Marko A kirjoitti:
Tarvii! Jos tonnarissa on koneessa reilusti vääntöä, saa auton kanssa olla tarkkana. Varsinkin epätasaisella tiellä ohitustilanteessa, kun painaa kaasua reippaasti, saa ratista pitää tiukasti kiinni...
Ja toisaalta jos sattuu vouhottamaan ja lähtee vaikka rampilta kakkosella ihan tosissaan, jälleen täytyy ratista pitää lujaa kiinni.
No miksei siihen ole sitten kaupallista tuotetta kehitetty? Ajattelin vaan, että esim. Abbotilla ei ole tonttuun mitään vastaavaa. Yleensä kysyntä ja tarjonta kohtaa. Onhan tuo OG9-3 ja NG900 vetely ihan omaa luokkaansa. Etuvetoinen auto on ja pysyy etuvetoisena kaikkine ominaisuuksineen vaikka miten tukisi ohjaukseen liittyvät osat.
9-3Tid kirjoitti:Itsekkin tuota klämpin valmistusta miettineenä funtsin tuota kaaren puoleista kiinnitystä ( mikäli ymmärsin mission oikein

)...onko se miten tukeva...eikö pelli anna siinä hieman periksi ja kannattaisiko kiinnityspäästä tehdä suurempi levymäinen ja vetää se useammalla pultille lävitse??
On tuokin käynyt mielessä, mutta moneen paikkaan saisi vahvistuksen tehdä jotta saataisiin täysin joustamaton rakenne. Onhan räkin toinen pää (kuskin puoleinen) samanlaisella himmelillä kiinni kuin tuo mihin modaus on tehty, joten sen tukeminen olisi varmaan myös aiheellista. Melko paha paikka vaan rakennella.
Isompi tukilevy, joka kaareen pitäisi tehdä täytyisi olla varmaan 30 x 30 cm ja sen hyöty saattaisi olla tukevuus joka mitattaisiin sitten rintapellin kestävyydellä... Mielestäni rintapeltiäkin pitäisi vahvistaa samalla melko paljon.