Valkoharja palasi kotiin
Vai olikohan tuo '89, perhana kun muisti pätkii taas, auto kuitenkin tuli pihaan siinä kunnossa, kuin oli tehtaalta lähtenyt (+242tkm vaatimat huollot), tarkka omistaja- ja huoltohistoria seurasi mukana.
Edit: nätti ja vähän ajettu karvalakki ilmestyi nettiautoon, pitäisiköhän käydä potkimassa, kun ei kaukana ole
http://www.nettiauto.com/503234
Edit: nätti ja vähän ajettu karvalakki ilmestyi nettiautoon, pitäisiköhän käydä potkimassa, kun ei kaukana ole

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Tiedä sitten onko asialla yleensäkään mitään merkitystä maailmankaikkeuden kannalta, mutta vuoden -88 mallistoon tuli "merkitty" C siten, että kone oli kaasutinkone, verhous ns. karvalakkimalli, kori 3 tai 5 -ovinen. Vuonna -89 mallistoon tuli kaksi muuta mallia lisää eli kaksiovinen ns tehtaan juhlamalli, jossa oli avattavat takalasit, mustat ovilistat, kromimaski ja ruiskun kapselit, muttei spoilereita tai tehostinta yms. Kesällä -89 tuli neliovinen Scan Auton oma juhlamalli, joka oli neliovinen, keskuslukko ja tehostin varusteinaan. Listat olivat kirkkaat ja maski perusmalli. -90 vuoden C oli edelleen mallistossa mutta ilman keskuslukkoa. Näistä kaikista on dokumentit jopa autoina olemassa.
Pystykeulaa tehtiin ainakin vielä -89 mallisena ihan perusautona ilman keskuslukkoja tai tehostinta vakiona. Niiden perässä ei ollut C merkintää erotuksena tuosta merkitystä c -versiosta. C mallistoa ei liene markkinoitu Pohjoismaiden ulkopuolelle.
Sinänsä tuolla ei ole merkitystä, mutta eikös yleensä auton ns. mallitunnus ole useimmin ulkopuolella näkyvissä vrt. i, i16, turbo tai turbo 16 jne.
Isäukon vanha palvelija on -88 mallin pystykeula, jossa on tonnarin jarrut, kuten muissakin -88 malleissa. Oma 900 c on tuo mainittu neliovinen juhlamalli ja appiukolla on kaksiovinen alkuvuoden juhlamalli.
Kaikista löytyy myös esitteet.
Samaa karua mutta luotettavaa mallisarjaahan nuo sinänsä ovat. Verhoilut kaikissa malleissa ovat alun perin olleet niitä pitkittäin tikattuja penkkejä ilman takapenkin keskinojia, keskikonsoleja tms.
Ehkä tuolla ulkoisella C:llä haluttiin jotenkin erottaa pikkuisen paremmin varusteltu karvalakki siitä ihan peruspelistä. Silti karuimmillaan ero oli vain viistonokka. Tiedä sitten häntä.
Pystykeulaa tehtiin ainakin vielä -89 mallisena ihan perusautona ilman keskuslukkoja tai tehostinta vakiona. Niiden perässä ei ollut C merkintää erotuksena tuosta merkitystä c -versiosta. C mallistoa ei liene markkinoitu Pohjoismaiden ulkopuolelle.
Sinänsä tuolla ei ole merkitystä, mutta eikös yleensä auton ns. mallitunnus ole useimmin ulkopuolella näkyvissä vrt. i, i16, turbo tai turbo 16 jne.
Isäukon vanha palvelija on -88 mallin pystykeula, jossa on tonnarin jarrut, kuten muissakin -88 malleissa. Oma 900 c on tuo mainittu neliovinen juhlamalli ja appiukolla on kaksiovinen alkuvuoden juhlamalli.
Kaikista löytyy myös esitteet.
Samaa karua mutta luotettavaa mallisarjaahan nuo sinänsä ovat. Verhoilut kaikissa malleissa ovat alun perin olleet niitä pitkittäin tikattuja penkkejä ilman takapenkin keskinojia, keskikonsoleja tms.
Ehkä tuolla ulkoisella C:llä haluttiin jotenkin erottaa pikkuisen paremmin varusteltu karvalakki siitä ihan peruspelistä. Silti karuimmillaan ero oli vain viistonokka. Tiedä sitten häntä.
# 419 Vesa Pohjalainen
Ettei nyt sekoiteta näitä,(löysin jonkun vm85 900c)
, niin 900c on aina viistokeula ja 5-vaihdetta, näitä on tehty vm 88-90 kuten Vesa mainitsi, lisäksi lisävarusteena saatava ohjaustehostin.
Perus 900 on pystykeula ilman ohjaustehostinta, 4-vaihteisella laatikolla - 5-vaihteinen saatavana lisävarusteena. vm89 tuli myös perus 900:seen 5.lovinen.
Keskuslukitus on molemmille lisävaruste kuten myös keskikonsoli.
900c-89 Juhlamalli, joka oli neliovinen, keskuslukko, tehostin ja keskikonsoli? varusteinaan.
Ohjausvälitys on erillainen 4,2kierrosta vs. 3,7kierr.tehostettuna.
4-vaihteisella on myös numeroiden mukaan myös hiukan heikompi suorituskyky (5km/h , 0,5s) ja polttoainetalous (0,2-0,3L/100km)
900c:ssä on muuten 7.enska
virittäjille tiedoksi 
Muuten sama auto, paitsi ihan eri näköinen (pystykeula on vähän pidempi)
Taisi hinta eroakin olla lähemmäs 10.000 uutena 

Perus 900 on pystykeula ilman ohjaustehostinta, 4-vaihteisella laatikolla - 5-vaihteinen saatavana lisävarusteena. vm89 tuli myös perus 900:seen 5.lovinen.

