flekti
flekti
Mistä etsiä vikaa: Flekti toimii kun ajaa suoraan virtaa siihen, sulake ehjä mutta ei lähde pyörimään vaikka lämmöt tapissa.(lämmitetty paikallaan kone)
Lämpöanturi mennyt syyläristä vai mistä?
9000 cd -90 2.3 vapari
Lämpöanturi mennyt syyläristä vai mistä?
9000 cd -90 2.3 vapari
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Luultavimmin lämpöanturi tai sen liitin. Irrota lämpökytkimen liittimet ja pistä hyppylanka väliin ja katso pyöriikö. Jos pyörii, niin vika lämpökytkimessä tai hapettuneessa liittimessä ja liittimen kunnonhan näkee kun sen irrottaa.
Jos ei tuolla kytkennällä pyöri, voi epäillä flektin relettä.
Jos ei tuolla kytkennällä pyöri, voi epäillä flektin relettä.
#1970
Jos ei hyppylangalla pyörähdä käyntiin liittimestä, voi vika olla myös anturille tulevassa johdossa: se lähtee anturilta alaspäin ja viettää aikaansa siellä spoilerin takana makuullaan. Tämän takia ainakin omasta oli kupari hävinnyt eristeen sisältä yli 30cm matkalta. Toki se anturikin oli viallinen... 

Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Sähkökohtimen pätkä jonka päät on kuorittu.JaHu kirjoitti:Niinmillanen viritys se hyppylanka on?
Sellaisella kun yhdistät syylärissä olevaan anturiin tulevat johdot (ota toki ensin irti niin helpompi yhdistää), niin flektin pitäisi ruveta hurisemaan.
Jos ei rupea vika on luultavasti releessä.
Jos rupee hurisemaan vika on siinä anturissa.
Tai no, ei sitä flektiä tällaisilla ilmoilla kuulukkaan saada käyntiin pienellä tyhjäkäynnillä.
Ja jos kerran kone kuumenee paikallaan niin oiskohan termostaatti jumissa tai mittarissa vikaa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Siis anturiin tulevia johtoja ei voi irroittaa anturin päästä anturia vahingoittamatta. Anturista lähtevät johdot on syylärin alareunan oikealla puolella liitimellä kiinni johtosarjassa joka tulee syylärin alareunaa pitkin flektiltä ja releboksilta. Kätevintä on siis irroittaa auton etuspoilerin alta etumainen pohjamuovi ja irrottaa liitin sieltä. Johdon pätkällä voit sitten yhdistää johtosarjan pään liittimen navat ja siten simuloida lämpökytkimen päälle menoa. Jos flekti lähtee pyörimään niin lämpökytkimessä on vika. Saman voit varmistaa yleismittarin vastuksenmittaus(ohmi-)asennossa liittimen lämpökytkimen päästä mittaamalla lämpökytkimen vastuksen koneen ollessa kylmä ja kuuma.JaHu kirjoitti:No, eikös se olisi sama sitten tökätä ne anturiin tulevat johdot yhteen?
Biltemasta sähkötestauksia varten kätevät
TESTAUSKAAPELIT 10KPL Tuotenro 35875 3,95 €
10 kpl kaapeleita, jossa eristetyt hauenleukapuristimet. Viisi eri väriä. Pituus 35 cm.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Helpommalla/nopeasti pääsee testauksen osalta kun kokeilee ensin konehuoneen sulake/relerasiasta flektin toimintaa.
Flektin rele irti ja flektin kyljessä olevan "kaavion" mukaan ohitetaan johdonpätkällä ohjaus.
Jos sitten haluaa vielä varmistaa ettei johtosarjassa ole vikaa niin flektin liittimestä sama testaus. Samalla kun irroittaa liittimen niin löytyy todennäköisesti vikakin...
Flektin rele irti ja flektin kyljessä olevan "kaavion" mukaan ohitetaan johdonpätkällä ohjaus.
Jos sitten haluaa vielä varmistaa ettei johtosarjassa ole vikaa niin flektin liittimestä sama testaus. Samalla kun irroittaa liittimen niin löytyy todennäköisesti vikakin...