Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125 Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti
Kirjoittaja MacTurbo » To Loka 27, 2005 08:35
Elikkä hain tiedot AKE:lta tekstiviestillä.
Ihmettelen nyt että mitä tuo -IM ja -DM tarkoittaa? Mitä eroa noilla on.
Paitsi että toinen on tietysti 16-venttiilinen.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757 Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja lefa42 » To Loka 27, 2005 08:37
Jos DM on 16v, niin 8v voisi olla IM (injection? manual?) Itselläni on näin 8v 900i:ssä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165 Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda
Viesti
Kirjoittaja jcarlson » To Loka 27, 2005 08:38
Ei sillä muuta merkitystä ole, kuin että D meinaa VIN-koodissa 16-venttiilistä ruiskua (vaparia). I taas puolestaan 8-venttiilistä. M tarkoittaa manuaalivaihteistoa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125 Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti
Kirjoittaja MacTurbo » To Loka 27, 2005 09:17
Aivan eli tulee pelkästä koodinpätkästä. Nuo AKE:n tiedot ovat hyviä, kun niitä vaan osaa lukea.
Eli Saab 900i-IM on tavan 8 tappinen manuaali,
ja Saab 900i16-DM on 16 venttiilinen manuaali.
Näyttää vaan niin pirun hienoilta nuo kirjainyhdistelmät
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757 Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja lefa42 » To Loka 27, 2005 09:37
MacTurbo kirjoitti: Aivan eli tulee pelkästä koodinpätkästä. Nuo AKE:n tiedot ovat hyviä, kun niitä vaan osaa lukea.
Eli Saab 900i-IM on tavan 8 tappinen manuaali,
ja Saab 900i16-DM on 16 venttiilinen manuaali.
Näyttää vaan niin pirun hienoilta nuo kirjainyhdistelmät
Juu, voi tekstarilla tiedustella, että millä myllyllä/vaihteistolla äsken kaahattiin ohi
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Jope
-
Viestit: 4173 Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jope » Pe Loka 28, 2005 07:11
Heh, tekniikan vaihtoihin jää alkuperäiset kirjaimet yleensä tuohon tyyppiriviin. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125 Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti
Kirjoittaja MacTurbo » Pe Loka 28, 2005 07:29
lefa42 kirjoitti: MacTurbo kirjoitti: Aivan eli tulee pelkästä koodinpätkästä. Nuo AKE:n tiedot ovat hyviä, kun niitä vaan osaa lukea.
Eli Saab 900i-IM on tavan 8 tappinen manuaali,
ja Saab 900i16-DM on 16 venttiilinen manuaali.
Näyttää vaan niin pirun hienoilta nuo kirjainyhdistelmät
Juu, voi tekstarilla tiedustella, että millä myllyllä/vaihteistolla äsken kaahattiin ohi
Pojat, pojat eihän me kaahailla
Ei, mutta ihan tosi. Kyse on kaukana olevan auton kaupasta.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
jar
"Ruisku"
Viestit: 135 Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 07:45
Viesti
Kirjoittaja jar » Pe Loka 28, 2005 07:43
Onko jollain käsitystä 99:n vastaavista koodeista ?
"2375"
99 EMS grp 2
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103 Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko
Viesti
Kirjoittaja Svc » Pe Loka 28, 2005 14:43
CM=kaasutin/manuaali
IM=ruisku
SM= turbo
*A vastaavasti automaatti
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260 Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33
Viesti
Kirjoittaja moksu » Pe Marras 04, 2005 17:58
mitäs tarkoittaa lopussa olevat numerot ?
eli : 900 S-LM/252
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti
Kirjoittaja Eski » Pe Marras 04, 2005 18:51
moksu kirjoitti:
mitäs tarkoittaa lopussa olevat numerot ?
eli : 900 S-LM/252
Olisko tuo akseliväli, se kun sattuu myös olemaan 252 cm.
Eski
Jope
-
Viestit: 4173 Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jope » Pe Marras 04, 2005 20:54
Eski kirjoitti: Olisko tuo akseliväli, se kun sattuu myös olemaan 252 cm.
Sehän se..
Voittajien askeliväli on kuitenkin 272. :-)
Sorry, editoin äsken vahingossa sun viestiäs.. Palautin kuitenkin takasin. Pitänee juoda kuppi kaffetta että virkistyy.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)