kallistuksen vakaajat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

kallistuksen vakaajat

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

eli millasta vaikutusta noilla olis käyttöautoon!? ja pystyykö nuo ottaa vaikka purkuautosta jossa ne on ja siirtää ne omaan jossa niitä ei ole!?

eli onko valmiit paikat ja menevätkö heittämällä :?:
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllähän se mukavasti vähentää kallistelua. Suosittelen ehdottomasti, parantaa alustaa huomattavasti kokonaisuutena, myös ihan käyttöpelissäkin.

Purkaminen ja asennus toiseen autoon onnistuu kyllä, etuvakaajan asennus on hieman ns. vittumainen. Mutta onnistuu sekin kun vain suosiolla purkaa hammastangon ensin pois. Samalla kannattaa tarkistaa ne etuvakaajan päätypuslat, uusia ei saa kuin Saabilta ryöstöhintaan mutta ne on helppo korjata itse vaikka sopivilla nailonholkeilla.

Jos auto johon vakaajat siirretään on uudempi kuin 84, on kaikki reiät jo valmiina. Vanhempiin joutuu poraamaan, näin jouduin siis itse tekemään.
Viimeksi muokannut jcarlson, To Marras 03, 2005 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Pitäisi mennä heittämällä, eli korissa pitäisi olla reijät edessä 80 luvun puolivälistä lähtien..

Edessä saa hieman taiteilla ja ehkä irroittaa ohjausakselin kiinnityspultit, (Itsellä helpotti hommaa, kun irroitti ohjausakselin korista) että kallistuksen vakaajan saa taiteiltua ohjausakselin aukoista auton läpi.
Alapallojen pultitkin saattavat olla hieman ruosteessa, jos ei ihan äsken irroitettu.

Takana pitää vaihtaa taka-akselin/tukivarren/kallistuksenvakaajan kiinnitys kohtaan pidemmät pultit, eli nekin pitää muistaa ottaa purkuautosta, ellei sitten käy ostamassa uusia..

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Etuvaimentimen kumipuslista

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Jos ei ole aivan hirmuinen kiire, niin PCS myy noita etuvaimentimen kumisia päätypuslia suunnilleen puoleen hintaan verrattuna Saabin tiskiltä ostettuun. Muitakin saa, mutta allekirjoittanut halusi kumiset.
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

jep hyvä tietää että ne on suht helppo laittaa.

musta kaasari on ny ollu pukeilla loppukesästä asti ja alkaa kohta olla valamis :D enää toisen puolen hitsaukset (vetaritunneli!) ja pyöränkaari. niin ja jossain välis kun ehtis laittaa mad. jouset ja muut kamat takas kiinni.
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

ai niin paljo tollaset kallistuksen vakaajat tulis kustantaa!? jos kalliit niin jää ens kesään.

tarjotkaa jotain!!
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jatketaan keskustelua OG900-alueella, keskustelu siirretty.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Siis mitä vi*tua eikö noita kallistuksen vakaajia ole jo valmiina?
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Missä malleissa/vuosimalleissa ne ovat vakiona?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ainaskin 2.1:ssa ja 900S:ssä oli valmiiks. Meikäläisen 900i -88:ssa taasen ei ollut. Purkaamolta ostin nuo tangot.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

-89 900 i16 on vakiona

turboissa luonnollisesti 16v
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

MacTurbo kirjoitti:Missä malleissa/vuosimalleissa ne ovat vakiona?

Täällä taannoinen keskustelu asiasta:


http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... en+vakaaja
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

eikö muka halvemmalla saa kuin 120€!? on meinaan vanhoista tangoista kova hinta! tai niin no :? kalliit kumminkin... tarvis 88" kaasari satkuu sellaset 8)
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Markka-aikaan tonni meni yhteensä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

luuloni mukaan vakaajat vaativat paremmat iskari,t jotta niistä saa hyödyn. Eli vakaaja "keikuttaa " pahemmin jos iskarit eivät kykene tehokkaasti vaimentamaan, kallistelu on sitten asia erikseen.
Meidän 89 16 V on sachin ruskeat alla ja mukava ja rauhallinen se alusta on.
Onko kokemusta vaikuttavatko kuluneet etutangon pääpuslat mitään toimintaan? oma luulo on, että eipä juuri, koska auton paino pitää vakaajan välyksettömästi puslassa kiinni koko ajan, ainakin vakioajossa jos iskarit ovat kunnossa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin