Olen täysi ummikko saabin maailmassa ja tässä pari kysymystä.
1. Mikä on jakohihna/ketjun vaihtoväli? Kuinka paljon vaihto maksaa?
2. Tulevassa? autossa saabin alkuperäinen virisarja 190 hv, onko kenelläkään antaa lisätietoa kyseisestä varustelusta? Hyvää tai huonoa?
3. Kyseessä tuontiauto (Ruotsi), joka varustettu täydellisellä huoltokirjalla (huollettu saabilla). Onko kenties joitain takuita vielä voimassa?
Kiitos etukäteen kaikille mekaanikoille!!!
Ostamassa 9-5 2.0t SE 190 hv -99
käy ja kukkuu
Mulla on juuri tuota mallia oleva saappi vm2000. Nyt 75tkm ajettuna pelaa ihan hyvin ja kyllähän se kulkeekin. Selvä ero tuntuu kulussa vakioon. Jos nyt jotain huonoa täytyy hakea niin keksiihän sitä, mutta ota huomioon että nämä on hakemalla haettu.
1. Se nykiminen... Kyllähän se nykii mutta siihen tottuu toki. Tiedä onko väärin mutta olen käyttänyt 98E:tä ainakin perstuntumalla nykii vähemmän.
2. Ja se bensan kulutus. Luulisin että vakio vienee vähemmän kakkua. Nyt sekalaisessa ajossa palaa 9.7-11.5
3. Ja se kulkeminen... Vaikka se nyt jotenkin liikkuu niin urheilullisuus on kyllä aika kaukana (niin eihän se ole urheiluauto). Alustalle tarttis vissiin tehdä jotain ensin. Täytyy aina innostuessa varoa ettei kaadu katolleen tai jotain sinneppäin.
4. Jälleenmyyntarvo? On sellainen kutina että autokaupan urpot tuskin tajuaa auton olleen uutena vakiota kalliimpi. Huvikseen kysytyt hyvitykset tuntuvat olevan enempi vakion hinnoissa.

1. Se nykiminen... Kyllähän se nykii mutta siihen tottuu toki. Tiedä onko väärin mutta olen käyttänyt 98E:tä ainakin perstuntumalla nykii vähemmän.
2. Ja se bensan kulutus. Luulisin että vakio vienee vähemmän kakkua. Nyt sekalaisessa ajossa palaa 9.7-11.5
3. Ja se kulkeminen... Vaikka se nyt jotenkin liikkuu niin urheilullisuus on kyllä aika kaukana (niin eihän se ole urheiluauto). Alustalle tarttis vissiin tehdä jotain ensin. Täytyy aina innostuessa varoa ettei kaadu katolleen tai jotain sinneppäin.
4. Jälleenmyyntarvo? On sellainen kutina että autokaupan urpot tuskin tajuaa auton olleen uutena vakiota kalliimpi. Huvikseen kysytyt hyvitykset tuntuvat olevan enempi vakion hinnoissa.
Re: käy ja kukkuu
Ainahan nämät kulutuslukemat herättää keskustelua, mutta jotenkin janoiselta sun auto vaikuttaasuappi95 kirjoitti: 2. Ja se bensan kulutus. Luulisin että vakio vienee vähemmän kakkua. Nyt sekalaisessa ajossa palaa 9.7-11.5

Tuossa meidän 2.3t "Maptun Steg 1" - mallissa taitaa olla laskurissa nyt joku 700-800 kilometrin stintti ja SID näyttää lukemiksi 7.8l/100km.
Stetsonista heitettynä tuossa on 60-70% kaupunkiajoa (ei kuitenkaan mitään ruuhkanykimistä) ja loput maantiellä.
Noh, SID:in näyttämistä lukemista sitten varmaksi tiedä, onneksi on tankkauspäiväkirja.
Naputtelen lukemat Exeliin, kun vuosi tulee täyteen kiesin kanssa huhtikuussa 2006, sitten näkyy se todellinen kulutus

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
kyllä sitä soppaa menee
Tänään kävin tuossa tankilla ja nollasin sidin. Huoltsikalta lähdin suoraan motarille ja noin 100km päässä sid näytti 7.8l siis ilman mitään pysähtymisiä, ohituksia tms. Kyllä se minulla näyttää ihan paperillakin vievän se n.10 l.
Onkos muuten hyvä tankata tuota ysikasia vai tankkaanko tyhmänä kalliimpaa? Perstuntumakun tuon nykimisen suhteen on vähän sellainen epävarma juttu.
Jäi muuten vielä sanomati hyvistä puolista se että vakuutusmaksut on toki pienemmät kun 2.3l koneella ja eikös se suunnilleen samalla lailla vakiona kulje.
Onkos muuten hyvä tankata tuota ysikasia vai tankkaanko tyhmänä kalliimpaa? Perstuntumakun tuon nykimisen suhteen on vähän sellainen epävarma juttu.
Jäi muuten vielä sanomati hyvistä puolista se että vakuutusmaksut on toki pienemmät kun 2.3l koneella ja eikös se suunnilleen samalla lailla vakiona kulje.
Aiheesta kolmanteen..
t.Jussi J.
Hei "Termos" onko teiän Suappi mapattu Suomessa vai tilasitko steg1:sen Ruattista..mitä mielipuolta oot ollu?Tuossa meidän 2.3t "Maptun Steg 1" - mallissa taitaa olla laskurissa nyt joku 700-800 kilometrin stintti ja SID näyttää lukemiksi 7.8l/100km.
t.Jussi J.
Jussi Juonio # 1996
Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.