Minkäslaisia kokemuksia GT-sarjan kuulalaakeriahtimista?
Onko ne tosiaan "kertakäyttöisiä", eli laakerointi yms. ei onnistu?
Noita kun saa T3-laipallakin..
Vertauksen vuoksi T3/4 hybridi n. 800€ ja GT2871R n.1200€. On siinä hintaeroa...
Mitenkähän noissa kuulalaakeroiduissa on kestävyyden kannalta?Kestääkö noi paremmin?Olisko jollain oikein faktaa asiasta?
Mites muuten tuon ahtimen ominaisuudet ovat verrattuna tuohon hybridiin?
Mun tarttis kuitenkin päivittää ahdin talvella kun tuo trim55 garretti on mahdoton ajaa soralla.Aivan liian myöhään herää verrattuna esim mitsun te-05:seen jolla oli ilo räyhätä sorallakin.
Tehotavoitteeksi mulle riittää hienosti hieman yli 300.Kysymys lähinnä koskeekin että kuinka herkkä tuo on viiveensä puolesta.tarvisin sellaisen turbon joka antaa mahdollisimman heti tehoa viiveettä,
n. 300hv tehotavoitteeseen vähäisellä lagilla voisin kyllä omasta kokemuksestani suositella #7 pakopesällä varustettua TD04-sarjan mitsun puhallinta. Volvoista näitä löytyy, esim 15G, 15T, 16T, 18T, 19T. Kaikilla noilla kyllä 300 hepan tuntumaan päässee, kahdella viimeisellä pidemmällekkin riippuen koneen muista modeista.
Esim; 2.1 kansi/imusarja, 3" putkisto ja TD04HL-18T #7. Paineet alkavat nousta hiukan alle 2000rpm, 1 bar menee rikki jo 2500rpm jälkeen. Vetää jatkuvasti kiihtyvällä tahdilla rajoittimelle asti ilman minkäänlaisia hengästymisen oireita. Toisinsanottuna aika lailla samanoloinen kuin tuo TE05-12B mitsu oli vakiokoneessa paitsi että yläkierrosten hengenahdistus puuttuu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jcarlson kirjoitti:n. 300hv tehotavoitteeseen vähäisellä lagilla voisin kyllä omasta kokemuksestani suositella #7 pakopesällä varustettua TD04-sarjan mitsun puhallinta. Volvoista näitä löytyy, esim 15G, 15T, 16T, 18T, 19T. Kaikilla noilla kyllä 300 hepan tuntumaan päässee, kahdella viimeisellä pidemmällekkin riippuen koneen muista modeista.
Esim; 2.1 kansi/imusarja, 3" putkisto ja TD04HL-18T #7. Paineet alkavat nousta hiukan alle 2000rpm, 1 bar menee rikki jo 2500rpm jälkeen. Vetää jatkuvasti kiihtyvällä tahdilla rajoittimelle asti ilman minkäänlaisia hengästymisen oireita. Toisinsanottuna aika lailla samanoloinen kuin tuo TE05-12B mitsu oli vakiokoneessa paitsi että yläkierrosten hengenahdistus puuttuu.
Täähän oli erinomaista tietoa!Mitenkäs näistä mitään tietämättömänä toi sovitus kävisi t 16 satkuun?
jcarlson kirjoitti:n. 300hv tehotavoitteeseen vähäisellä lagilla voisin kyllä omasta kokemuksestani suositella #7 pakopesällä varustettua TD04-sarjan mitsun puhallinta. Volvoista näitä löytyy, esim 15G, 15T, 16T, 18T, 19T. Kaikilla noilla kyllä 300 hepan tuntumaan päässee, kahdella viimeisellä pidemmällekkin riippuen koneen muista modeista.
Esim; 2.1 kansi/imusarja, 3" putkisto ja TD04HL-18T #7. Paineet alkavat nousta hiukan alle 2000rpm, 1 bar menee rikki jo 2500rpm jälkeen. Vetää jatkuvasti kiihtyvällä tahdilla rajoittimelle asti ilman minkäänlaisia hengästymisen oireita. Toisinsanottuna aika lailla samanoloinen kuin tuo TE05-12B mitsu oli vakiokoneessa paitsi että yläkierrosten hengenahdistus puuttuu.
Täähän oli erinomaista tietoa!Mitenkäs näistä mitään tietämättömänä toi sovitus kävisi t 16 satkuun?
Turbon pultijako menee suoraan pakosarjaan. Väliin tarttet levityslaipan. Kysy "Jannu Huolettomalta" onko vielä jäljellä.
Itselläni on toi TD04HL-15G kiinni ja on hieno peli. B204 kansi ja 9k:n IC toki tekevät osansa. Kuten Carlsonkin sanoi niin vetoa tulee kokomatkalla aina punaiselle asti lisää. Huikaiseva ero vanhaan paskaan (siis hyväkuntoiseen) T03:seen verrattuna. Ja laita tosiaan joku paremmn virtaava kansi kans. Aikuisten oikeesti on tässäkin eroa. Niin ja se IC tietty Vielä on sitä paitsi orkkis turbon 2.25" putkistokin valurautamutkaa lukuunottamatta jäljellä, joten eiköhän tuokin jotain jeesaa kun vaihtaa isompaan.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
No ic jo löytyykin tosin satkun oma onneton räpellys.Tonnarin ic odottelee jo kyllä valmiina ja lentänee kyllä talven aikana kiinni.Samoin 3 tuumanen ränni ilman kattia.
Jokohan rupeisi sora taas lentämään?Toi nykyinen turbo on inhottava vasemmanjalan jarrutuksessa,jos tulee tiukka paikka matalilla kierroksilla.Mutta hyvin soraa on silti lentäny-just paikkasin aeron helmoja jotka olivat reiittyneet kivi suihkuista..