Den glider in...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Marko A kirjoitti:Lue koodit itse:

Ohjeet täällä
Eli tuohon tarvitsisi kaksi johdonpätkää usros liittimineen ja katkaisimen? ...missä kohtaa tuo liitäntäpiste tarkalleen on ja miltä se näyttää? ...tuo kuva noissa ohjeissa on aika heikko...
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Ahtopaine kirjoitti:
Marko A kirjoitti:Lue koodit itse:

Ohjeet täällä
Eli tuohon tarvitsisi kaksi johdonpätkää usros liittimineen ja katkaisimen? ...missä kohtaa tuo liitäntäpiste tarkalleen on ja miltä se näyttää? ...tuo kuva noissa ohjeissa on aika heikko...
Help anyone?

Mittasin muuten tuossa puristuspaineet.. oli tasasesti 11baria kolmessa ensimmäisessa mutta nelospytyssä oli 11,4bar. Tulpat oli kyllä melkoisen tiukassa ja jonkunverran levinneen näköisiä. Paikallaan oli vastukselliset NKG BCPR 7ES -11 tulpat. Tulpan kyljessä oli tuo 11 merkintä. Auton mukana sain uudet BCPR 7ES -tulpat, mutta noiden kyljessä ei lue tuota 11 merkintää. Liekö kuitenkin kyseessä samanlaiset tulpat?
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

samat on tulpat, tarkistat vain kärkien väliksi tuon 1.1mm ja asia on kunnossa.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...kokeilin käyttää ECU -boksin liitäntäjohtohässäkkää irti, mutta ei auttanut. Eikä ollu tuolla kontakteissakaan mitn. korroosiota / hapettumia havaittavissa. Eikä piru löytyny tuolta maastosta tuota kaksinapaistaliitintä mihin tuo oman johtohässäkän voisi kytkeä vikasignaalien lukemista varten.

Eikö kenelläkään ole todellakaan tietoa mistä tarkalleen tuo liitin pitäisi löytyä vm. 93 tonnarista? Onkai näitä ongelmia ollut muillakin...
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

No siinä pari kuvaa pimeessä... Aero
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Ahtopaine kirjoitti:No siinä pari kuvaa pimeessä... Aero
=> liiteriin liiteriin. :D Noitahan on jokaisen piha täynnä. :wink:
Kateellisen kommentti. :oops:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Peltivanteet talvitassuilla näyttävät hirveiltä... pitäisi saada kyllä jokku nätit alut tai edes rosterikapselit :cry:


...kerpele kun ei saa tuota takakilpeä irti. Ovat ruuvit ruostuneet niin pahasti, että alkoi pyörimään nuo läpiviennit. Ilmeisesti ei ole muuta tehtävissa kuin porata paska pois.. :(

Pitäisi vaihtaa varmaan tuo jähytysnestekin kun on aika laimeen hajutonta ja väristä...
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Ahtopaine kirjoitti:Peltivanteet talvitassuilla näyttävät hirveiltä... pitäisi saada kyllä jokku nätit alut tai edes rosterikapselit :cry:


...kerpele kun ei saa tuota takakilpeä irti. Ovat ruuvit ruostuneet niin pahasti, että alkoi pyörimään nuo läpiviennit. Ilmeisesti ei ole muuta tehtävissa kuin porata paska pois.. :(

Pitäisi vaihtaa varmaan tuo jähytysnestekin kun on aika laimeen hajutonta ja väristä...
Vaihda nesteet ja huuhtele ensin kunnolla koko systeemi.

Laita kilvet kiinni haponkestävillä ruuveilla.
Muoviruuvit katkeavat pakkasella.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Ei kyllä omaan ruotsista tuotuun 9000 aeroon tarvinnut mitään vaatimuksenmukaisuus todistuksia. Wurthin muovinaistoilla on kyllä pysynyt kilvet paikoillaan. Tosin alle tarvitset sovitilevyn että osuu ruuvit kohdalleen...älä vaan tee mitään viritelmiä poraamalla kilpeen omia reikiä... :roll:
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

heikki.rantalaiho kirjoitti:Ei kyllä omaan ruotsista tuotuun 9000 aeroon tarvinnut mitään vaatimuksenmukaisuus todistuksia. Wurthin muovinaistoilla on kyllä pysynyt kilvet paikoillaan. Tosin alle tarvitset sovitilevyn että osuu ruuvit kohdalleen...älä vaan tee mitään viritelmiä poraamalla kilpeen omia reikiä... :roll:
Missä käytit katastuksella? Mulle sanovat että täytyy olla melusta ja päästöistä jotku E -reguleringit registeriotteessa. Ei löydy kuin vain tuo pakokaasu, joten joutuisi hankkimaan tuon todistuksen tuosta melusta... voisin vielä kysästä tuolta Jyväskylän katastuksesta asiaa, jos kerrot paikan nimen.

