Kuuppa hyyty?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Kuuppa hyyty?

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Mistä voisi alkaa vikaa etsimään kun kuuppa hyyty kesken ajon. Startti pyörittää hienosti, mutta ei vaan starttaa. Enempää en kerinnut tutkimaan , kun oli kiire töihin ja piti vielä kuuppa hinauttaa anoppilaan.

Vettä oli myös hieman ampunut jostain konehuoneseen, näytti äkkiseltään, että jostain termostaatin suunnalta.

Kaikki vinkit ja ideat otetaan vastaan.

Kyseessähän on vm-79 superi Solexilla.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Kannentiiviste paukahtanu?? Kärjet, pyöriä, kansi, johdot...

Tulpat kastunu? Automaattiryyppy väärin säätynyt...

Imusarjanki välistä tietty vois vettä tulla...
VW transporter 2.5tdi vm.99
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Täytyy tutkia tarkemmin saako kipinää vai onko bensan puutetta :roll:

Sais nyt käymään niin voisi ruveta paikallistamaan mistä oli vettä heittänyt!

pyörijä,kärjet, kansi, tulpan johdot, bensasuodatin ja termostaatti on vaihdettu kesän aikana. Oli kyllä heittanyt aika lailla vettä tuon kondensaattorin/puolan ja releen päälle :roll:
Viimeksi muokannut Frostgrey, To Loka 27, 2005 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

Itsellä loppu kerran meno kun seinään kun unohtu jälkikiristää imusarjan tiivisteen vaihdon jälkeen. Vuosi vettä imupuolelle ja jäin sitten 200 km:n päähän kotoa...
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Jokos siellä on nollakelit (tai pakkasta, kuten meillä), että eihän se jäänestoa kaipaa?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Pari astetta on kyllä pakkasta, täytyy koittaa laittaa sitäkin jollei jotain selvää vikaa löydy :wink: Auto kyllä vähän ropelsi ja kävi kuin "kolmella" ennen kun simahti lopullisesti, kierroksia otti myös aika heikosti :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8161
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

tässä korjaus

Viesti Kirjoittaja mestari »

lähesty kuuppaa edestä ,avaa konepeitto,lisää nesua syyläriin ,kuivaa virranjakaja ensin ja tarkista katkojan kärkiväli.
sit kun saat käymään niin heiluttele sitä takaputkea josta tulee ne 2 vesiletkun tumppia koneen taakse,huomaat että kuskinpuoleisen letkun juuresta tulee vesisuihku joka kasteli jakajan ja sammutti koneen. vaihda tumpit. aja.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

täytyypi koittaa :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: tässä korjaus

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

mestari kirjoitti:lähesty kuuppaa edestä ,avaa konepeitto,lisää nesua syyläriin ,kuivaa virranjakaja ensin ja tarkista katkojan kärkiväli.
sit kun saat käymään niin heiluttele sitä takaputkea josta tulee ne 2 vesiletkun tumppia koneen taakse,huomaat että kuskinpuoleisen letkun juuresta tulee vesisuihku joka kasteli jakajan ja sammutti koneen. vaihda tumpit. aja.
Tässä oli harvinaisen mestarillisen selkeä ohje :)
# 419 Vesa Pohjalainen
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8161
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

n iin

Viesti Kirjoittaja mestari »

olisi mielenkinntoista tietää onko tässä ko autossa sama vika kuin 3 viimeistä kertaa itsellä tai sukulaisilla kun kuuppa hyytyy tienposkeen.
nyt jo osaa katsoa ensin nämä asiat.
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Kuupan vesiletkut ovat ainainen riesa.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Playboy kirjoitti:Kuupan vesiletkut ovat ainainen riesa.
Ei oo riesana jos pitää kunnossa ja kiristelee silloin tällöin...
VW transporter 2.5tdi vm.99
normaali
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 20:47
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja normaali »

Playboy kirjoitti:Kuupan vesiletkut ovat ainainen riesa.
Viiden vuoden aikana on alavesiletku kerran haljennut. Ei minulla ainakaan muuta riesaa.
Eetu Pajala #1516
eetu.pajala attantatta kotinet.com
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Vaihdoin tosiaan viimeviikolla uuden termostaatin, joten letkut on voinut jäädä löysällekkin :oops:

Kunhan kerkeää katsomaan mistä tuo johtuu, pitäs ensin saada tuo femmakin kuntoon 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kyllä mestari oli oikeessa. Oli ilmeisesti jäänyt termarin vaihdon yhteydessä termarin kotelosta pikkuletku löysälle. Mistä oli sitten vettä lentänyt luultavasti virranjakajaan. Tänään lähti hyvin käymään, kun oli kuuppa saanut "kuivua" pari päivää :wink: :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin