nostaa kierroksia

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

nostaa kierroksia

Viesti Kirjoittaja xjford »

koetin haulla mut en löytänyt mitää. eli kun acc1:n kytkee auto-asentoon niin koneen kierrokset nousee n. 1500:aan. econ-asennossa pysyy kiltisti alle 1000.
mahtaisiko olla vaikutusta kun on toi ilmastoinnin kompuran hihna irti kun kiristinrulla uupuu???
myöskään ei pyöri kuin 2/3 nopeuksilla mutta siihen taitaa olla syynä se säädin siellä konehuoneessa...
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jep, se nostaa kierroksia silloin, kun kompuran pitäisi pyöriä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

juuri näin

Viesti Kirjoittaja jmt »

Eli kun pistät ilmastoinnin (kompuran) päälle, moottorin rasitus kasvaa ja tyhjäkäynnin kompensointipiiri pitää tyhjäkäynnin suurinpiirtein samana myös silloin. Ja jos kompura ei ole kytketty (esim. hihna pois), piiri kuitenkin toimii ja tyhjäkäynti on suurempi. Vaikuttaa normaalilta käyttäytymiseltä.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Mulla oli joskus sama juttu, ja olis varmasti vieläkin, JOS olis kompura ym kiinni. :D Eli "auto"-asennossa kierrokset oli n.1500rpm ja "econ"-asennossa normaalit 800-900rpm. Eipä se ainakaan mua haitannut.
Vastaa Viestiin