99 GL -84 -tarinointia (Ent. 900 Turbo meni, mutta...)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: -82 turbo-satku meni, mutta mitä tulikaan tilalle

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Jokke A kirjoitti:Ratti vaikuttaa aika erikoiselta, olisikohan 99 turbosta?
Ratti on ems - turbon ratti eli sikäli alkuperäinen, eikä ihan riesaksi asti yleinen.
# 419 Vesa Pohjalainen
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Tämä kaverille kaavailtu auto muuten oli vm. -88 pystärisatku (siis 900 ilman kirjaimia perässä) 5-vaihteisena ilman kierroslukumittaria. Jos se nyt jotain kiinnostaa.
Tuosta ennen vaivanneesta ohjauksen palauttamiseen liittyvästä ongelmasta sen verran, että se on käytön myötä parantunut. Nyt ohjaus toimii erittäin mukavasti, pitäneekin yrittää tyrkyttää 99:ä faijalle käyttöautoksi, on nimittäin liian hyvä auto myytäväksi pois.

EDIT: Kuvat jalkapallovanteista & jaloistani: http://kotisivu.dnainternet.net/arohein ... alkkikset/
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Pitää vielä ennen talvirenkaiden vaihtoa laittaa linkki pari viikkoa alla olleisiin jalkapallovanteisiin. http://kotisivu.dnainternet.net/aroheina/saab/99/

Hioin ja lakkasin vanteet uudelleen ja olen lopputulokseen ihan tyytyväinen. Nyt tallissa makailee vielä satsi hyväkuntoisia Incoja, saa nähdä, mitä käyttöä niillekin keksii.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

hienot on sun jalkikset, millaisia vehkeitä käytit hiomisessa?

itselläni ollut kaks talvea inca-vanteet ja siisteinä on pysyneet, nyt kolmas talvi... vielä kun löytäs keskikupit niihin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

hienot on!

sopii hyvin tuon 99:n sheivatun kliiniin ilmeeseen (merkit, listat ym. poistettu :) )
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Hiomapaperin hienoudet olivat 40, 80, 200, 400 riippuen siitä, mitä tallista löytyi. :) 80 osoittautui parhaaksi lakan ja hapettumien poistamiseen, sen jälkeen viimeistely 200:lla. Yhteen vanteeseen kokeilin "Strip & Clean" -nimellä kulkevaa rälläkän laikkaa. Lakka lähti nopeasti, mutta viimeistelyssä oli enemmän työtä. Rälläkkä oli myös vähän turhan kömpelö, jalkapallovanteet ovat kuitenkin aika vahvasti muotoillut.

Talvirenkaat ovat taas mustilla peltivanteilla, taidan ajella talven niillä. Auto on tarkoitus myydä mahdollisimman pian Aeron valmistuttua (vajaan kuukauden päästä toivottavasti). Incatkin saa varmaan tingittyä auton hintaan. :wink: Seuraavaksi olisi tarkoitus vaihtaa 99:iin vielä Aeron plyyshipenkit, kunhan saan ne puhdistettua. Parin päivän päästä joku saa hakea 99:n kohtuukuntoiset siniset plyyshipenkit eritt. halvalla.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Vastaa Viestiin