93:n iskareista
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 93:n iskareista
Joo konin sport kitti vaan tulee todella hyvä ,"ei reki jos säätö ei kireimmällä, silloin on reki"ysikolmonen kirjoitti:Suosituksia hyviksi iskareiksi: 93T 185hp & alustassa Eibach jouset -30mm. En halua mitään kivirekeä, mutta vähän jämäkkyyttä olis hakusessa... Ilmeisesti kannattaa uusia myös puslat?
ja mitä säätöön tulee niitä ei ole koskaan liikaa .
Auto muuttuu todella paljon, kun säätää löysältä jäykälle

Ja kitti halvempi kuin pelkät iskarit joten
kannattaa jouset ottaa vaikka hyllyyn

eki saabi 9-3s -00 2.0t
Re: 93:n iskareista
Mistä tuota Konin kittiä saa halvimmalla? Taitaa pitää sijoittaa osa veronpalautuksista hyötykäyttöön...nerola kirjoitti:Joo konin sport kitti vaan tulee todella hyvä ,"ei reki jos säätö ei kireimmällä, silloin on reki"ysikolmonen kirjoitti:Suosituksia hyviksi iskareiksi: 93T 185hp & alustassa Eibach jouset -30mm. En halua mitään kivirekeä, mutta vähän jämäkkyyttä olis hakusessa... Ilmeisesti kannattaa uusia myös puslat?
ja mitä säätöön tulee niitä ei ole koskaan liikaa .
Auto muuttuu todella paljon, kun säätää löysältä jäykälle![]()
Ja kitti halvempi kuin pelkät iskarit joten
kannattaa jouset ottaa vaikka hyllyyn
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 93:n iskareista
Mun mielestä Koni sport kit on löysimmilläänkin kivireki. Se kolahtaa jo asfaltin saumojen yli ajaessa.nerola kirjoitti:Joo konin sport kitti vaan tulee todella hyvä ,"ei reki jos säätö ei kireimmällä, silloin on reki"ysikolmonen kirjoitti:Suosituksia hyviksi iskareiksi: 93T 185hp & alustassa Eibach jouset -30mm. En halua mitään kivirekeä, mutta vähän jämäkkyyttä olis hakusessa... Ilmeisesti kannattaa uusia myös puslat?
ja mitä säätöön tulee niitä ei ole koskaan liikaa .
Auto muuttuu todella paljon, kun säätää löysältä jäykälle![]()
Ja kitti halvempi kuin pelkät iskarit joten
kannattaa jouset ottaa vaikka hyllyyn

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mitä tämä setti maksaa? Missä lisätietoja?Mitro kirjoitti:Miten onko kenelläkään kokemuksia Hirschin iskari/jousi paketista 9-3:seen? Niitä saisi tuolta Englannista Elkiltä. Vai onko Hirsch vain
yliarvostettu juttu?
-Mitro
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Ng900 / og9-3 takapää on resis samanlainen ja käy ristiin, mutta edessä ng900:sen jousi on hieman takajousen näköinen, eli päätykierrokset menevät sienemmiksi kuin vanhan uunin kädensijat, joka liene yksi syy hieman useampiin katkeamisiin.
og9-3:sen etujousi on "metritavaraa", eli muoto on koko matkan samanlainen päästä päähän.
Iskareissa on pieni ero yläpään kiinnityksessä, eli yläpään jousilautanen on hieman erilainen, eli iskarin varren kierteen läheisen alueen paksuus/tangon halkaisijassa on pikkaisen eroa, josta syystä eivät ole vaihtokelppoisia, ellei sitten vaihda koko jousijalkaa ja yläpään jousilautasta lautasta laakereineen. (laakeri itsessään on sama).
Hmm.. Mahtuukohan 9-3:sen jousijalka 900:sen koriin yläpäästä?
Hook
og9-3:sen etujousi on "metritavaraa", eli muoto on koko matkan samanlainen päästä päähän.
Iskareissa on pieni ero yläpään kiinnityksessä, eli yläpään jousilautanen on hieman erilainen, eli iskarin varren kierteen läheisen alueen paksuus/tangon halkaisijassa on pikkaisen eroa, josta syystä eivät ole vaihtokelppoisia, ellei sitten vaihda koko jousijalkaa ja yläpään jousilautasta lautasta laakereineen. (laakeri itsessään on sama).
Hmm.. Mahtuukohan 9-3:sen jousijalka 900:sen koriin yläpäästä?
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Näköjään löytyy Hirschin sivulta hintaan 900 euroa ja Elkpartsilta 728,50 puntaa.hz81 kirjoitti:Mitä tämä setti maksaa? Missä lisätietoja?Mitro kirjoitti:Miten onko kenelläkään kokemuksia Hirschin iskari/jousi paketista 9-3:seen? Niitä saisi tuolta Englannista Elkiltä. Vai onko Hirsch vain
yliarvostettu juttu?
-Mitro
http://www.hirsch-performance.ch/zubehoer9_3_e.htm
http://www.elkparts.com/index.php/cPath/74_545_560
Eski
Re: 93:n iskareista
No nämä nyt on niitä asioita ,joista voidaan väitellä ( ihan sama kuinpeinu kirjoitti:Mun mielestä Koni sport kit on löysimmilläänkin kivireki. Se kolahtaa jo asfaltin saumojen yli ajaessa.nerola kirjoitti:Joo konin sport kitti vaan tulee todella hyvä ,"ei reki jos säätö ei kireimmällä, silloin on reki"ysikolmonen kirjoitti:Suosituksia hyviksi iskareiksi: 93T 185hp & alustassa Eibach jouset -30mm. En halua mitään kivirekeä, mutta vähän jämäkkyyttä olis hakusessa... Ilmeisesti kannattaa uusia myös puslat?
ja mitä säätöön tulee niitä ei ole koskaan liikaa .
Auto muuttuu todella paljon, kun säätää löysältä jäykälle![]()
Ja kitti halvempi kuin pelkät iskarit joten
kannattaa jouset ottaa vaikka hyllyyn
se millä taloa lämmität niin se on aina paras ja halvin

