flekti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
JaHu
"Hirsch"
Viestit: 717
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 17:15
Paikkakunta: Kuvansi

flekti

Viesti Kirjoittaja JaHu »

Mistä etsiä vikaa: Flekti toimii kun ajaa suoraan virtaa siihen, sulake ehjä mutta ei lähde pyörimään vaikka lämmöt tapissa.(lämmitetty paikallaan kone)
Lämpöanturi mennyt syyläristä vai mistä?

9000 cd -90 2.3 vapari
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Näin on tainnut käydä.

Taitaa olla aikas tiukassa tuo anturi :cry:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Luultavimmin lämpöanturi tai sen liitin. Irrota lämpökytkimen liittimet ja pistä hyppylanka väliin ja katso pyöriikö. Jos pyörii, niin vika lämpökytkimessä tai hapettuneessa liittimessä ja liittimen kunnonhan näkee kun sen irrottaa.

Jos ei tuolla kytkennällä pyöri, voi epäillä flektin relettä.
#1970
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Jos ei hyppylangalla pyörähdä käyntiin liittimestä, voi vika olla myös anturille tulevassa johdossa: se lähtee anturilta alaspäin ja viettää aikaansa siellä spoilerin takana makuullaan. Tämän takia ainakin omasta oli kupari hävinnyt eristeen sisältä yli 30cm matkalta. Toki se anturikin oli viallinen... :roll:
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
JaHu
"Hirsch"
Viestit: 717
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 17:15
Paikkakunta: Kuvansi

Viesti Kirjoittaja JaHu »

Niin :oops: millanen viritys se hyppylanka on?
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

JaHu kirjoitti:Niin :oops: millanen viritys se hyppylanka on?
Sähkökohtimen pätkä jonka päät on kuorittu.
Sellaisella kun yhdistät syylärissä olevaan anturiin tulevat johdot (ota toki ensin irti niin helpompi yhdistää), niin flektin pitäisi ruveta hurisemaan.
Jos ei rupea vika on luultavasti releessä.
Jos rupee hurisemaan vika on siinä anturissa.
Tai no, ei sitä flektiä tällaisilla ilmoilla kuulukkaan saada käyntiin pienellä tyhjäkäynnillä.
Ja jos kerran kone kuumenee paikallaan niin oiskohan termostaatti jumissa tai mittarissa vikaa.
JaHu
"Hirsch"
Viestit: 717
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 17:15
Paikkakunta: Kuvansi

Viesti Kirjoittaja JaHu »

No, eikös se olisi sama sitten tökätä ne anturiin tulevat johdot yhteen?
Niin toki ei näillä keleillä pitäskään juuri pyöriä, mutta huomasin asian jo kesällä.

Pitää huomenna ruveta tutkailemaan.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

jos lämpöanturin piuhat lyöt yhteen,, pyörii flekti ,kelillä kuin kelillä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

JaHu kirjoitti:No, eikös se olisi sama sitten tökätä ne anturiin tulevat johdot yhteen?
Siis anturiin tulevia johtoja ei voi irroittaa anturin päästä anturia vahingoittamatta. Anturista lähtevät johdot on syylärin alareunan oikealla puolella liitimellä kiinni johtosarjassa joka tulee syylärin alareunaa pitkin flektiltä ja releboksilta. Kätevintä on siis irroittaa auton etuspoilerin alta etumainen pohjamuovi ja irrottaa liitin sieltä. Johdon pätkällä voit sitten yhdistää johtosarjan pään liittimen navat ja siten simuloida lämpökytkimen päälle menoa. Jos flekti lähtee pyörimään niin lämpökytkimessä on vika. Saman voit varmistaa yleismittarin vastuksenmittaus(ohmi-)asennossa liittimen lämpökytkimen päästä mittaamalla lämpökytkimen vastuksen koneen ollessa kylmä ja kuuma.

Biltemasta sähkötestauksia varten kätevät
TESTAUSKAAPELIT 10KPL Tuotenro 35875 3,95 €
10 kpl kaapeleita, jossa eristetyt hauenleukapuristimet. Viisi eri väriä. Pituus 35 cm.

Kuva

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Helpommalla/nopeasti pääsee testauksen osalta kun kokeilee ensin konehuoneen sulake/relerasiasta flektin toimintaa.

Flektin rele irti ja flektin kyljessä olevan "kaavion" mukaan ohitetaan johdonpätkällä ohjaus.

Jos sitten haluaa vielä varmistaa ettei johtosarjassa ole vikaa niin flektin liittimestä sama testaus. Samalla kun irroittaa liittimen niin löytyy todennäköisesti vikakin...
JaHu
"Hirsch"
Viestit: 717
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 17:15
Paikkakunta: Kuvansi

Viesti Kirjoittaja JaHu »

jos lämpöanturin piuhat lyöt yhteen,, pyörii flekti ,kelillä kuin kelillä.[/quote]
No ei pyörinyt, elikkä vika voisi olla johdoissa ainakin.
(Virrat oli päällä)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos vähän mietit ja yhdistelet tuota mun viimeistä tekstiä ja TT:n tekstiä, pitäis kyllä viallinen pätkä löytyä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin