Eli tuohon tarvitsisi kaksi johdonpätkää usros liittimineen ja katkaisimen? ...missä kohtaa tuo liitäntäpiste tarkalleen on ja miltä se näyttää? ...tuo kuva noissa ohjeissa on aika heikko...
Den glider in...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Help anyone?Ahtopaine kirjoitti:Eli tuohon tarvitsisi kaksi johdonpätkää usros liittimineen ja katkaisimen? ...missä kohtaa tuo liitäntäpiste tarkalleen on ja miltä se näyttää? ...tuo kuva noissa ohjeissa on aika heikko...
Mittasin muuten tuossa puristuspaineet.. oli tasasesti 11baria kolmessa ensimmäisessa mutta nelospytyssä oli 11,4bar. Tulpat oli kyllä melkoisen tiukassa ja jonkunverran levinneen näköisiä. Paikallaan oli vastukselliset NKG BCPR 7ES -11 tulpat. Tulpan kyljessä oli tuo 11 merkintä. Auton mukana sain uudet BCPR 7ES -tulpat, mutta noiden kyljessä ei lue tuota 11 merkintää. Liekö kuitenkin kyseessä samanlaiset tulpat?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...kokeilin käyttää ECU -boksin liitäntäjohtohässäkkää irti, mutta ei auttanut. Eikä ollu tuolla kontakteissakaan mitn. korroosiota / hapettumia havaittavissa. Eikä piru löytyny tuolta maastosta tuota kaksinapaistaliitintä mihin tuo oman johtohässäkän voisi kytkeä vikasignaalien lukemista varten.
Eikö kenelläkään ole todellakaan tietoa mistä tarkalleen tuo liitin pitäisi löytyä vm. 93 tonnarista? Onkai näitä ongelmia ollut muillakin...
Eikö kenelläkään ole todellakaan tietoa mistä tarkalleen tuo liitin pitäisi löytyä vm. 93 tonnarista? Onkai näitä ongelmia ollut muillakin...
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
=> liiteriin liiteriin.Ahtopaine kirjoitti:No siinä pari kuvaa pimeessä... Aero


Kateellisen kommentti.

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Peltivanteet talvitassuilla näyttävät hirveiltä... pitäisi saada kyllä jokku nätit alut tai edes rosterikapselit
...kerpele kun ei saa tuota takakilpeä irti. Ovat ruuvit ruostuneet niin pahasti, että alkoi pyörimään nuo läpiviennit. Ilmeisesti ei ole muuta tehtävissa kuin porata paska pois..
Pitäisi vaihtaa varmaan tuo jähytysnestekin kun on aika laimeen hajutonta ja väristä...

...kerpele kun ei saa tuota takakilpeä irti. Ovat ruuvit ruostuneet niin pahasti, että alkoi pyörimään nuo läpiviennit. Ilmeisesti ei ole muuta tehtävissa kuin porata paska pois..

Pitäisi vaihtaa varmaan tuo jähytysnestekin kun on aika laimeen hajutonta ja väristä...
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Vaihda nesteet ja huuhtele ensin kunnolla koko systeemi.Ahtopaine kirjoitti:Peltivanteet talvitassuilla näyttävät hirveiltä... pitäisi saada kyllä jokku nätit alut tai edes rosterikapselit![]()
...kerpele kun ei saa tuota takakilpeä irti. Ovat ruuvit ruostuneet niin pahasti, että alkoi pyörimään nuo läpiviennit. Ilmeisesti ei ole muuta tehtävissa kuin porata paska pois..![]()
Pitäisi vaihtaa varmaan tuo jähytysnestekin kun on aika laimeen hajutonta ja väristä...
Laita kilvet kiinni haponkestävillä ruuveilla.
Muoviruuvit katkeavat pakkasella.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Ei kyllä omaan ruotsista tuotuun 9000 aeroon tarvinnut mitään vaatimuksenmukaisuus todistuksia. Wurthin muovinaistoilla on kyllä pysynyt kilvet paikoillaan. Tosin alle tarvitset sovitilevyn että osuu ruuvit kohdalleen...älä vaan tee mitään viritelmiä poraamalla kilpeen omia reikiä... 

-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Missä käytit katastuksella? Mulle sanovat että täytyy olla melusta ja päästöistä jotku E -reguleringit registeriotteessa. Ei löydy kuin vain tuo pakokaasu, joten joutuisi hankkimaan tuon todistuksen tuosta melusta... voisin vielä kysästä tuolta Jyväskylän katastuksesta asiaa, jos kerrot paikan nimen.heikki.rantalaiho kirjoitti:Ei kyllä omaan ruotsista tuotuun 9000 aeroon tarvinnut mitään vaatimuksenmukaisuus todistuksia. Wurthin muovinaistoilla on kyllä pysynyt kilvet paikoillaan. Tosin alle tarvitset sovitilevyn että osuu ruuvit kohdalleen...älä vaan tee mitään viritelmiä poraamalla kilpeen omia reikiä...
Paljos tuolla sun 93 Aerolla on miltal ..mulla jo lähes 300tkm, mutta ilosestihan tuo vielä murahtelee. Ruostetilanne tässä alkaa vaatia toimenpiteitä. Mitäs jos maalauttas uusiksi koko värkin... metallinhohtomustaksi vaikka

