Ratti on ems - turbon ratti eli sikäli alkuperäinen, eikä ihan riesaksi asti yleinen.Jokke A kirjoitti:Ratti vaikuttaa aika erikoiselta, olisikohan 99 turbosta?
99 GL -84 -tarinointia (Ent. 900 Turbo meni, mutta...)
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: -82 turbo-satku meni, mutta mitä tulikaan tilalle
# 419 Vesa Pohjalainen
Tämä kaverille kaavailtu auto muuten oli vm. -88 pystärisatku (siis 900 ilman kirjaimia perässä) 5-vaihteisena ilman kierroslukumittaria. Jos se nyt jotain kiinnostaa.
Tuosta ennen vaivanneesta ohjauksen palauttamiseen liittyvästä ongelmasta sen verran, että se on käytön myötä parantunut. Nyt ohjaus toimii erittäin mukavasti, pitäneekin yrittää tyrkyttää 99:ä faijalle käyttöautoksi, on nimittäin liian hyvä auto myytäväksi pois.
EDIT: Kuvat jalkapallovanteista & jaloistani: http://kotisivu.dnainternet.net/arohein ... alkkikset/
Tuosta ennen vaivanneesta ohjauksen palauttamiseen liittyvästä ongelmasta sen verran, että se on käytön myötä parantunut. Nyt ohjaus toimii erittäin mukavasti, pitäneekin yrittää tyrkyttää 99:ä faijalle käyttöautoksi, on nimittäin liian hyvä auto myytäväksi pois.
EDIT: Kuvat jalkapallovanteista & jaloistani: http://kotisivu.dnainternet.net/arohein ... alkkikset/
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Pitää vielä ennen talvirenkaiden vaihtoa laittaa linkki pari viikkoa alla olleisiin jalkapallovanteisiin. http://kotisivu.dnainternet.net/aroheina/saab/99/
Hioin ja lakkasin vanteet uudelleen ja olen lopputulokseen ihan tyytyväinen. Nyt tallissa makailee vielä satsi hyväkuntoisia Incoja, saa nähdä, mitä käyttöä niillekin keksii.
Hioin ja lakkasin vanteet uudelleen ja olen lopputulokseen ihan tyytyväinen. Nyt tallissa makailee vielä satsi hyväkuntoisia Incoja, saa nähdä, mitä käyttöä niillekin keksii.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
hienot on sun jalkikset, millaisia vehkeitä käytit hiomisessa?
itselläni ollut kaks talvea inca-vanteet ja siisteinä on pysyneet, nyt kolmas talvi... vielä kun löytäs keskikupit niihin.
itselläni ollut kaks talvea inca-vanteet ja siisteinä on pysyneet, nyt kolmas talvi... vielä kun löytäs keskikupit niihin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Hiomapaperin hienoudet olivat 40, 80, 200, 400 riippuen siitä, mitä tallista löytyi.
80 osoittautui parhaaksi lakan ja hapettumien poistamiseen, sen jälkeen viimeistely 200:lla. Yhteen vanteeseen kokeilin "Strip & Clean" -nimellä kulkevaa rälläkän laikkaa. Lakka lähti nopeasti, mutta viimeistelyssä oli enemmän työtä. Rälläkkä oli myös vähän turhan kömpelö, jalkapallovanteet ovat kuitenkin aika vahvasti muotoillut.
Talvirenkaat ovat taas mustilla peltivanteilla, taidan ajella talven niillä. Auto on tarkoitus myydä mahdollisimman pian Aeron valmistuttua (vajaan kuukauden päästä toivottavasti). Incatkin saa varmaan tingittyä auton hintaan.
Seuraavaksi olisi tarkoitus vaihtaa 99:iin vielä Aeron plyyshipenkit, kunhan saan ne puhdistettua. Parin päivän päästä joku saa hakea 99:n kohtuukuntoiset siniset plyyshipenkit eritt. halvalla.

Talvirenkaat ovat taas mustilla peltivanteilla, taidan ajella talven niillä. Auto on tarkoitus myydä mahdollisimman pian Aeron valmistuttua (vajaan kuukauden päästä toivottavasti). Incatkin saa varmaan tingittyä auton hintaan.

Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti