himmee kirjoitti:
Minkä kokoinen kone sulla on tuossa sonetissa?
Eikös tuo 45mm ole turhan suuri...varsinkin kun tulee putket molemmin puolin?
Se on OHC:n reilu 92 mm männillä eli 1800 cm3. Vakio Sonetista vain 100 cm3 lisää, joten ei tarvitse kenenkään täristä. Putkien koosta - mm pakopuolen aukot on sen kokoiset, että ei ole liioittelua nämä putket. Olishan siellä ollut hyllyssä suurempaakin aukkoa, mutta jätän toiseen koneeseen vaikka siihen 91 mm lohkoon.
nalleolut kirjoitti:yhdessä näkemässäni sonetissa on putkisto rakennettu vastaavasti mut tuo yhdysputki heti siin mis 96:ses eka vaimennin. ja ihan normi koon putkesta tehty loppuun asti.
V8 ohjeet sanoo, että mahdollisimman eteen tuo yhdysputki, mutta Sonettin käyrät kun ei ole aivan vakio 96:n mitoissa / tila moottoritilassa nimelliskulkusuunnassa oikealla on minimaalinen (käyrien irrottaminen tarvittaessa), niin päätin siirtää taaksepäin. Modataan jos ei toimi dynon mukaan. Tuossa kuvassa olevassa oranssissa on jonkinlainen alkuperäinen viriputkisto, missä on normi 2=>1 isolla putkenhalkaisijalla ja putki tekee pirun pitkä kiemuran auton alla. Eli haetaan lyhyeen autoon normaalin 96:n putken pituutta teho/vääntö ominaisuutta. Kone on vakio. Siis tällä hetkellä.
himmee kirjoitti:Ja eipä se siellä 120 jälkeen täysin mihinkää katoa, mut jonkunverran kumminki.
Nyt vois joku pätevä kertoa, että onko tuon pitkän keskivaimentimen sisällä mitään? Vai onko kyseessä vain pelkkä evektori tai mikälie? Mulla kun putki lämpiää tarpeeksi rupee kuulumaan sellaista kilkatusta, justiinsa siitä keskivaimentimen kohdasta.
Olin muuten ymmärtänyt tuon V8 jutun väärin eli niissä olisi viidakkorummun tapaan sellainen väliputki mutta kuitenkin jatkuu suoraan siittä taakseppäin kahtena putkena eikä niinkuin kuupan viidakkorummussa.
Itellä autto melkoisesti kun vaihtoi keskipöntön jäykät kumit sellaisiksi "riippuviksi kumilenkeiksi". En vaan muista mihin autoon ne oli tarkoitettu, mut niissä oli M8 urokset molemmissa päissä ja se kumilenkki oli jotain 35mm levee 5mm paksu ja halkaisija rinkulalla noin 50mm. Etupäässä ei ollut joustavaa palaa joten yhteisvaikutusta en tiedä.
Juup...tuota konstia oon kokeillu eipä ole vaikutusta ja tarkoitus olisi saada tuo humina kokonaan pois. Jossain vaiheessa koitan vielä ottaa tuon pitkän vaimentimen pois ja laittaa simonsin tai vastaavan yleisvaimentimen vähän aikasemmin siihen etupäähän.
Noh kaiken puolin olen todella pettynyt noin kalliiseen putkeen. Alkukäyrät on tehty aivan liian mutkikkaasti. Jos siihen olisi tehty suoremmalla systeemillä niin olisi myös putken halkasiaa saatu pienennettyä, jolloin myös tuo humina olisi todennäköisesti kadonnut.
Tästä etiäppäin täytyy tehdä nuo putket itse. Simons voi tulla jopa myyntiin, jos joku haluaa noin huonon putken.
mulla on tallissa 17mtaunuksen pakosarja eli kannelta sellanen palikka mikä muuttaa sen lähdön isommaksi. katselin kerran kuupan konehuonetta niin niistä sais rakennettua sillä tavalla lähdöt että toinen pakosarja kiertäisi öljynsuodattimen niin sais yhtä pitkät nuo lähdöt. niihin palikoihin menee suoraan 2" putki.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
nalleolut kirjoitti:mulla on tallissa 17mtaunuksen pakosarja eli kannelta sellanen palikka mikä muuttaa sen lähdön isommaksi. katselin kerran kuupan konehuonetta niin niistä sais rakennettua sillä tavalla lähdöt että toinen pakosarja kiertäisi öljynsuodattimen niin sais yhtä pitkät nuo lähdöt. niihin palikoihin menee suoraan 2" putki.
Niin tai sit vaan vetää molemmin puolin putket taakse? Ehkäpä se yksinkertaisempi tapa.
Niinpä Tässä on hieman tuo kuupan kanssa kerinnyt jo pöristelemään nin kas kummaa kun on mieleen tullut sen "lievä" virittäminen. Koska kyseessä ei ole mikään museokuuppa, mutta kummiskin kohtuu hyvä kuntoinen aihio, niin olishan se ihan kivaa kun olisi vaikka sellanen n.100hv pellin alla. Tuohan ei ilmeisesti ole mikään mahoton temppu jos vaan sattuu osia jostain löytämään. (lievä turbotuskin käynyt mielessä )
Niinpä Tässä on hieman tuo kuupan kanssa kerinnyt jo pöristelemään nin kas kummaa kun on mieleen tullut sen "lievä" virittäminen. Koska kyseessä ei ole mikään museokuuppa, mutta kummiskin kohtuu hyvä kuntoinen aihio, niin olishan se ihan kivaa kun olisi vaikka sellanen n.100hv pellin alla. Tuohan ei ilmeisesti ole mikään mahoton temppu jos vaan sattuu osia jostain löytämään.
Hyvän koneen saa, kun laittaa 1.7 koneen tai poraa sen väljän lohkon Ford OHC männillä vajaaksi 1800 cm3, lievä virinokka, kevennetty vauhtipyörä, kannet vakio venttiileillä (jouset jäykemmät), kansista 1 mm pois, pakoaukon+välilaippojen avarrusta, joku Simonssin tms "viri"putki ja kaasariksi oma 2-kurkku Solex tai mielellään Weber 32/36 DGV. Tehot on 90 hv ja bensankulutus ei todennäköisesti normikäytöllä lisäänny pätkääkään. Kiva peli kaikenlaisessa käytössä. Siitä eteenpäin tarvitaan lähinnä kansien viilausta ja kaasarin säätämistä suuremmalle kulutukselle.
Suunnilleen tuon reseptin mukaan rakennetulla kajakilla käytiin kesällä Ruåttissa. Matkan (n.2 tkm) keskikulutus oli 8,3 l/100 km neljä heppua kyydissä ja kattotelineelläkin tavaraa.
Tehdas muuten lupasi 5-6 hevosta lisää omalla viriputkellaan, mikä oli ohkasta 39 mm pilliä.
Mikko_H kirjoitti:Tehdas muuten lupasi 5-6 hevosta lisää omalla viriputkellaan, mikä oli ohkasta 39 mm pilliä.
Jos pakarin aukkoja pääsee aavistuksen avartamaan ja välilaipat sorvaamaan putken sisähalkaisijan mittoihin, niin varmasti vaikuttaa kulkuun. Muuten vaikutus on kuskin korvien välissä.
Talvella olisi tarkoitus kasata 1.5 l kone, missä 2-kurkku solex, kannet laskettu ja lievä viilaus, imusarjan lievä avarrus, vauhtipyörän kevennys, nokka-akseliksi joku tallin nurkista ja putket oma tekoiset 42 mm => 2 tuumaa. Ehkä hitsilukolla varustettu välitetty loota. Yritetään saada biili talvipäiville (eikös ne ollut vaihteeksi Nokialla)