Muita alustasarjoja en ole kokeillut, konit 2:ssa autossa on toiminut hyvin
ja todella mielyttävät normaaliin matka ajoon sekä kovaan ajoon.
Tarkka vaimoni ei huomannut edes eroa kun vaihdoin alustan" löysällä"
"sitten huomasi kun panin 225/45/17 renkaat vakioden tilalle"
Jos haluaa voi tulla kokeilemaan mikkeliin

eki saabi 9-3s -00 2.0t
Re: 93:n iskareista
hz81 kirjoitti:Mistä tuota Konin kittiä saa halvimmalla? Taitaa pitää sijoittaa osa veronpalautuksista hyötykäyttöön...nerola kirjoitti:Joo konin sport kitti vaan tulee todella hyvä ,"ei reki jos säätö ei kireimmällä, silloin on reki"ysikolmonen kirjoitti:Suosituksia hyviksi iskareiksi: 93T 185hp & alustassa Eibach jouset -30mm. En halua mitään kivirekeä, mutta vähän jämäkkyyttä olis hakusessa... Ilmeisesti kannattaa uusia myös puslat?
ja mitä säätöön tulee niitä ei ole koskaan liikaa .
Auto muuttuu todella paljon, kun säätää löysältä jäykälle![]()
Ja kitti halvempi kuin pelkät iskarit joten
kannattaa jouset ottaa vaikka hyllyyn
Itse maksoin 600,50€ sport kitistä oli olevinaan netto
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Re: 93:n iskareista
Mistä ostit tuohon hintaan? Minä olen kysellyt nyt noin puolen kymmenestä puljusta ja hinta vaihtelee välillä 685 - 790€nerola kirjoitti:hz81 kirjoitti:Mistä tuota Konin kittiä saa halvimmalla? Taitaa pitää sijoittaa osa veronpalautuksista hyötykäyttöön...nerola kirjoitti: Joo konin sport kitti vaan tulee todella hyvä ,"ei reki jos säätö ei kireimmällä, silloin on reki"
ja mitä säätöön tulee niitä ei ole koskaan liikaa .
Auto muuttuu todella paljon, kun säätää löysältä jäykälle![]()
Ja kitti halvempi kuin pelkät iskarit joten
kannattaa jouset ottaa vaikka hyllyyn
Itse maksoin 600,50€ sport kitistä oli olevinaan netto

OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 93:n iskareista
No juuri sen takia kirjoitin, että "minun mielestä"nerola kirjoitti:No nämä nyt on niitä asioita ,joista voidaan väitellä ( ihan sama kuinpeinu kirjoitti:Mun mielestä Koni sport kit on löysimmilläänkin kivireki. Se kolahtaa jo asfaltin saumojen yli ajaessa.nerola kirjoitti: Joo konin sport kitti vaan tulee todella hyvä ,"ei reki jos säätö ei kireimmällä, silloin on reki"
ja mitä säätöön tulee niitä ei ole koskaan liikaa .
Auto muuttuu todella paljon, kun säätää löysältä jäykälle![]()
Ja kitti halvempi kuin pelkät iskarit joten
kannattaa jouset ottaa vaikka hyllyyn
se millä taloa lämmität niin se on aina paras ja halvin)
Muita alustasarjoja en ole kokeillut, konit 2:ssa autossa on toiminut hyvin
ja todella mielyttävät normaaliin matka ajoon sekä kovaan ajoon.
Tarkka vaimoni ei huomannut edes eroa kun vaihdoin alustan" löysällä"
"sitten huomasi kun panin 225/45/17 renkaat vakioden tilalle"
Jos haluaa voi tulla kokeilemaan mikkeliin

Ja renkaiden profiili ja nopeusluokka vaikuttaa kyydin kovuuteen ihan törkeän paljon.
17" kumeilla saa vakioalustan aika nopeasti remonttiin, kun renkaan jousto ei enää juuri osallistu joustotalkoisiin sama puslien kanssa. Iskari joutuu toimimaan nopeammin ja pidemmällä alueella kun muu alusta jäykkenee
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11