Kyllähän se mukavasti vähentää kallistelua. Suosittelen ehdottomasti, parantaa alustaa huomattavasti kokonaisuutena, myös ihan käyttöpelissäkin.
Purkaminen ja asennus toiseen autoon onnistuu kyllä, etuvakaajan asennus on hieman ns. vittumainen. Mutta onnistuu sekin kun vain suosiolla purkaa hammastangon ensin pois. Samalla kannattaa tarkistaa ne etuvakaajan päätypuslat, uusia ei saa kuin Saabilta ryöstöhintaan mutta ne on helppo korjata itse vaikka sopivilla nailonholkeilla.
Jos auto johon vakaajat siirretään on uudempi kuin 84, on kaikki reiät jo valmiina. Vanhempiin joutuu poraamaan, näin jouduin siis itse tekemään.
Viimeksi muokannut jcarlson, To Marras 03, 2005 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Pitäisi mennä heittämällä, eli korissa pitäisi olla reijät edessä 80 luvun puolivälistä lähtien..
Edessä saa hieman taiteilla ja ehkä irroittaa ohjausakselin kiinnityspultit, (Itsellä helpotti hommaa, kun irroitti ohjausakselin korista) että kallistuksen vakaajan saa taiteiltua ohjausakselin aukoista auton läpi.
Alapallojen pultitkin saattavat olla hieman ruosteessa, jos ei ihan äsken irroitettu.
Takana pitää vaihtaa taka-akselin/tukivarren/kallistuksenvakaajan kiinnitys kohtaan pidemmät pultit, eli nekin pitää muistaa ottaa purkuautosta, ellei sitten käy ostamassa uusia..
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Jos ei ole aivan hirmuinen kiire, niin PCS myy noita etuvaimentimen kumisia päätypuslia suunnilleen puoleen hintaan verrattuna Saabin tiskiltä ostettuun. Muitakin saa, mutta allekirjoittanut halusi kumiset.
musta kaasari on ny ollu pukeilla loppukesästä asti ja alkaa kohta olla valamis enää toisen puolen hitsaukset (vetaritunneli!) ja pyöränkaari. niin ja jossain välis kun ehtis laittaa mad. jouset ja muut kamat takas kiinni.
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687 (ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Ainaskin 2.1:ssa ja 900S:ssä oli valmiiks. Meikäläisen 900i -88:ssa taasen ei ollut. Purkaamolta ostin nuo tangot.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
luuloni mukaan vakaajat vaativat paremmat iskari,t jotta niistä saa hyödyn. Eli vakaaja "keikuttaa " pahemmin jos iskarit eivät kykene tehokkaasti vaimentamaan, kallistelu on sitten asia erikseen.
Meidän 89 16 V on sachin ruskeat alla ja mukava ja rauhallinen se alusta on.
Onko kokemusta vaikuttavatko kuluneet etutangon pääpuslat mitään toimintaan? oma luulo on, että eipä juuri, koska auton paino pitää vakaajan välyksettömästi puslassa kiinni koko ajan, ainakin vakioajossa jos iskarit ovat kunnossa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00