käteen jäävät osat + airbag

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"

käteen jäävät osat + airbag

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Sanokaahan jotta seuraavat osat on valmistettu etupäässä ooppelia varten ettei harmittaisi aivan niin paljoa ;)
Käteen jäi kontin kannesta turvakolmion pidikkeet kun olin siirtämässä kolmiota kannesta vararenkaan luo, säädin kuskin selkänojan kallistusta ja nuppi jäi käteen ja kun olin vaihtamassa lisäjarruvalon polttimoita niin jarruvalon suojakuoresta meni molemmat pienet kiinnitysklipsit poikki. kaikki hajosivat about + 17 asteen lämpöisessä tallissa.. onkos muita osia joihin ei uskalla koskea vai pitääkö antaa muijan korjata itse omaa autoaan? :lol: :lol:

Niin ja tuo polttelee vieläkin airbagin valoa, se kuitenkin syttyy vasta sen checking-jakson lopuksi, eli jos vaihdan viallisen ratin johtokelan niin tartteekos tuota käydä edes nollaamassa, kerran ei syty heti automaattisesti virtojen tullessa päälle?

Ja edelleen ollaan tyytyväisiä kyseiseen kapistukseen, eli viesti ei ole narinaa, waan wähän ihmetyttää noitten muoviosien laatu.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jaa, eikös se ollut niin, että vehkeissä ei ollut mitään vikaa...

..vaan, että kaikki mihin kosket hajoaa :) Midaksen kosketus!

Sitten kun ne mun jalopuut tulee, niin sano emännälle että ottaa ne paketista erilleen, ilman että kosket niihin :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"

Mitkä sun jalopuut? :o
Nehän myydään vähiten v**tuilevalle :lol:

Saakos noita lisäjarruvalon kuoria erikseen, nuo klipareet eivät tunnu pysyvän kiinni epoksilla tai pikaliimalla?

Lisäksi tuo ooppelin käsijarru on mystisesti menettänyt tehonsa viimeisen viikon aikana, siis nyt pitää ylämäessä kun kiskoo kepin melkein pystyyn, aiemmin riitti 5 naksahdusta, olisko sieltä esim. toinen vaijeri menossa/venähtänyt/irtoamassa tahi jotain muuta outoa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
sepeteus
"Kaasari"

Re: käteen jäävät osat + airbag

Viesti Kirjoittaja sepeteus »

Niin ja tuo polttelee vieläkin airbagin valoa, se kuitenkin syttyy vasta sen checking-jakson lopuksi, eli jos vaihdan viallisen ratin johtokelan niin tartteekos tuota käydä edes nollaamassa, kerran ei syty heti automaattisesti virtojen tullessa päälle?
Oletko tarkistanut sen johtokelan etupuolella olevan liittimen? Minulla se irtosi peräti 2 kertaa. No nyt se on niin tiukasti kiinni, ettei irtoa ikinä.
Tech2 ilmoitti viaksi "kuljettajan turvatyynyn liian alhainen resistanssi".

Joissakin malleissa valo nollaantuu itsestään, kunhan takana on kymmeniä häiriöttömiä reissuja. 9-5:stä en ole varma, minulla kun valo tietenkin nollattiin tuolla samalla vimpaimella, jolla vikakin etsittiin.
Viimeksi muokannut sepeteus, Ma Loka 24, 2005 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"

Re: käteen jäävät osat + airbag

sepeteus kirjoitti:
Oletko tarkistanut sen johtokelan etupuolella olevan liittimen? Minulla se irtosi peräti 2 kertaa. No nyt se on niin tiukasti kiinni ettei irtoa ikinä.
Tech2 ilmoitti viaksi "kuljettajan turvatyynyn liian alhainen resistanssi".

Joissakin malleissa valo nollaantuu itsestään, kunhan takana on kymmeniä häiriöttömiä reissuja. 9-5:stä en ole varma, minulla kun valo tietenkin nollattiin tuolla samalla vimpaimella, jolla vikakin etsittiin.
En ole tarkistanut sitä liitintä, luulen että se kela on entinen, se pärkysi auki viime talvena kun vaihdoin rattia, enkä oikein jaksanut syventyä aiheeseen vaan kruuvasin irti kaikki ruuvit mitkä lähti :) toimi se tosin puoli vuotta sen jälkeen ihan normaalisti.
Täytyy etsiä käytetty kela ja vaihtaa sekä odotella josko valo sammuisi jossain vaiheessa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mimmi kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Mitkä sun jalopuut? :o
Nehän myydään vähiten v**tuilevalle :lol:
Kiitos vain, mutta minä en tarvitse varakojelautaa :lol:
Eikös 2 kertaa jalopuut vastaa ainakin sähkötuoleja? :)

OT jatkuu:

Tuohon Midaksen kosketukseen voisin lisätä vaikka, että:

Meninpä eilen hajottamaan öljyntäyttöputken kun nostin hajottamaani lohkoa vara-auton takaloosteriin. Mitähän kaikkea sitä saakaan vielä hajalle, ennen kuin kone on kasassa... :roll:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"

peinu kirjoitti:
Tuohon Midaksen kosketukseen voisin lisätä vaikka, että:

Meninpä eilen hajottamaan öljyntäyttöputken kun nostin hajottamaani lohkoa vara-auton takaloosteriin. Mitähän kaikkea sitä saakaan vielä hajalle, ennen kuin kone on kasassa... :roll:
Et siis nypännyt öljyntäyttöputkea irti, mikset?

Mutta pistäkääpäs infoa mitä kaikkia osia/nippeleitä pitää erityisesti varoa kun 9-5:ttä huoltaa, akvaarion kannen liinnikkeet ainakin näyttävät olevan kertakäyttökamaa, mitäs muuta jää käteen, häikäisysuojan peilin kansi ainakin on todettu ei-kestäväksi 8)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"

9-5T kirjoitti:takavalo, jalopuupaneeli, moottorinsuojus, kaiutinritila
Ok, hyvä tietää, moottorinsuojuksesta onkin jo palat irti, pysyy silti paikallaan sen öljyntäyttöputken reiän ansiosta. Toi kaiutinhomma olikin hyvä tietää sillä olisi tarkoitus tutkia mikä resonoi apparin puolen ovikajarissa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin