Tulipa haettua uus silmäterä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Tulipa haettua uus silmäterä

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Juu kävimpä tossa hakee uuden baasin mallia 900s 3D -90 ajettu oli 267TKM.
Tossa muutamia kuvia, tosin myyjän toimesta myynti ilmotukseen otettuja, mutta kyllä asiansa ajaa. :D
http://koti.mbnet.fi/will84/saabas/
900 S -90
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Komea peli, se sporttisin korimalli 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tervetuloa Ässä kerhoon :)
Mukavan näköinen peli ainakin kuvien perusteella. Taitaa olla jo Lucasin ruiskullakin?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ässät on aina lucasin ruiskulla. ;) Nätin näköinen peli on.. ei muutakuin cooleria kehiin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Juu tossa pihalla lojuukii 900t8 mist ajattelin coolerin ja apc vehkeet nykästä :twisted:
900 S -90
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Kateellinen....
Mäki haluun viisto turbon, nimen omaan 3D. Mankkuvenan ja coolerin ny laittaa helposti. JA mikä värikin.
ONNITTELUT!! Timmi peli!!


!!!!!OT!!!!!
En halua missään nimessä kuulostaa vittumaiselta, enkä halua heittää ketään herneillä mutta. Yhen paikallisen Saab asentajan kanssa tässä kerran turinoidessa ruvetiin puhumaan eri ruiskuista. Ja taas tultiin siihen lopputulokseen että Lucas on ihan susi. Paitsi että nyt on SYYKIN siihen. Lucacsen johtosarjat on kaikki tehty......VIROSSA! Ja tämä siis Saabin asentan sana.
!!!!!!/OT!!!!!!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Lucasilla on huono maine sen takia, että aikoinaan brittiautoissa (Lucas on brittiläinen) oli todella huonot sähköt. Tämä siis kymmeniä vuosia sitten.

Mitä Lucaksen ruiskuun tulee, niin se on erittäin hyvin toimiva peli. Paljon modernimpi kuin esimerkiksi LH-Jetronic 2.2. Tässä tapauksessa ehkä jo nykyään irrelevantti huono maine ei pidä paikkaansa. :) Johtosarja on Lucas-ruiskuisissa Saabeissa ihan samaa tavaraa kuin Boschin LH-jetillä varustetuissakin.

Tuosta Lucasista kyllä liikkuu niin paljon ihmeellistä huhua ja roskaa ettei uskoisi, ehkä osa totta tai ei. Fakta kuitenkin on että og900:n ruiskuista Lucas on paras ja viritysystävällisin. Mm. riittää pisimmälle soppa suuttimissa ja ilmamassamittari on paremman mallinen kuin LH:ssa ja isompi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Hieno, Saab on tuossa lähes komeimmillaan! :D
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Joo terve tuloa S kerhoon täältäkin päästä.Ja 3 ovisten kerhoon myös.Mulla ei muita kun 3 ovisia olekaan paitsi 1 varaosaauto.Eikä tule. :wink:
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

saabracing kirjoitti:onnittelut erittäin monikäyttöisen automobiilin hankimisesta 8)

pikkumuutoksilla makea peli :)

http://www.garaget.org/?car=5252
Ois saatana... *slurp* tuomosen mieki haluan* :D
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

DyhWe kirjoitti:Juu tossa pihalla lojuukii 900t8 mist ajattelin coolerin ja apc vehkeet nykästä :twisted:
Jos meinaat ruveta oikeen kunnolla virittämään, niin melkein suosiolla kannattaa 9000 Cuuleri laittaa keulille, kun tuo orkkis satkun ic ei loppupeleissä pitkälle riitä.

Niin ja tuota mietin että kannattaako 8-venttiilisestä turbosta laittaa APC:tä 16-venttiiliseen :roll:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

http://www.garaget.org/?car=3179 <--- tuon näköistä voi olla jo aika vaikea og:sta tehdä :lol: :wink:
Onnea omistajalle ja pitkää ikää Ässälle!
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Turbo sen olla pitää..

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Kyllähän tuollaisella se päivittäisautoilu on varmasti astetta kiinnostavampaa puuhaa.. 8) Ei siinä Lucas-ruiskussa mitään ihmeellistä ole ollut, alussa peloteltiin sillä että se "hukkaa" säätönsä ja seokset tulee säätää joka katsastukseen uudelleen mutta eihän se ihan näin mennytkään. Ainoa mikä siitä tekee hiukan ikävämmän, on harvinaisuusaste - Motonetissa ei löydy esim. uutta IMM:ää ja ilmansuodinkin on eri kuin Boschin ruiskuttimessa.

Ja kuten aiemmin mainittu, Lucas on viritysystävällinen tuotos. Bensapainettakin taisi olla 3 Baarin asti, eli periaatteessa jo haluaa, niin ahtopainetta suuremmalle ja rajoittimia pienemmälle, suurempaa välijäähdytintä ja haluttaessa kalliimpaa suutinta. 3" downpipeäkin saa netistä ja jos ei halua akkua konttiin, niin Saab-Centralissa ollaan menestyksellisesti käytetty pienikokoisia Hondan akkuja. Seuraavan kierroksen voikin aloittaa sitten nykyaikaisemmalla hybridi-turbolla ja kansitöillä, ehkäpä se 2.1-litraisen imusarjakin on jos siellä 8)

Lopuksi. Kunnioitan suuresti vanhojen Saab-asentajien ammattitaitoa ja suunnatonta, vuosien varrelta ankaralla työllä noussutta kokemusta. Mutta on muitakin mielipiteitä, ehkä jopa muillakin asentajilla?
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Liitoksia vaan kaikille onniteluista. Joo sen vakio ic:n ajattelin laittaa aluksi sen takii ku se on suht helppo homma ja ei miun mielestä siinä 8venaset apc:ssä 16venaseen verratuna ole kuin eri säädöt.
900 S -90
Vastaa Viestiin