Ostamassa 9-5 2.0t SE 190 hv -99

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jarna77
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 22:15

Ostamassa 9-5 2.0t SE 190 hv -99

Viesti Kirjoittaja Jarna77 »

Olen täysi ummikko saabin maailmassa ja tässä pari kysymystä.

1. Mikä on jakohihna/ketjun vaihtoväli? Kuinka paljon vaihto maksaa?

2. Tulevassa? autossa saabin alkuperäinen virisarja 190 hv, onko kenelläkään antaa lisätietoa kyseisestä varustelusta? Hyvää tai huonoa?

3. Kyseessä tuontiauto (Ruotsi), joka varustettu täydellisellä huoltokirjalla (huollettu saabilla). Onko kenties joitain takuita vielä voimassa?

Kiitos etukäteen kaikille mekaanikoille!!!
suappi95
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 15:14

käy ja kukkuu

Viesti Kirjoittaja suappi95 »

Mulla on juuri tuota mallia oleva saappi vm2000. Nyt 75tkm ajettuna pelaa ihan hyvin ja kyllähän se kulkeekin. Selvä ero tuntuu kulussa vakioon. Jos nyt jotain huonoa täytyy hakea niin keksiihän sitä, mutta ota huomioon että nämä on hakemalla haettu. :D

1. Se nykiminen... Kyllähän se nykii mutta siihen tottuu toki. Tiedä onko väärin mutta olen käyttänyt 98E:tä ainakin perstuntumalla nykii vähemmän.

2. Ja se bensan kulutus. Luulisin että vakio vienee vähemmän kakkua. Nyt sekalaisessa ajossa palaa 9.7-11.5

3. Ja se kulkeminen... Vaikka se nyt jotenkin liikkuu niin urheilullisuus on kyllä aika kaukana (niin eihän se ole urheiluauto). Alustalle tarttis vissiin tehdä jotain ensin. Täytyy aina innostuessa varoa ettei kaadu katolleen tai jotain sinneppäin.

4. Jälleenmyyntarvo? On sellainen kutina että autokaupan urpot tuskin tajuaa auton olleen uutena vakiota kalliimpi. Huvikseen kysytyt hyvitykset tuntuvat olevan enempi vakion hinnoissa.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: käy ja kukkuu

Viesti Kirjoittaja Termos »

suappi95 kirjoitti: 2. Ja se bensan kulutus. Luulisin että vakio vienee vähemmän kakkua. Nyt sekalaisessa ajossa palaa 9.7-11.5
Ainahan nämät kulutuslukemat herättää keskustelua, mutta jotenkin janoiselta sun auto vaikuttaa :wink:

Tuossa meidän 2.3t "Maptun Steg 1" - mallissa taitaa olla laskurissa nyt joku 700-800 kilometrin stintti ja SID näyttää lukemiksi 7.8l/100km.

Stetsonista heitettynä tuossa on 60-70% kaupunkiajoa (ei kuitenkaan mitään ruuhkanykimistä) ja loput maantiellä.

Noh, SID:in näyttämistä lukemista sitten varmaksi tiedä, onneksi on tankkauspäiväkirja.

Naputtelen lukemat Exeliin, kun vuosi tulee täyteen kiesin kanssa huhtikuussa 2006, sitten näkyy se todellinen kulutus :D
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
suappi95
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 15:14

kyllä sitä soppaa menee

Viesti Kirjoittaja suappi95 »

Tänään kävin tuossa tankilla ja nollasin sidin. Huoltsikalta lähdin suoraan motarille ja noin 100km päässä sid näytti 7.8l siis ilman mitään pysähtymisiä, ohituksia tms. Kyllä se minulla näyttää ihan paperillakin vievän se n.10 l.

Onkos muuten hyvä tankata tuota ysikasia vai tankkaanko tyhmänä kalliimpaa? Perstuntumakun tuon nykimisen suhteen on vähän sellainen epävarma juttu.

Jäi muuten vielä sanomati hyvistä puolista se että vakuutusmaksut on toki pienemmät kun 2.3l koneella ja eikös se suunnilleen samalla lailla vakiona kulje.
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

Aiheesta kolmanteen..
Tuossa meidän 2.3t "Maptun Steg 1" - mallissa taitaa olla laskurissa nyt joku 700-800 kilometrin stintti ja SID näyttää lukemiksi 7.8l/100km.
Hei "Termos" onko teiän Suappi mapattu Suomessa vai tilasitko steg1:sen Ruattista..mitä mielipuolta oot ollu?
t.Jussi J.
Jussi Juonio # 1996

Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
Vastaa Viestiin