Inhottava työpäivä

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

vaan on poijjaat YrjöMäellä pirun hieno omakuva, varmaan yllätetty työn touhussa :lol: nauroin iha räkänä :lol:
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8098
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No kyllä kannattaisi siihen ohjeistukseen paikallisella asemalla lisätä, että se runkonumero oikeasti löytyy stanssattuna sieltä TAKAkontin puolelta satkuista...Näin ainakin -83, -85 ja -86 satkuissa. Saranoista en sano mitään...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mitenkäs tollaset Jeepit, missä ei ole ovia ollenkaan. Pitääkö niihin silti pultata saranat kiinni?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
yrjömäki
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:15

Viesti Kirjoittaja yrjömäki »

Jeep on hyväksytty poikkeusluvalla ilman ovia. Se on eri juttu ja määräykset ovat määräyksiä :!: :!: :!:
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Yrjömäki kirjoitti:Jeep on hyväksytty poikkeusluvalla ilman ovia. Se on eri juttu ja määräykset ovat määräyksiä :!: :!: :!:
Seliseli....
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

Ei mun kuuppaa ole ovien takia ikinä hylätty. Johan niissä on itse kullakin sentti tai enemmänkin klappia. Ominaisuus, ei vika.

Kerrankin jouduin katsastuksessa avaamaan nokkapellin sormin maskin väliköstä (vaijerin jatkos petti) ja valojen suuntaus oli päin h*ettiä (oli ollut pala uudelleenmaalauksessa), mutta ei noista tullut kuin korjauskehoitus.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
yrjömäki
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:15

Viesti Kirjoittaja yrjömäki »

tommij kirjoitti:Ei mun kuuppaa ole ovien takia ikinä hylätty. Johan niissä on itse kullakin sentti tai enemmänkin klappia. Ominaisuus, ei vika.

Kerrankin jouduin katsastuksessa avaamaan nokkapellin sormin maskin väliköstä (vaijerin jatkos petti) ja valojen suuntaus oli päin h*ettiä (oli ollut pala uudelleenmaalauksessa), mutta ei noista tullut kuin korjauskehoitus.
Kerro missä noin leväperäinen konttori on niin minä ilmiannan sen AKEen katsastuksen valvontaan. Noin huolimaton toiminta pilaa koko alan maineen.
aero
-
Viestit: 9134
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Viesti Kirjoittaja aero »

Jope kirjoitti:Höh, eli niille ei oikeasti ole mitään käytännön järkisyytä, sattuupahan vaan lukemaan ohjeistuksessa?

Olen halukas uskomaan, että mr. lainlaatija tuolla jossain on kuitenkin oikeasti miettinyt jotain uhkaavaa tilannetta, jossa saranoiden hyvä kunto olisi ensiarvoisen tärkeä. :-)
Joo, Yrjömäki on oikeassa, saranat tosiaan ON mainittu ohjeistuksessa* tarkastuslistalle, tosin ei sen tarkemmin kerrottu, mitä niistä pitää tarkastaa. Viallisista saranoista on ohjeistettu antamaan korjauskehotus:

-clip-
Ovet:
Laaja-alaisia ruostevaurioita Hylätty
Vähäisiä ruostevaurioita Korjauskehotus
Ovien saranointi ja lukot
-clap-

*) kohta D10 (kori), sivu 30.

Jos jotakuta kovasti mietityttää, niin Akella on ihan oikeasti hyvät webbisivut, joilta löytyy paljon tiukkaa asiaa. Niinkuin esimerkiksi http://www.ake.fi/pdf/katsastuksen_arvo ... E-2002.pdf , joka voisi sinällänsä olla kätevä lista, kun on tutkimassa käytettyä autoa ostomielessä ;).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Inhottava työpäivä

Viesti Kirjoittaja Svc »

Yrjömäki kirjoitti:Olipas harvinaisen v-mäinen työpäivä tänään :? . Vaikka yleensä yritän pitää Saabeihin vähän joustavampaa linjaa kuin muihin, jouduin tänään väkisinkin hylkäämään peräti kolme saabia :cry: .
.
No mutta mitäs tämä on?
Mihin on unohtunut Yrjömäeltä katsastusmääräyksiin kirjattu asiakkaiden tasapuolinen kohtelu? 8O

Tekee ihan pahaa kuulla, että noinkin tunnollisesti määräyksiin suhtautuva katsastusmies SUOSII selvästi joitakin merkkejä. Olen kerrassaan järkyttynyt tällaisesta piittaamattomuudesta määräyksiä kohtaan. 8O

Vaikka Saabit ovatkin ylivertaisia autoja muihin verrattuna, niin silti määräykset ovat määryksiä ja niistä piittaamaton katsastusasema on hyvin pian kaikkien katsastajien pelkäämän pilkku-Kimmon tarkastuksen kohteena. :twisted:

:lol: :lol:
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

:D :D :D

kyl minuakin ketuttais jos ovi tielle tippuis...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

niin siis siitä runkonumerosta ei kans kannattais kovin paljo katsastusmiehelle v..uilla, kun se saabeissa löytyy vuosimallista riippuen eri paikoista muistaakseni...
takapenkin alta / takapaksein pohjan alta / konepellin alta..

että sikäli..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Itse aikoinaan vein vanhan satkuni ( 900i vm-1988 ) leimalle,
pahaksi onnekseni inssi sattui olemaan entinen SAABin korjaamopäällikkö.
No silmääkään räpäyttämättä tämä otti meisselin ja katsoi minua silmiin ja
tökkäsi sen ruuvimeisselin alatukivarren välistä runkoon ja samantien pohjan
läpi.
Huomatkaa että inssi ei katsonut autoa vaan meikäläistä, samassa inssi tokaisi " katsos mitä täältä löytyy " no hylsy tuli.

No hyvä kun ruostepaikat löytyivät, saatiinpahan nekin kuntoon.
Mutta mielestäni jouduin liian tiukkaan syyniin, olisko ex..toyxxan korjaamo
päällikkö osannut tehdä moista...

:o
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mitäpä jos siellä oliskin ollu peltiä. Inssi tökkää meisselillä ja tokaisee mitäs täältä löytyy? Peltiä???
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

turkkaki kirjoitti:niin siis siitä runkonumerosta ei kans kannattais kovin paljo katsastusmiehelle v..uilla, kun se saabeissa löytyy vuosimallista riippuen eri paikoista muistaakseni...
takapenkin alta / takapaksein pohjan alta / konepellin alta..

että sikäli..
pari vuotta sitten jouduttiin kaivamaan inssin kanssa -86 tonnarin ohjekirja esiin ennenkuin löytyi ovelasti piilotettu runkonumero..
sehän on oikean takavalon vasemmalla puolella niin että periaatteessa pitäisi valon suojamuovi irrottaa että näkee, mutta peilikuva näkyy ulkopuolelle
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin