NG 900 T vm-94 ohjaustehostimen korjaus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
utunpe-2
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 21:15

NG 900 T vm-94 ohjaustehostimen korjaus

Viesti Kirjoittaja utunpe-2 »

Nimimerkillä epätietoinen NG 900 saabisti kysyy:

Onko joku korjannut vuotavan NG 900 ohjaustehostimen, ja onkohan vika yleinen NG 900 mallissa.Onko järkevää ostaa:

- purkki tiivistysainetta Biltemasta (15e)

- ns. vaihto-osa (600e +asennus),

- purkuosa (200e).

Minkämoinen operaatio tuo vaihto on?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 900 T vm-94 ohjaustehostimen korjaus

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

utunpe-2 kirjoitti:Nimimerkillä epätietoinen NG 900 saabisti kysyy:

Onko joku korjannut vuotavan NG 900 ohjaustehostimen, ja onkohan vika yleinen NG 900 mallissa.Onko järkevää ostaa:

- purkki tiivistysainetta Biltemasta (15e)

- ns. vaihto-osa (600e +asennus),

- purkuosa (200e).

Minkämoinen operaatio tuo vaihto on?
En tiedä, onko tuo yleinen vika NG900 -mallissa, mutta jotkut ovat kertoneet ohjaustehostimien vuodoista.

Vm. 1994 NG900:ssa on Opelin ohjausvaihde (ainakin erään SDCC:n työntekijän mukaan) ja vm. 1996 eteenpäin NG900:ssa on Saabin oma ohjausvaihde.

Ohjaustehostimen korjattavuudesta en myöskään tiedä, mutta kannattaa vaihtaa tuo ohjausvaihde uudempaan malliin, jos se alkaa vuotamaan. Tällöin ohjausvaihteeseen saa kiinni myös clampin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Hetkonen. Julistaako Turbosensonic meindän välistä spekulointia jo täytenä faktana kertomatta edes minulle....? :roll: :? En ole vielä(kään) asentanut -97 mallin tehostinta omaan -94 malliin, jossa ainakin apumiehen puolen kiinnityspanta&kumi erilainen. Kuskin puolen kiinnityksestä ei vielä tarkkaa tietoa.. (epc vaatii lukua..)... joten faktaa kehiin, ennenkuin uskon täysin. Tietty voin kertoa sitten tosiasioita, kun olen ko. vaihto-operaation klampin asennuksineen tehnyt.... :)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
utunpe-2
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 21:15

Viesti Kirjoittaja utunpe-2 »

Kiitos tiedoista, siis murikka täytyy vaihtaa, onnistuneeko kotikonstein: tuleeko ohjausvaihde ulos nostamatta autoa ylös, ja mitä kaikkea joutuu purkamaan. Mikä se clamp on ??
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Hook kirjoitti:Hetkonen. Julistaako Turbosensonic meindän välistä spekulointia jo täytenä faktana kertomatta edes minulle....? :roll: :? En ole vielä(kään) asentanut -97 mallin tehostinta omaan -94 malliin, jossa ainakin apumiehen puolen kiinnityspanta&kumi erilainen. Kuskin puolen kiinnityksestä ei vielä tarkkaa tietoa.. (epc vaatii lukua..)... joten faktaa kehiin, ennenkuin uskon täysin. Tietty voin kertoa sitten tosiasioita, kun olen ko. vaihto-operaation klampin asennuksineen tehnyt.... :)

Hook
Enhän mä kerro tällä palstalla koskaan mitään faktoja :wink: Kyllä tuon uudempi ohjausvaihde pitäisi saada kikkailtua vanhempaan NG900:een, jos:

1. hommaa nuo mainitsemasi kiinnityskumit
2. raiderangon päät ovat vanhassa mallissa samanlaiset kuin uudessa mallissa. Jos ei ole, niin Motonetista voi käydä ostamassa uuden malliset raidentangon päät (sekä ulommat että sisemmät)
3. uuden ohjausvaihteen hydrauliputket ovat suurinpiirtein samanlaiset kuin vanhan mallin. Mikäli ei ole, niin siten tarvitsee hieman kikkailla, kuten mun autolle tehtiin,kun siihen asennettiin OG9³:n ohjausvaihde. Ohjausvaihde oli muuten samanlainen kuin vm. 1996-1998 NG900:ssa, mutta hydrauliputkien sijoitus oli hieman erilainen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

utunpe-2 kirjoitti:Kiitos tiedoista, siis murikka täytyy vaihtaa, onnistuneeko kotikonstein: tuleeko ohjausvaihde ulos nostamatta autoa ylös, ja mitä kaikkea joutuu purkamaan. Mikä se clamp on ??
Clamppi on tuki, joka kiinnitetään ohjausvaihteeseen, rintapeltiin ja lokasuojaan. Sen pitäisi vähentää 50% "torque steeringiä", eli vetelyä kovissa kiihdytyksissa ja kiihdytyksiä epätasaisella alustalla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Minä voin myydä vaikka apukuskin puoleisen tukikumin ja pannan. Sen verran voin viehjata, että ei maksa paljoa :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin