Oikea kulutus ja ajotietokoneen näyttämä
Oikea kulutus ja ajotietokoneen näyttämä
Aikaisemmin tonnari vei vain n.8 litraa sataselle ja ajotietokoneen mukaan nytkin mutta oikea kulutus on n.10L/100km!! Mistä tämä johtuu ja miksi auto on alkanut viedä enemmän? Vaikuttaako pakoputken ja takapöntön välissä oleva pikku reikä niin paljon? Entäpä lambaada anturi? Ilmamassamittari on ilmeisesti kunnossa. Auto on 9000 CDi 2,0L -1991
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tuossa bensanhinnan "kulta-aikaan" tarkistin ajotyyliäni. Eli ajelen/ajelin (vähän päässyt lipsumaan viime aikoina
) sukkasillani, en ohittele kuin räikeää alinopeutta ajavat ja rullailen alamäkiä vapaalla sekä käytän paljon moottorijarrutusta. EDU näyttänyt tankillisille 8,1-8,3 kulutuksia, tankkauksista matkan mukaan laskettuna 8,3-8,5 litraa(aina sama asema, sama mittari ja kaksi "naksausta" pistoolista kun se ekan kerran stoppaa). Ennen pääsin tankillisella semmoiset 600 +/-20km (tankkaan aina ennen kuin bensavalo syttyy, tai n. 20km ekan syttymisen jälkeen), nyt 650 +/-20km. Tankillisella ajosta n. 50-100km on taajama-ajoa, loput maantietä. Eli melko pienellä pääsee 2,3T:llä, kun oikein yrittää. Syylärinestettä sen sijaan menee n. litra / 2000km (paisari halki) ja öljyäkin tiputtaa jonkin verran
Noo, pannaan seisontaan kun saa Wanhan Sotaratsun tulille. Penteleen syysmyrsky vaan yllätti, eli ei vihti ruuvata satkua pihalla, siispä joutuu keskittymään kaljanjuontiin tänä iltana 



-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Noin ton kuuluukin mennä (kulutuksen osalta).V.J.S kirjoitti:Tuossa bensanhinnan "kulta-aikaan" tarkistin ajotyyliäni. Eli ajelen/ajelin (vähän päässyt lipsumaan viime aikoina) sukkasillani, en ohittele kuin räikeää alinopeutta ajavat ja rullailen alamäkiä vapaalla sekä käytän paljon moottorijarrutusta. EDU näyttänyt tankillisille 8,1-8,3 kulutuksia, tankkauksista matkan mukaan laskettuna 8,3-8,5 litraa(aina sama asema, sama mittari ja kaksi "naksausta" pistoolista kun se ekan kerran stoppaa). Ennen pääsin tankillisella semmoiset 600 +/-20km (tankkaan aina ennen kuin bensavalo syttyy, tai n. 20km ekan syttymisen jälkeen), nyt 650 +/-20km. Tankillisella ajosta n. 50-100km on taajama-ajoa, loput maantietä. Eli melko pienellä pääsee 2,3T:llä, kun oikein yrittää. Syylärinestettä sen sijaan menee n. litra / 2000km (paisari halki) ja öljyäkin tiputtaa jonkin verran
Noo, pannaan seisontaan kun saa Wanhan Sotaratsun tulille. Penteleen syysmyrsky vaan yllätti, eli ei vihti ruuvata satkua pihalla, siispä joutuu keskittymään kaljanjuontiin tänä iltana
Vaan tuo pakkasnesteiden häviäminen olisi varmaan syytä korjata, koska jas järjestelmässä ei ole painetta kiehumispiste on 100C ja ainakin tuo vm97 startaa flektin ekan 102C ja tokan 111C lämpötiloissa ja sydeemissa pitäis olla painetta noin 180kpa jolloin kiehumispite on noin 116C.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Noo, vaihdetaan kannentiiviste sitten jos on päässyt hajuamaan, johan tuo on ainakin 5kk vanha...Menee jo rutiinilla, eli kuuluu ns. "perushuoltoon"Kurko kirjoitti: Vaan tuo pakkasnesteiden häviäminen olisi varmaan syytä korjata, koska jas järjestelmässä ei ole painetta kiehumispiste on 100C ja ainakin tuo vm97 startaa flektin ekan 102C ja tokan 111C lämpötiloissa ja sydeemissa pitäis olla painetta noin 180kpa jolloin kiehumispite on noin 116C.


Eiku oikeesti, kai se pitäs toi paisari vaihtaa, mutta kun on menny kaikki liikenevä aika ton satkun hitsaukseen, niin eipä ole kerinnyt panostaa, etenkin kuin hermotkin menivät tohon tonnariin ja sen nestevuotoihin (öljy/pakkasneste) tuossa jokunen aika sitten, niin on ollu inspiraatio hukka-nimisessä paikassa...Satkun kun saa vaan leimattua, niin onpahan luvassa taas ainakin luotettavia kilometrejä, prkl (tankki pitää vielä kiinnittää, vuotava bensapumppu vaihtaa, termarikoteloon korkannut pultti irroittaa ja vaihtaa termari sekä nesteet, niin on homma valmis pl. pienet pintaehostukset oviin-->ei haittaa katsastusta).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Oikea kulutus ja ajotietokoneen näyttämä
Nollaa tietsikka välillä, se auttaa. näyttää hetken oikeita arvojakopote12 kirjoitti:Aikaisemmin tonnari vei vain n.8 litraa sataselle ja ajotietokoneen mukaan nytkin mutta oikea kulutus on n.10L/100km!! Mistä tämä johtuu ja miksi auto on alkanut viedä enemmän? Vaikuttaako pakoputken ja takapöntön välissä oleva pikku reikä niin paljon? Entäpä lambaada anturi? Ilmamassamittari on ilmeisesti kunnossa. Auto on 9000 CDi 2,0L -1991
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Samoin täällä. Tai näyttäis jos kulkis...ennen bensansuodattimen vaihtoa näytti 2l alakanttiin.9000cst kirjoitti:Tomaatissa kulutusmittari näyttää noin 1L liian vähän kulutusta todelliseen.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11