Eiköhän tässä ole syöty jo ihan tarpeeksi.93t sport kirjoitti:Syökää pojjaat ruisleipää niin kyl se ratti sitten pysyy kädessä
Teemun clampista
Pyöränkulmat on kohdillaan ja ulkonäöstä joutuu kärsimään(225/40). Tosin tuo Vigge on ajellut vakiorengaistuksella(225/45 17) ja aika lailla saman kuuloinen on laulu.
Ei ne nuokaan mahdu sirkkelinteräuriin.
Oikeasti tuo vetely ei nyt hirveästi häiritse, nykyinenkään vikurointi ei ole kuolemaksi. Why drive a car when you can pilot a Saab.
Oikeasti tuo vetely ei nyt hirveästi häiritse, nykyinenkään vikurointi ei ole kuolemaksi. Why drive a car when you can pilot a Saab.
Itsekkin tuota klämpin valmistusta miettineenä funtsin tuota kaaren puoleista kiinnitystä ( mikäli ymmärsin mission oikein
)...onko se miten tukeva...eikö pelli anna siinä hieman periksi ja kannattaisiko kiinnityspäästä tehdä suurempi levymäinen ja vetää se useammalla pultille lävitse??
Vielä OT:ta
Ja mitä tulee vielä tuohon vetelyyn niin se pitää muistaa, että vakio rengaskokoa isommilla renkailla pyöränkulmia ei saa laittaa ohjeiden mukaan. Ainakin itselle ammattitaidoton säätäjä veti ohjeiden mukaan kulmat ( mulla madallettu alusta 17R 225/45 )...kaistanvaihdossakin sai pitää rattia lujasti. Piti viedä samantien toiseen putiikkiin laitettavaksi...pikkasen kokeneempi kaveri vaan puisteli päätään...laittoi eturenkaat "pystyyn" vetely rauhoittui lähes olemattomaksi samoilla renkailla ja pystyy edelleen lasettamaan syheröpätkillä isoa kovaa...ja mikä parasta renkaat kuluvat tasaisesti!!
Edit: Perstuntumalta tosin täyskaasulla tiukkoihin mutkiin kiihdytettäessä esim. 60km/h - 100km/h rupeaa puskemaan ehkä aikaisempaa enemmän???
Vielä OT:ta
Ja mitä tulee vielä tuohon vetelyyn niin se pitää muistaa, että vakio rengaskokoa isommilla renkailla pyöränkulmia ei saa laittaa ohjeiden mukaan. Ainakin itselle ammattitaidoton säätäjä veti ohjeiden mukaan kulmat ( mulla madallettu alusta 17R 225/45 )...kaistanvaihdossakin sai pitää rattia lujasti. Piti viedä samantien toiseen putiikkiin laitettavaksi...pikkasen kokeneempi kaveri vaan puisteli päätään...laittoi eturenkaat "pystyyn" vetely rauhoittui lähes olemattomaksi samoilla renkailla ja pystyy edelleen lasettamaan syheröpätkillä isoa kovaa...ja mikä parasta renkaat kuluvat tasaisesti!!
Edit: Perstuntumalta tosin täyskaasulla tiukkoihin mutkiin kiihdytettäessä esim. 60km/h - 100km/h rupeaa puskemaan ehkä aikaisempaa enemmän???
En usko että tarvetta tukevammalle kiinnitykselle on koska en usko, että tuosta kauhean isoja voimia syntyy. Itse porasin kiinnitysreiän harmittavasti aavistuksen sivuun ja jouduin viilaamaan reikää isommaksi. Ajattelin juurikin tuota kestävyyttä ja laitoin pellin molemmille puolille isot korialuslaatat, vääntelyä vähentämään.9-3Tid kirjoitti:Itsekkin tuota klämpin valmistusta miettineenä funtsin tuota kaaren puoleista kiinnitystä ( mikäli ymmärsin mission oikein)...onko se miten tukeva...eikö pelli anna siinä hieman periksi ja kannattaisiko kiinnityspäästä tehdä suurempi levymäinen ja vetää se useammalla pultille lävitse??
Tosi pelimies hitsaisi tietysti reilunkokoisen lapun tuohon kiinnityksen kohtaan jotta vääntyileminen olisi minimaalista.
No miksei siihen ole sitten kaupallista tuotetta kehitetty? Ajattelin vaan, että esim. Abbotilla ei ole tonttuun mitään vastaavaa. Yleensä kysyntä ja tarjonta kohtaa. Onhan tuo OG9-3 ja NG900 vetely ihan omaa luokkaansa. Etuvetoinen auto on ja pysyy etuvetoisena kaikkine ominaisuuksineen vaikka miten tukisi ohjaukseen liittyvät osat.Marko A kirjoitti: Tarvii! Jos tonnarissa on koneessa reilusti vääntöä, saa auton kanssa olla tarkkana. Varsinkin epätasaisella tiellä ohitustilanteessa, kun painaa kaasua reippaasti, saa ratista pitää tiukasti kiinni...
Ja toisaalta jos sattuu vouhottamaan ja lähtee vaikka rampilta kakkosella ihan tosissaan, jälleen täytyy ratista pitää lujaa kiinni.
On tuokin käynyt mielessä, mutta moneen paikkaan saisi vahvistuksen tehdä jotta saataisiin täysin joustamaton rakenne. Onhan räkin toinen pää (kuskin puoleinen) samanlaisella himmelillä kiinni kuin tuo mihin modaus on tehty, joten sen tukeminen olisi varmaan myös aiheellista. Melko paha paikka vaan rakennella.9-3Tid kirjoitti:Itsekkin tuota klämpin valmistusta miettineenä funtsin tuota kaaren puoleista kiinnitystä ( mikäli ymmärsin mission oikein)...onko se miten tukeva...eikö pelli anna siinä hieman periksi ja kannattaisiko kiinnityspäästä tehdä suurempi levymäinen ja vetää se useammalla pultille lävitse??
Isompi tukilevy, joka kaareen pitäisi tehdä täytyisi olla varmaan 30 x 30 cm ja sen hyöty saattaisi olla tukevuus joka mitattaisiin sitten rintapellin kestävyydellä... Mielestäni rintapeltiäkin pitäisi vahvistaa samalla melko paljon.
-
Harrimatias
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Tässä turinaa eräästä asennuksesta: http://www.lintuvaara.com/cgi-bin/yabbc ... 1112557011Harrimatias kirjoitti:Minkäs hintainen kyseinen kapistus on ja mimmoinen vaiva asentaa?
Eipä taida olla tällä hetkellä saatavilla kuin Abbotin versiota, joka maksaa noin 200 puntaa. Asennus ei ole paha homma.Harrimatias kirjoitti:Minkäs hintainen kyseinen kapistus on ja mimmoinen vaiva asentaa?
http://www.abbottracing.com/2003/tuning ... kclamp.htm
Eski