-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
"Jyväskylän Autokatsastuksessa" käytin. 014-4499 583 on puhelinnumero. Voi olla sama homma sinulla kun minullakin, laittavat papereihin 9000 CD 2.3T, kun ei Aeroa ko. vuodelta löydy AKE:n järjestelmästä...tosin tuohan antaa jonkinasteisen veroedun
Tänä syksynä on käytäntö muuttunut jonkin verran ruotsin kilpien/rekisteriotteen suhteen. Mutta tämän ei kyllä pitäisi liittyä päästöihin tai muutenkaan auton tyyppiin, vaan sillä vaan varmistetaan ettei maahan tuoda varastettua tavaraa, näin ilmoittivat minulle...
Niin, ja omassa pelissäni tuli juuri 170tkm täyteen...huoltokirjalla
...tosin kyllähän ne niitäkin väärentää nykyään taitavasti, mutta kyllä tähän mennessä kaikki viittaavat siihen että luku pitäisi kutinsa...

Tänä syksynä on käytäntö muuttunut jonkin verran ruotsin kilpien/rekisteriotteen suhteen. Mutta tämän ei kyllä pitäisi liittyä päästöihin tai muutenkaan auton tyyppiin, vaan sillä vaan varmistetaan ettei maahan tuoda varastettua tavaraa, näin ilmoittivat minulle...
Niin, ja omassa pelissäni tuli juuri 170tkm täyteen...huoltokirjalla

-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Täytyypä soittoo puljuun jos vaikka menis lävitte ilman tuota 159€:n vaatimuksenmukaisuustodistusta...
Sain nesteet vaihettua... ekana moottori lämpimäksi ajelemalla hiukan testiajoa
jonka jälkeen laskin vanhat paskat ulos - käytin puhtaan vesisatsin kierrossa (motti lämpimäksi tyhjäkäynnillä) ja laskin ulos - seuraavaksi laitoin STP:n radiator Flush aineen uuden vesisatsin kanssa ja ajelin n. 30km puhdistus/testiajoa
ja annoin vähän jähtyä, jonka jälkeen laskin ulos - ohjeiden mukaan puhdas vesisatsi jälleen huuhteluksi ja kierron jälkeen ulos - sitten vihdoin viimein uudet jähytysnesteet sisään ja tietty perään vähän testiajoa. Pitihän se varmistaa, notta neste jähyttää kuten pitää
. Tuli ainakin 60/40 prosenttista kohtuu tujua seosta tuosta. Eipä ihan het ala hyytymään.
Sain nesteet vaihettua... ekana moottori lämpimäksi ajelemalla hiukan testiajoa



-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
No ny se näyttää siltä että vuotaa tuota jäähdytysnestettä jostain tuolta vesipumpun suunnalta... tätä jo vähän aiemmin epäilinkin mutta nyt se varmistui kun auton alle ilmestyy ajanmittaa lammikko. Tipoittain tuolta näyttää ainetta tulevan. Oisko apuja kautta ideoita missä tuo vuoto olisi ja miten tuon voisi korjata?
Yläpuolelta ei tuota kohtaa vain näe... pitäisi olla peili tai sitten kentis montusta auton alta ehkä näkisi.
Mites muuten voi tunnistaa / erottaa Aerossa olevan Mitsun turbon noista tavallisista turboista?
Yläpuolelta ei tuota kohtaa vain näe... pitäisi olla peili tai sitten kentis montusta auton alta ehkä näkisi.
Mites muuten voi tunnistaa / erottaa Aerossa olevan Mitsun turbon noista tavallisista turboista?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...no ei tuossa kovin kirkasta kohtaa kyllä ole eikä Garret tekstiä joten lienee aito Mitsu
Tuli tänään GM:ltä tuo suomenkielinen vm. 93 Saab 9000 manuaalikin, mutta tuossa ei näyttäisi äkkiseltään olevan Aerosta halaistua sanaakaan
. Mainitaan vaan 2.3 Turbomoottori jossa olisi vain 200hv. Kai täsä ny mulla kuitenni ne täydet 225heeboa kärryjä kiskomassa 
Edit: kävin kyyläilemässä föönin kylkeä vähän tarkemmin ja TD04HL -teksti näkyi kylessä...
kylä lähtee.

Tuli tänään GM:ltä tuo suomenkielinen vm. 93 Saab 9000 manuaalikin, mutta tuossa ei näyttäisi äkkiseltään olevan Aerosta halaistua sanaakaan


Edit: kävin kyyläilemässä föönin kylkeä vähän tarkemmin ja TD04HL -teksti näkyi kylessä...

