Den glider in...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Ahtopaine
"Hölösuu"

Den glider in...

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Melasimpa tuossa illan vilkassa Habarannan rämesoiden kautta Aeron Suomehen...

Huomenna jotain kuvia, jos tokenen tästä koomasta kun ei oikein täpinöiltä ole saanut melkein viikkoon kunnolla nukuttua :oops: ja tulihan hakureissunkin pituudeksi reilusti yli 1000km.

Vm. 93 pitkälohko vaikuttaa oikeinkin mainiolta tapaukselta. Maantienopeutena oli vaihtelevasti 80-110km rajoitusten mukaan tietty 8) ja pakollisissa ohituksissa ja muissa turbon testauksissa mahdollisesti saattoi olla hetkellisesti vähä enemmänki :roll: ...miellyttävintä oli huomata että 520km tuontimatkalla ajotietokone arpoi keskikulutukseksi 6,3l/100km 8O

Kysymys numero yksi. Pitäisikö ahtopainemittarin pysyä punaisella alueella kuinka pitkään kun lämäsee tallan tiskiin ja pitää sen siellä? ...tuossa tuntui pitävän muutaman sekunnin jonka jälkeen laski keltaisen alueen puolelle. Silti toki kiihdytys jatkui ihan kiitettävästi...
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Ke Marras 23, 2005 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Make-82
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Luulisin että se käytös on juurikin normaalia, itsellä ainakin ahtaa samalla tavalla. Parhaillaan käy punasen puolella, ja kovilla kierroksilla laskee siitä aavistuksen verran. ( siis näin sillon ku tcs ei vittuile!!! ) :cry:

Pistähän kuvia heti ku mahollista...kiinnostavan pelin oot noutanu. Toivottavasti se ei kiukuttele samalla tavalla ku tää meikäläisen murheenkryyni. :)
Marko A
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Onnittelut autosta! Tuli juuri samaan tapaan kuin tuo meidän

Kuva ´93

Mulla tuli hakumatkaksi 1930km, Malmö - Raahe (Haaparannan kautta)
en kylläkään ihan suoraan tullut.

Ahtopaineen toiminta vaikuttaa normaalilta vakio (?) Aeroksi. Onko autossa TCS? Laitahan kuvaa ja
dataa näkyville. Tosi pienellä kulutuksella olet päässyt.
Mulla yleensä jää matka-ajosta lukemat 7.2 - 7.7 ajotieturiin.
Toisaalta meidän autossa on jotain sipsejä ohjainboksissa :lol:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Ahtopaine
"Hölösuu"

Kiitokset... sehän täsä ihmetyttääkin, kun netistä kaiken mahdollisen kahlasin lävitte vm. 93 vuosimallista viimeviikolla ja kaikkialla sanottiin että tuossa vuosimallissa pitäisi olla vakiona tuo TCS, mutta ei siis kuitenkaan ole tässä autossa 8). Tämähän oli todella mycket bra yllätys siinä vaiheessa kun aloin utelemaan myyjältä, että onko ollut murheita tuon kanssa.

Olisikohan tuolloinkin kuitenkin ollut mahdollista ottaa vaihtoehtoisesti ilman, tai sitten kyse on siitä, että auto on alunperin Saksan markkinoille myyty -93 ja tuotu Ruattiin takasin -95. Ehkä Saksan malleihin ei ole pistetty vakiona tuota, kun on ajateltu ettei siellä sitä lähes aina sulilla teillä edes tarvittaisi tms... mene ja tiedä :?:

Huoltokirjan mukaan tämä Aero on vapautettu liikenteeseen Saksassa huhtikuussa -93 ...pitäisi vissiin laittaa tilaukseen se vaatimuksenmukaisuustodistus maahantuojalta... ainakin nuo pari paikallista katsastusasemaa sanoi puhelimessa sen tarvitsevansa, vai oisko jollakin tiedossa paikkaa (Pohjois-Suomi) missä eivät turhia kysele? Samalla jos vaikka lähettäisivät Finska språkige handbok:n elikkäs manuaalin niin ei tarvitsisi tuskailla tuon murteen kanssa. :?
Marko A
"Hölösuu"
Viesti:

