpiset... vanteet jotka on olleet parikuukautta vanhat kun "ammatilaiset" ovat alkaneet niitä hoitamaan. Noiden kanssa olisi ensikeväänä väkisinkin edessä sisäpuolen uusiksi maalaaminen jos aikoo säilyttää ne edes jotakuinkin inhimillisessä kunnossa.
Katsotaanpa mitä tuumaa autoliike kun alan kyselemään miten minulle parikuukautta vanhoina myydyt vanteet voivat olla huonomassa kunnossa kuin meidän ysisatkun 20v vanhat vanteet... ja mitä autoliike tuumaa Euromasterille. Minähän en niitä renkaita sinne ole vienyt ja minua ei kiinnosta muu kuin se että minulla on ehjät 17" aluvanteet uudenveroisilla talvirenkailla, selvikööt liikkeet keskenään sotkunsa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
http://www.rengastienautotarvike.fi/
Tämä on oikea paikka, jos haluaa saada tänäpäivänä vielä kunnon palvelua. Ensimmäinen paikka missä näin, että pultit viimeisteltiin MOMENTTIAVAIMELLA, ja vielä kehotettiin jälkikiristämään parin sadan jälkeen. Jumankauta meinas leuka pudota lattiaan. Alla olleet vanteet oli samalla pesty putipuhtaaksi, ja nostettu seksikkäissä continentalin jätesäkeissä takaloosteriin. Käyttävät muuten jotain muovikuulapesuria. Ei tarvinnus kotona muutakuin vahat pintaan ja nakit odottelemaan uutta kesää.
Kaikki tämä otti kahvikupin ja paikallislehden verran aikaa.
Lähden kyllä miettimättä seuraavankin kerran renkaanostoasioissa kyseiseen putiikkin. On muuten Saabin huoltokin priimaluokkaa tuon katon alla...
Tämä on oikea paikka, jos haluaa saada tänäpäivänä vielä kunnon palvelua. Ensimmäinen paikka missä näin, että pultit viimeisteltiin MOMENTTIAVAIMELLA, ja vielä kehotettiin jälkikiristämään parin sadan jälkeen. Jumankauta meinas leuka pudota lattiaan. Alla olleet vanteet oli samalla pesty putipuhtaaksi, ja nostettu seksikkäissä continentalin jätesäkeissä takaloosteriin. Käyttävät muuten jotain muovikuulapesuria. Ei tarvinnus kotona muutakuin vahat pintaan ja nakit odottelemaan uutta kesää.
Kaikki tämä otti kahvikupin ja paikallislehden verran aikaa.
Lähden kyllä miettimättä seuraavankin kerran renkaanostoasioissa kyseiseen putiikkin. On muuten Saabin huoltokin priimaluokkaa tuon katon alla...

Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Euromasterin palvelusta
No kyllähän on "palvelua". Tuntuu olevan valitettavan yleistä nimenomaan isompien ketjujen rengasliikkeissä.dimebak kirjoitti:Jumalauta, että voi olla ammattitaidotonta porukkaa koko firmassa. Ostin viime keväänä uudet kesärenkaat Euromasterilta alle laitettuina. Eilen yritin ja nimenomaan yritin vaihtaa talvirenkaita. Pultit oli niin ***tanan lujassa, että autoki lähti liikkeelle vaikka oli käsijarru päällä. Mikä on sinänsä ihmeellistä sillä pari kuukautta sitten on vaihdettu jarrulevyt ja -palat. Tuntu päässä, että verisuonet menee poikki mutta ei auennut.
Sinänsä hassu huomio, mutta kirjoitit, et autoon on pari kuukautta sitten tehty jarruremppa. Oiskohan sen rempan jälkeen vedetty renkaat tiukalle, vai taidan ymmärtää jotain väärin...

