93:n iskareista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Saako tohon ng900:seen bilstein sporttien lisäksi noita sprinttejä?
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

saabisti900 kirjoitti:Saako tohon ng900:seen bilstein sporttien lisäksi noita sprinttejä?
Mun tietääkseni ei, ellei sitten asenna autoon OG9-3:n sprinttejä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja nerola »

ysikolmonen kirjoitti:Suosituksia hyviksi iskareiksi: 93T 185hp & alustassa Eibach jouset -30mm. En halua mitään kivirekeä, mutta vähän jämäkkyyttä olis hakusessa... Ilmeisesti kannattaa uusia myös puslat?
Joo konin sport kitti vaan tulee todella hyvä ,"ei reki jos säätö ei kireimmällä, silloin on reki"
ja mitä säätöön tulee niitä ei ole koskaan liikaa .
Auto muuttuu todella paljon, kun säätää löysältä jäykälle :D
Ja kitti halvempi kuin pelkät iskarit joten
kannattaa jouset ottaa vaikka hyllyyn :wink:
eki saabi 9-3s -00 2.0t
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja hz81 »

nerola kirjoitti:
ysikolmonen kirjoitti:Suosituksia hyviksi iskareiksi: 93T 185hp & alustassa Eibach jouset -30mm. En halua mitään kivirekeä, mutta vähän jämäkkyyttä olis hakusessa... Ilmeisesti kannattaa uusia myös puslat?
Joo konin sport kitti vaan tulee todella hyvä ,"ei reki jos säätö ei kireimmällä, silloin on reki"
ja mitä säätöön tulee niitä ei ole koskaan liikaa .
Auto muuttuu todella paljon, kun säätää löysältä jäykälle :D
Ja kitti halvempi kuin pelkät iskarit joten
kannattaa jouset ottaa vaikka hyllyyn :wink:
Mistä tuota Konin kittiä saa halvimmalla? Taitaa pitää sijoittaa osa veronpalautuksista hyötykäyttöön...
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja peinu »

nerola kirjoitti:
ysikolmonen kirjoitti:Suosituksia hyviksi iskareiksi: 93T 185hp & alustassa Eibach jouset -30mm. En halua mitään kivirekeä, mutta vähän jämäkkyyttä olis hakusessa... Ilmeisesti kannattaa uusia myös puslat?
Joo konin sport kitti vaan tulee todella hyvä ,"ei reki jos säätö ei kireimmällä, silloin on reki"
ja mitä säätöön tulee niitä ei ole koskaan liikaa .
Auto muuttuu todella paljon, kun säätää löysältä jäykälle :D
Ja kitti halvempi kuin pelkät iskarit joten
kannattaa jouset ottaa vaikka hyllyyn :wink:
Mun mielestä Koni sport kit on löysimmilläänkin kivireki. Se kolahtaa jo asfaltin saumojen yli ajaessa. :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Mitro kirjoitti:Miten onko kenelläkään kokemuksia Hirschin iskari/jousi paketista 9-3:seen? Niitä saisi tuolta Englannista Elkiltä. Vai onko Hirsch vain
yliarvostettu juttu?

-Mitro
Mitä tämä setti maksaa? Missä lisätietoja?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Turbo Sensonic kirjoitti:
saabisti900 kirjoitti:Saako tohon ng900:seen bilstein sporttien lisäksi noita sprinttejä?
Mun tietääkseni ei, ellei sitten asenna autoon OG9-3:n sprinttejä.
Ymmärtääkseni ei og9-3 ja ng900 jouset sovi ristiin..Ainakaan edessä. Takajouset taitavat käydä...
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Etujouset ei käy ristiin, mutta tässä puhutaankin iskareista ja ne periaatteessa voisi käydä. Tosin Bilstenin Sportit on eri osanumerolla 900 ja 9-3 ja Sprinttejä tai Racingia löytyy vain 9-3:een. Powerflexin puslat on ihan samat GM900 ja 9-3.

Eski
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Ng900 / og9-3 takapää on resis samanlainen ja käy ristiin, mutta edessä ng900:sen jousi on hieman takajousen näköinen, eli päätykierrokset menevät sienemmiksi kuin vanhan uunin kädensijat, joka liene yksi syy hieman useampiin katkeamisiin.
og9-3:sen etujousi on "metritavaraa", eli muoto on koko matkan samanlainen päästä päähän.

Iskareissa on pieni ero yläpään kiinnityksessä, eli yläpään jousilautanen on hieman erilainen, eli iskarin varren kierteen läheisen alueen paksuus/tangon halkaisijassa on pikkaisen eroa, josta syystä eivät ole vaihtokelppoisia, ellei sitten vaihda koko jousijalkaa ja yläpään jousilautasta lautasta laakereineen. (laakeri itsessään on sama).

Hmm.. Mahtuukohan 9-3:sen jousijalka 900:sen koriin yläpäästä?

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

hz81 kirjoitti:
Mitro kirjoitti:Miten onko kenelläkään kokemuksia Hirschin iskari/jousi paketista 9-3:seen? Niitä saisi tuolta Englannista Elkiltä. Vai onko Hirsch vain
yliarvostettu juttu?

