Teemun clampista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

93t sport kirjoitti:Syökää pojjaat ruisleipää niin kyl se ratti sitten pysyy kädessä :wink:
Eiköhän tässä ole syöty jo ihan tarpeeksi. :wink: Ajakaa vakiolla niin ei vetele. Vai mitä??! :o
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Pyöränkulmat on kohdillaan ja ulkonäöstä joutuu kärsimään(225/40). Tosin tuo Vigge on ajellut vakiorengaistuksella(225/45 17) ja aika lailla saman kuuloinen on laulu. :D Ei ne nuokaan mahdu sirkkelinteräuriin.

Oikeasti tuo vetely ei nyt hirveästi häiritse, nykyinenkään vikurointi ei ole kuolemaksi. Why drive a car when you can pilot a Saab. 8)
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Itsekkin tuota klämpin valmistusta miettineenä funtsin tuota kaaren puoleista kiinnitystä ( mikäli ymmärsin mission oikein :oops: )...onko se miten tukeva...eikö pelli anna siinä hieman periksi ja kannattaisiko kiinnityspäästä tehdä suurempi levymäinen ja vetää se useammalla pultille lävitse??
Vielä OT:ta
Ja mitä tulee vielä tuohon vetelyyn niin se pitää muistaa, että vakio rengaskokoa isommilla renkailla pyöränkulmia ei saa laittaa ohjeiden mukaan. Ainakin itselle ammattitaidoton säätäjä veti ohjeiden mukaan kulmat ( mulla madallettu alusta 17R 225/45 )...kaistanvaihdossakin sai pitää rattia lujasti. Piti viedä samantien toiseen putiikkiin laitettavaksi...pikkasen kokeneempi kaveri vaan puisteli päätään...laittoi eturenkaat "pystyyn" vetely rauhoittui lähes olemattomaksi samoilla renkailla ja pystyy edelleen lasettamaan syheröpätkillä isoa kovaa...ja mikä parasta renkaat kuluvat tasaisesti!!
Edit: Perstuntumalta tosin täyskaasulla tiukkoihin mutkiin kiihdytettäessä esim. 60km/h - 100km/h rupeaa puskemaan ehkä aikaisempaa enemmän???
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

9-3Tid kirjoitti:Itsekkin tuota klämpin valmistusta miettineenä funtsin tuota kaaren puoleista kiinnitystä ( mikäli ymmärsin mission oikein :oops: )...onko se miten tukeva...eikö pelli anna siinä hieman periksi ja kannattaisiko kiinnityspäästä tehdä suurempi levymäinen ja vetää se useammalla pultille lävitse??
En usko että tarvetta tukevammalle kiinnitykselle on koska en usko, että tuosta kauhean isoja voimia syntyy. Itse porasin kiinnitysreiän harmittavasti aavistuksen sivuun ja jouduin viilaamaan reikää isommaksi. Ajattelin juurikin tuota kestävyyttä ja laitoin pellin molemmille puolille isot korialuslaatat, vääntelyä vähentämään.
Tosi pelimies hitsaisi tietysti reilunkokoisen lapun tuohon kiinnityksen kohtaan jotta vääntyileminen olisi minimaalista.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Marko A kirjoitti: Tarvii! Jos tonnarissa on koneessa reilusti vääntöä, saa auton kanssa olla tarkkana. Varsinkin epätasaisella tiellä ohitustilanteessa, kun painaa kaasua reippaasti, saa ratista pitää tiukasti kiinni...
Ja toisaalta jos sattuu vouhottamaan ja lähtee vaikka rampilta kakkosella ihan tosissaan, jälleen täytyy ratista pitää lujaa kiinni.
No miksei siihen ole sitten kaupallista tuotetta kehitetty? Ajattelin vaan, että esim. Abbotilla ei ole tonttuun mitään vastaavaa. Yleensä kysyntä ja tarjonta kohtaa. Onhan tuo OG9-3 ja NG900 vetely ihan omaa luokkaansa. Etuvetoinen auto on ja pysyy etuvetoisena kaikkine ominaisuuksineen vaikka miten tukisi ohjaukseen liittyvät osat.

9-3Tid kirjoitti:Itsekkin tuota klämpin valmistusta miettineenä funtsin tuota kaaren puoleista kiinnitystä ( mikäli ymmärsin mission oikein :oops: )...onko se miten tukeva...eikö pelli anna siinä hieman periksi ja kannattaisiko kiinnityspäästä tehdä suurempi levymäinen ja vetää se useammalla pultille lävitse??
On tuokin käynyt mielessä, mutta moneen paikkaan saisi vahvistuksen tehdä jotta saataisiin täysin joustamaton rakenne. Onhan räkin toinen pää (kuskin puoleinen) samanlaisella himmelillä kiinni kuin tuo mihin modaus on tehty, joten sen tukeminen olisi varmaan myös aiheellista. Melko paha paikka vaan rakennella.
Isompi tukilevy, joka kaareen pitäisi tehdä täytyisi olla varmaan 30 x 30 cm ja sen hyöty saattaisi olla tukevuus joka mitattaisiin sitten rintapellin kestävyydellä... Mielestäni rintapeltiäkin pitäisi vahvistaa samalla melko paljon.
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Minkäs hintainen kyseinen kapistus on ja mimmoinen vaiva asentaa?
Saab 900 2.0t Cab -97
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Harrimatias kirjoitti:Minkäs hintainen kyseinen kapistus on ja mimmoinen vaiva asentaa?
Tässä turinaa eräästä asennuksesta: http://www.lintuvaara.com/cgi-bin/yabbc ... 1112557011
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Harrimatias kirjoitti:Minkäs hintainen kyseinen kapistus on ja mimmoinen vaiva asentaa?
Eipä taida olla tällä hetkellä saatavilla kuin Abbotin versiota, joka maksaa noin 200 puntaa. Asennus ei ole paha homma.

http://www.abbottracing.com/2003/tuning ... kclamp.htm

Eski
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Juuri tuli clamppi matkahuollosta .
1 kpl kuulemma vielä PCS:ssä, jos joku haluaa hinta 65€+rahti 8)
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Vastaa Viestiin