Paljos tuolla sun 93 Aerolla on miltal ..mulla jo lähes 300tkm, mutta ilosestihan tuo vielä murahtelee. Ruostetilanne tässä alkaa vaatia toimenpiteitä. Mitäs jos maalauttas uusiksi koko värkin... metallinhohtomustaksi vaikka 8)
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

"Jyväskylän Autokatsastuksessa" käytin. 014-4499 583 on puhelinnumero. Voi olla sama homma sinulla kun minullakin, laittavat papereihin 9000 CD 2.3T, kun ei Aeroa ko. vuodelta löydy AKE:n järjestelmästä...tosin tuohan antaa jonkinasteisen veroedun :lol:

Tänä syksynä on käytäntö muuttunut jonkin verran ruotsin kilpien/rekisteriotteen suhteen. Mutta tämän ei kyllä pitäisi liittyä päästöihin tai muutenkaan auton tyyppiin, vaan sillä vaan varmistetaan ettei maahan tuoda varastettua tavaraa, näin ilmoittivat minulle...

Niin, ja omassa pelissäni tuli juuri 170tkm täyteen...huoltokirjalla :wink: ...tosin kyllähän ne niitäkin väärentää nykyään taitavasti, mutta kyllä tähän mennessä kaikki viittaavat siihen että luku pitäisi kutinsa...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Täytyypä soittoo puljuun jos vaikka menis lävitte ilman tuota 159€:n vaatimuksenmukaisuustodistusta...

Sain nesteet vaihettua... ekana moottori lämpimäksi ajelemalla hiukan testiajoa :) jonka jälkeen laskin vanhat paskat ulos - käytin puhtaan vesisatsin kierrossa (motti lämpimäksi tyhjäkäynnillä) ja laskin ulos - seuraavaksi laitoin STP:n radiator Flush aineen uuden vesisatsin kanssa ja ajelin n. 30km puhdistus/testiajoa :wink: ja annoin vähän jähtyä, jonka jälkeen laskin ulos - ohjeiden mukaan puhdas vesisatsi jälleen huuhteluksi ja kierron jälkeen ulos - sitten vihdoin viimein uudet jähytysnesteet sisään ja tietty perään vähän testiajoa. Pitihän se varmistaa, notta neste jähyttää kuten pitää :oops: . Tuli ainakin 60/40 prosenttista kohtuu tujua seosta tuosta. Eipä ihan het ala hyytymään.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

No ny se näyttää siltä että vuotaa tuota jäähdytysnestettä jostain tuolta vesipumpun suunnalta... tätä jo vähän aiemmin epäilinkin mutta nyt se varmistui kun auton alle ilmestyy ajanmittaa lammikko. Tipoittain tuolta näyttää ainetta tulevan. Oisko apuja kautta ideoita missä tuo vuoto olisi ja miten tuon voisi korjata?

Yläpuolelta ei tuota kohtaa vain näe... pitäisi olla peili tai sitten kentis montusta auton alta ehkä näkisi.

Mites muuten voi tunnistaa / erottaa Aerossa olevan Mitsun turbon noista tavallisista turboista?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Pumpun vuotoja tutkiessa voit ottaa vaikka sen "muovipanssarin" pois. kymppimillisiä muttereita muutama.

Garretissa lukee kirkkaamman kiekuran sivussa isolla Garrett :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...no ei tuossa kovin kirkasta kohtaa kyllä ole eikä Garret tekstiä joten lienee aito Mitsu 8)

Tuli tänään GM:ltä tuo suomenkielinen vm. 93 Saab 9000 manuaalikin, mutta tuossa ei näyttäisi äkkiseltään olevan Aerosta halaistua sanaakaan :(. Mainitaan vaan 2.3 Turbomoottori jossa olisi vain 200hv. Kai täsä ny mulla kuitenni ne täydet 225heeboa kärryjä kiskomassa :?:

Edit: kävin kyyläilemässä föönin kylkeä vähän tarkemmin ja TD04HL -teksti näkyi kylessä... :D :twisted: kylä lähtee.
Vastaa Viestiin