-Mitro
Mitä tämä setti maksaa? Missä lisätietoja?
Näköjään löytyy Hirschin sivulta hintaan 900 euroa ja Elkpartsilta 728,50 puntaa.

http://www.hirsch-performance.ch/zubehoer9_3_e.htm
http://www.elkparts.com/index.php/cPath/74_545_560

Eski
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja nerola »

peinu kirjoitti:
nerola kirjoitti:
ysikolmonen kirjoitti:Suosituksia hyviksi iskareiksi: 93T 185hp & alustassa Eibach jouset -30mm. En halua mitään kivirekeä, mutta vähän jämäkkyyttä olis hakusessa... Ilmeisesti kannattaa uusia myös puslat?
Joo konin sport kitti vaan tulee todella hyvä ,"ei reki jos säätö ei kireimmällä, silloin on reki"
ja mitä säätöön tulee niitä ei ole koskaan liikaa .
Auto muuttuu todella paljon, kun säätää löysältä jäykälle :D
Ja kitti halvempi kuin pelkät iskarit joten
kannattaa jouset ottaa vaikka hyllyyn :wink:
Mun mielestä Koni sport kit on löysimmilläänkin kivireki. Se kolahtaa jo asfaltin saumojen yli ajaessa. :)
No nämä nyt on niitä asioita ,joista voidaan väitellä ( ihan sama kuin
se millä taloa lämmität niin se on aina paras ja halvin :? )

Muita alustasarjoja en ole kokeillut, konit 2:ssa autossa on toiminut hyvin
ja todella mielyttävät normaaliin matka ajoon sekä kovaan ajoon.
Tarkka vaimoni ei huomannut edes eroa kun vaihdoin alustan" löysällä"
"sitten huomasi kun panin 225/45/17 renkaat vakioden tilalle"

Jos haluaa voi tulla kokeilemaan mikkeliin
:P
eki saabi 9-3s -00 2.0t
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja nerola »

hz81 kirjoitti:
nerola kirjoitti:
ysikolmonen kirjoitti:Suosituksia hyviksi iskareiksi: 93T 185hp & alustassa Eibach jouset -30mm. En halua mitään kivirekeä, mutta vähän jämäkkyyttä olis hakusessa... Ilmeisesti kannattaa uusia myös puslat?
Joo konin sport kitti vaan tulee todella hyvä ,"ei reki jos säätö ei kireimmällä, silloin on reki"
ja mitä säätöön tulee niitä ei ole koskaan liikaa .
Auto muuttuu todella paljon, kun säätää löysältä jäykälle :D
Ja kitti halvempi kuin pelkät iskarit joten
kannattaa jouset ottaa vaikka hyllyyn :wink:
Mistä tuota Konin kittiä saa halvimmalla? Taitaa pitää sijoittaa osa veronpalautuksista hyötykäyttöön...

Itse maksoin 600,50€ sport kitistä oli olevinaan netto
eki saabi 9-3s -00 2.0t
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja hz81 »

nerola kirjoitti:
hz81 kirjoitti:
nerola kirjoitti: Joo konin sport kitti vaan tulee todella hyvä ,"ei reki jos säätö ei kireimmällä, silloin on reki"
ja mitä säätöön tulee niitä ei ole koskaan liikaa .
Auto muuttuu todella paljon, kun säätää löysältä jäykälle :D
Ja kitti halvempi kuin pelkät iskarit joten
kannattaa jouset ottaa vaikka hyllyyn :wink:
Mistä tuota Konin kittiä saa halvimmalla? Taitaa pitää sijoittaa osa veronpalautuksista hyötykäyttöön...

Itse maksoin 600,50€ sport kitistä oli olevinaan netto
Mistä ostit tuohon hintaan? Minä olen kysellyt nyt noin puolen kymmenestä puljusta ja hinta vaihtelee välillä 685 - 790€ :(
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 93:n iskareista

Viesti Kirjoittaja peinu »

nerola kirjoitti:
peinu kirjoitti:
nerola kirjoitti: Joo konin sport kitti vaan tulee todella hyvä ,"ei reki jos säätö ei kireimmällä, silloin on reki"
ja mitä säätöön tulee niitä ei ole koskaan liikaa .
Auto muuttuu todella paljon, kun säätää löysältä jäykälle :D
Ja kitti halvempi kuin pelkät iskarit joten
kannattaa jouset ottaa vaikka hyllyyn :wink:
Mun mielestä Koni sport kit on löysimmilläänkin kivireki. Se kolahtaa jo asfaltin saumojen yli ajaessa. :)
No nämä nyt on niitä asioita ,joista voidaan väitellä ( ihan sama kuin
se millä taloa lämmität niin se on aina paras ja halvin :? )

Muita alustasarjoja en ole kokeillut, konit 2:ssa autossa on toiminut hyvin
ja todella mielyttävät normaaliin matka ajoon sekä kovaan ajoon.
Tarkka vaimoni ei huomannut edes eroa kun vaihdoin alustan" löysällä"
"sitten huomasi kun panin 225/45/17 renkaat vakioden tilalle"

Jos haluaa voi tulla kokeilemaan mikkeliin
:P
No juuri sen takia kirjoitin, että "minun mielestä" :)

Ja renkaiden profiili ja nopeusluokka vaikuttaa kyydin kovuuteen ihan törkeän paljon.

17" kumeilla saa vakioalustan aika nopeasti remonttiin, kun renkaan jousto ei enää juuri osallistu joustotalkoisiin sama puslien kanssa. Iskari joutuu toimimaan nopeammin ja pidemmällä alueella kun muu alusta jäykkenee

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Eski kirjoitti:Etujouset ei käy ristiin, mutta tässä puhutaankin iskareista ja ne periaatteessa voisi käydä.

Eski
Unessa olin taas :oops: =P
Vastaa Viestiin