Olisikohan tuolloinkin kuitenkin ollut mahdollista ottaa vaihtoehtoisesti ilman
Oli mahdollista. Meidän Aerosta myös puuttuu 8O TCS. Se oli ainakin Ruotsissa
lisävarustelistalla vuonna ´93. Mulla on autosta tilaus/vastaanotto lomake
tallessa. Meidän pirssiin oli raksittu erikseen kangasmatot, puukojetaulu ja CD
soitin/vahvistin (listalla ois esim kattoluukku, mutta TCS ei siinä näy??)
Nämä siis Ruotsin mallistossa.
Finska språkige handbok:n
Saa myös klubikaupasta jos on jäsen. Jos ei ole niin nyt liittyy :lol:
Ja mulla myös huhtikuu ´93. Tarvitaan vaatimuksenmukaisuus todistus.
Maksoi about 100€ Saabilta pari vuotta sitten. Mitä ryöstöä yhdestä
A4 lapusta!!

Onko autolla paljoa ajettu? Nimittäin siitä vois vähän päätellä mitä
"tyyppivikoja" on jo ehditty korjata...
Mulla oli ostohetkellä 127tkm (nyt 160) ja oikeastaan kaikki tyyppiviat
odottivat vain tarkkaa kuskia löytämään itsensä.
Listalla moottorin/vaihteiston tuet/lämppärinkenno/DI-kasetti/Etualatukivarren
puslat/takavakaajan puslat/
Kytkimen pääsylinteri/työsylinterin tiivisteet jne.
No, tyyppivikoja tai ei mutta aika nätti vaihtaa (paitsi lämppärin kenno)
eikä näistä välttämättä tarvi heti välittää jos ei nyt aivan hirveä
niuho (kuten minä) satu olemaan.Samaten mulla laatikossa tuntuu näillä kilsoilla pikku välystä.
Täytynee laakeroida kunhan kytkimen vaihto tulee ajankohtaiseksi.

Nuo muuten onkin semmosia
juttuja ettei merkkiliikkeen määräaikahuolloissa ihan helpolla niihin puututa, jos
ei asiakas itse hoksaa kysellä ja mainita. Ainakin voisi näin päätellä siitä
mitkä mielikuvat itselle jäi kun tonnarin haku oli kiihkeimmillään
ja tuli täydellä HK:lla varustettuja koeajettua.

Hups, kun karkas topikista. Mutta todennäköisesti nuo on jo kertaalleen
vaihdettu tuon ikäisessä autossa jos kilsoja alkaa olla 200tkm hujakoilla
tai yli.
Saabclubin jäsen #1079
Rafu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Manuaali tuli ihan muutamassa päivässä kun GM:n sivuilta sitä pyysin.

Onnea uuden hankinna johdosta. Itse hain automaattisen jokunen kuukausi sitten. Mukava peli ajella.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Ahtopaine
"Hölösuu"

..oisko linkkiä antaa tuonne GM:lle mistä tilasit?
V-M
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V-M »

Eikös vaatimus todistusta tarvittu vasta -95 alkaen? Ainakaan minulla sitä ei tarvittu kun tuon -94:n rekisteröin. Vaikkakin se todistus tuossa paketissa mukana tulikin.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Hane_81
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Ahtopaine kirjoitti:..oisko linkkiä antaa tuonne GM:lle mistä tilasit?

http://www.saab.fi/main/FI/fi/contact_general.shtml

tuonne ite laitoin kyselyä et josko sais manuaalin...pari päivää meni ja manuaali tuli 8O kerranki nopeeta toimintaa!!
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Tobbana
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Hane_81 kirjoitti:
Ahtopaine kirjoitti:..oisko linkkiä antaa tuonne GM:lle mistä tilasit?

http://www.saab.fi/main/FI/fi/contact_general.shtml

tuonne ite laitoin kyselyä et josko sais manuaalin...pari päivää meni ja manuaali tuli 8O kerranki nopeeta toimintaa!!
Mullekin tuolta valui parissa päivässä, lisäksi tuli myös uusi suomenkielinen huoltokirja ja määräaikaishuoltolappuset.
Kerkesin vielä klubikaupastakin tilata manuaalin, joten nyt minulla on niitä kaksin kappalein, toinen tuossa vieressä ja toinen tonnarin hanskalokerossa, voi katsella faktaa välittömästi jos jostain tulee kinaa. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Trooper_75
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Ahtopaine kirjoitti:
Huoltokirjan mukaan tämä Aero on vapautettu liikenteeseen Saksassa huhtikuussa -93 ...pitäisi vissiin laittaa tilaukseen se vaatimuksenmukaisuustodistus maahantuojalta... ainakin nuo pari paikallista katsastusasemaa sanoi puhelimessa sen tarvitsevansa, vai oisko jollakin tiedossa paikkaa (Pohjois-Suomi) missä eivät turhia kysele? Samalla jos vaikka lähettäisivät Finska språkige handbok:n elikkäs manuaalin niin ei tarvitsisi tuskailla tuon murteen kanssa. :?
Hei, älä ihmeessä tilaa mitään kalliita todistuksia turhaan. Minä kysyin Oulun Ruskon autokatsastuksesta (http://www.sauk.fi) vm. 1995 9000CSE:n tuota todistuksen tarvetta eikä kuulemma tarvita (autoa ei tosin ole vielä laitettu rekisteriin). Tosin tämä on saksalaisen "fahrzeugbriefin" kera, en tiedä ruotsalaisten papereiden sisältämistä auton tyyppitiedoista tms. mitään...
Marko A
"Hölösuu"
Viesti:

Hei, älä ihmeessä tilaa mitään kalliita todistuksia turhaan.
Tuossa tapahtuu muutos ´94 tai ´95 vuosimallissa, eli sitä vanhempiin tarvitaan...
Saabclubin jäsen #1079
Ahtopaine
"Hölösuu"

Marko A kirjoitti:
Hei, älä ihmeessä tilaa mitään kalliita todistuksia turhaan.
Tuossa tapahtuu muutos ´94 tai ´95 vuosimallissa, eli sitä vanhempiin tarvitaan...
Kyllä kuulemma tarvitaan 93 vuosimallin autoon ainakin pakokaasuista ja melusaasteista.

Apuja kaipaisin noiden ABS:ien kanssa. Valo palaa käynnistyksestä lähtien jatkuvasti. Myyjä sanoi pesseensä moottoritilan kaksi viikkoa sitten jonka jälkeen valo alkoi palamaan. Tiedä onko tuohon luottamista, mutta voisinko jotain liittimiä tuolta yrittää irroitella ja puhdistella, jos tuo auttaisi? Mitähän liittimiä pitäisi heilutella...

Tietäisikö joku hyvän/edullisen paikan täällä Pohjois-Suomessa, missä voisi nuo vikakoodit käydä luetuttamassa ja mistä saisi kenties tarvittavan varaosan. Täällä Rollossa laitteet olisi Wetterillä, mutta tuolla ei ole sitten varaosia ja lukeminenkin maksaa pelkästään 30€ väh. Delta-autossa on Saabin huolto, mutta tuolla taasen ei ole tarvittavia vehkeitä :evil:
Marko A
"Hölösuu"
Viesti:

Lue koodit itse:

Ohjeet täällä
Saabclubin jäsen #1079
Stressfläkt
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Tänään käytin tonnaria oulun ruskon konttorilla ja halus sen päästövaatimus lapun.
Sano että riitti joku vanhempi rekisteritodistus ruottista missä lukee se päästövaatimus.
TA31 avgasnorm taitaa mulla lukea.
Uudemmissa otteissa puuttuu kyseinen tieto.
Minäki kävin viime vkl. ruottista hakemassa aeron.

Tuli muutaki laittoa kans tuossa yksilössä että saa kilpiin, vaikka juuri oli ruottissa katsastettu.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Vastaa Viestiin