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Oliko kyse aluvanteista, kun momenttiin laittoivat?e0000333 kirjoitti:http://www.rengastienautotarvike.fi/
Tämä on oikea paikka, jos haluaa saada tänäpäivänä vielä kunnon palvelua. Ensimmäinen paikka missä näin, että pultit viimeisteltiin MOMENTTIAVAIMELLA, ja vielä kehotettiin jälkikiristämään parin sadan jälkeen. Jumankauta meinas leuka pudota lattiaan. Alla olleet vanteet oli samalla pesty putipuhtaaksi, ja nostettu seksikkäissä continentalin jätesäkeissä takaloosteriin. Käyttävät muuten jotain muovikuulapesuria. Ei tarvinnus kotona muutakuin vahat pintaan ja nakit odottelemaan uutta kesää.
Kaikki tämä otti kahvikupin ja paikallislehden verran aikaa.
Lähden kyllä miettimättä seuraavankin kerran renkaanostoasioissa kyseiseen putiikkin. On muuten Saabin huoltokin priimaluokkaa tuon katon alla...
VW transporter 2.5tdi vm.99
"oikeissa"/asiansa osaavissa rengasliikkeissä käytetään pulttikoneiden kanssa noita momentti varsia joita on useampaa momenttiarvoa (väreillä koodattuja).
Aluvanteilla ei momentti kuin peltivanteilla ja tuo tavallisen momenttiavaimen käyttö on ok mutta olen huomannut ainakin muutamassa paikassa että se on jätetty momentti arvoon eikä löysätty nollille kuten pitäisi (jousi väsyy eikä pidä enään kutiaan tuo lukema).
Se pulttikoneen tehovalinta on aika hatara (en luottaisi siihen).
V-M
Aluvanteilla ei momentti kuin peltivanteilla ja tuo tavallisen momenttiavaimen käyttö on ok mutta olen huomannut ainakin muutamassa paikassa että se on jätetty momentti arvoon eikä löysätty nollille kuten pitäisi (jousi väsyy eikä pidä enään kutiaan tuo lukema).
Se pulttikoneen tehovalinta on aika hatara (en luottaisi siihen).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Eikös se ongelma tule siitä, että pulttipyssyn ne värikoodatut momenttivarret on yleensä jollain esim. 19 mm kuusiovääntiöllä, eikä ne mahdu vanteen pultinreikiin, vaan pitää käyttää kapeata hylsyä. Ja hylsy sitten laitetaan vaan suoraan pulttipyssyyn kiinni.
Ainakin siinä rengasliikkeessä, jossa vierailin tänäaamuna nuo värivarret oli siististi hyllyssä koko ajan. Momenttiavaimella viimeisteltiin Volvon pyörän pultit, mutta jostain syystä 99:n jalkapallovanteet meni ihan vaan pulttipyssymomenttiin.
Ainakin siinä rengasliikkeessä, jossa vierailin tänäaamuna nuo värivarret oli siististi hyllyssä koko ajan. Momenttiavaimella viimeisteltiin Volvon pyörän pultit, mutta jostain syystä 99:n jalkapallovanteet meni ihan vaan pulttipyssymomenttiin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Minäkin meinasin katkaista verisuonen päästäni vaihtaessani ensimmäisen kerran renkaita tuohon 900Aeroon, kun ei meinannut tavallisella ristikkoavaimella aueta mutterit sitten millään. Lopulta nousin koko painollani sen avaimen päälle ja rynkyttämällä sain mutterit hirveän narauksen säestämänä aukeamaan... Oli sen verran liukas keli, että kesärenkailla ei olisi mihinkään päässyt ajamaan, joten pakko oli käyttää voimaa
Muistelin, että renkaat oli viimeksi vedetty pulttipyssyllä huollossa kiinni...
No seuraavan kerran yritin avata pultteja oman käsinkirityksen jälkeen ja ihan sama homma, aivan stanan tiukassa ja olin laittanut rasvaakin niihin kierteisiin... Eli ne teräsmutterit jämähtää jotenkin kiinni aluvanteeseen. Nyt hommasin talvirenkaiden vaihtoa varten teleskooppivartisen pulttiavaimen ja sillä lähti jumineet mutterit kohtuuhelposti auki.
Että ei se syy aina välttämättä ole pulttipyssymiehissä
Eski

No seuraavan kerran yritin avata pultteja oman käsinkirityksen jälkeen ja ihan sama homma, aivan stanan tiukassa ja olin laittanut rasvaakin niihin kierteisiin... Eli ne teräsmutterit jämähtää jotenkin kiinni aluvanteeseen. Nyt hommasin talvirenkaiden vaihtoa varten teleskooppivartisen pulttiavaimen ja sillä lähti jumineet mutterit kohtuuhelposti auki.
Että ei se syy aina välttämättä ole pulttipyssymiehissä

Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kandee rasvata pultit kun vaihtaa renkaat vaseliinilla tai kuparitahnalla. Lähtee sitten keväällä irti.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Mitäs muuten olette mieltä tasapainotuksen onnistumisestä, hemmolla oli vaikeuksia saada riittävästi punttia liimattua viimeiseen pyörään, tuli jalkapallovanteen yksi pitkä väli täyteen ja kaksi viereistä lyhyempääkin. Viime syksynä näille vanteille meni ihan kohtuupienin painoin vanhat Gislavedit.
Kommentoin rajun näköistä punttisatsia, sanoivat että tuo takaisin jos täristää, mutta eihän se täristä, lopputuloksena tasapainotuskune sanoi nollaa. Noloa, kun muuten kokolailla siistit viime talvena kunnostetut vanteet, ja nyt reilu satsi puntteja. Olisi pitänyt laitattaa uudet kumit jo viime talveksi.
Renkaaksi tuli nyt Michelin X-ice North. Aika löysän tuntuiset, mutta aika hiljaiset. Pitää tarkistaa vielä ilmanpaineet.
Mausteeksi vielä kuva vanteista ilman yhtäkään punnusta:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/vanteet/134_3456_1.JPG
Kommentoin rajun näköistä punttisatsia, sanoivat että tuo takaisin jos täristää, mutta eihän se täristä, lopputuloksena tasapainotuskune sanoi nollaa. Noloa, kun muuten kokolailla siistit viime talvena kunnostetut vanteet, ja nyt reilu satsi puntteja. Olisi pitänyt laitattaa uudet kumit jo viime talveksi.
Renkaaksi tuli nyt Michelin X-ice North. Aika löysän tuntuiset, mutta aika hiljaiset. Pitää tarkistaa vielä ilmanpaineet.
Mausteeksi vielä kuva vanteista ilman yhtäkään punnusta:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/vanteet/134_3456_1.JPG
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Liekö tasapainotuskoneessa ollut oikea keskityskartio käytössä?jus kirjoitti:Mitäs muuten olette mieltä tasapainotuksen onnistumisestä, hemmolla oli vaikeuksia saada riittävästi punttia liimattua viimeiseen pyörään, tuli jalkapallovanteen yksi pitkä väli täyteen ja kaksi viereistä lyhyempääkin.
Joskus rengasliikkeen ukkeli herjasi, että tykkivanteet taitavat olla melkoiset lennokit kun ei mitäänkään meinannut saada tasapainoon.
Sitten huomasikin, että keskityskartio oli liian pieni tjsp.
Isommalla kartiolla sitten meni nätisti.