Keskuslukitus on molemmille lisävaruste kuten myös keskikonsoli.
900c-89 Juhlamalli, joka oli neliovinen, keskuslukko, tehostin ja keskikonsoli? varusteinaan.

Ohjausvälitys on erillainen 4,2kierrosta vs. 3,7kierr.tehostettuna.
4-vaihteisella on myös numeroiden mukaan myös hiukan heikompi suorituskyky (5km/h , 0,5s) ja polttoainetalous (0,2-0,3L/100km)
900c:ssä on muuten 7.enska


Muuten sama auto, paitsi ihan eri näköinen (pystykeula on vähän pidempi)


Vaikuttaa Turbon varusteistalefa42 kirjoitti:Rekisteriotetta ei ole, mutta mun "karvalakki" '88 900:ssa ilman c:tä oli seuraavia varusteita :
-Viistokeula, korinväriset puskimet
-Tikapuuverhous (päällä tosin penkinpäälliset)
-Kromimaski
-Tehostin
-Keskikonsoli
-Kromia listoissa, kuten c:ssäkin
-Itse ruuvaamani Pierburg (ei kaivannut ryyppyä koskaan)
Ja olin hyvin ylpeä siitä, mutta ei rekisteriotteessa mitään 900c merkintää ollut, kuten edellisessä 900c 3d satkussani. Pelkkä 900 oli tämä.

No olihan tuo ollut edustusautona uudesta lähtien jollain firmalla, joten kaipa nuo on vain lisävarusteita.fforslund kirjoitti:Vaikuttaa Turbon varusteistalefa42 kirjoitti:Rekisteriotetta ei ole, mutta mun "karvalakki" '88 900:ssa ilman c:tä oli seuraavia varusteita :
-Viistokeula, korinväriset puskimet
-Tikapuuverhous (päällä tosin penkinpäälliset)
-Kromimaski
-Tehostin
-Keskikonsoli
-Kromia listoissa, kuten c:ssäkin
-Itse ruuvaamani Pierburg (ei kaivannut ryyppyä koskaan)
Ja olin hyvin ylpeä siitä, mutta ei rekisteriotteessa mitään 900c merkintää ollut, kuten edellisessä 900c 3d satkussani. Pelkkä 900 oli tämä.

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
No, siinä oli kysymysmerkkiVesa Pohjalainen kirjoitti:Ei ollut keskikonsolia edes esitteessä asennettuna.fforslund kirjoitti: 900c-89 Juhlamalli, joka oli neliovinen, keskuslukko, tehostin ja keskikonsoli? varusteinaan.![]()


Perus 900:ssa ei ainakaan ollut.
Oliko se vain ruiskumalleissa vakiona? mistä vuodesta lähtien?
Muut tiedot oli muuten, vuosimallin 88 -89 esitteistä.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
No niin , valkoharja kävi hitsarilla joka tökki sitä piikillä ja voi perhana meni niin kuin paperista läpi, molemmat vetaritunnelit täysin pehmeät ,teki kustannus arvion joka ylittää auton arvon , kaksi päivää kuulemma menee ei tule kysymykseenkään joten purkuun vain. saakeli nyt oon parin viikon päästä saabiton mies , muuten noi on kivoja autoja mut kaikki ruostuu just noista kohdista.
Katotaas kuinka nyt käy hiukan saabin usko horjuu.
Katotaas kuinka nyt käy hiukan saabin usko horjuu.
Onkohan tämä nyt sattumaa, mutta tuo saabi taisi käydä viime tai sitä edellisellä viikolla meidän pihassa hakemassa minulta ylimääräiseksi jääneet talvipyörät? Jonkinlainen OG900 näkömuisti yleensä on meikäläisellä toiminut.
Jos on sama saabi, niin ne vetaritunnelit suorastaan huusivat kymmenien metrien päähän huutaen, että täälläpä ollaan puhki
Neuvoin myös poraamaan reiät takakonttiin, että vesi pääsee pois. Tällä kertaa en ota muuten kantaa auton kuntoon.. Kone kävi erinomaisesti. Siitä saisi johonkin autoon hyvän koneen. Kaasarissa kaikki kunnossa. Ei mitään röpotyksiä tai heilumisia tyhjäkäynnillä. En tiedä, että onko harvinaista kaasarikoneissa, kun en ole noita omistanut.
Jos taas ei ole sama kyseessä niin anteeksi väärä hälytys.
Maailma on sitten pieni.
Jos on sama saabi, niin ne vetaritunnelit suorastaan huusivat kymmenien metrien päähän huutaen, että täälläpä ollaan puhki

Jos taas ei ole sama kyseessä niin anteeksi väärä hälytys.
Maailma on sitten pieni.

Mätäneekös Saappi hetkessä vai mikäs se homman nimi on?Reetu kirjoitti:No niin , valkoharja kävi hitsarilla joka tökki sitä piikillä ja voi perhana meni niin kuin paperista läpi, molemmat vetaritunnelit täysin pehmeät.
Mulla hitsattiin viime tammikuussa katsariin toinen puoli. Voiko olla nyt jo kokonaan täysin laho?

Meniskö katsastaan nyt heti ennen talvee, ettei oo niin mätä katsarissa?
Itse aloin huolehtimaan tuon satkun hitsatuista vetarintunneleista, tosi äkkiä sitä likaa kerääntyykin, ei heti uskoisi. Liuotinainetta, painepesu ja paineilmalla kuivaksipuhallus, niin ainakin omistajan mieli helpottui, ei raaskisi juuri hitsattua mädättää pihassa 

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI