Lambdan johdot
Lambdan johdot
Rupesin tuossa yks päivä tutkimaan tuota laitetta ja huomasin, että niistä kolmesta johdota (muistaakseni musta-keltainen-punainen) punainen piuha oli poikki. Auto on kuitenkin käynyt ja toiminut silti ihan moitteettomasti. Mielestäni se piuha menee kohti sitä Lucasin boxia mut en kerinny tarkemmin syynäämään...
Mitä hyötyä punaisesta johdosta siis on jos sen katkeaminen ei tunnu vaikuttavan mihinkään? Vai onko kenties lambda sitten sökö? Vai mitä?
Mitä hyötyä punaisesta johdosta siis on jos sen katkeaminen ei tunnu vaikuttavan mihinkään? Vai onko kenties lambda sitten sökö? Vai mitä?
Jos Jumala olisi halunnut ihmisen kuuntelevan stereomusiikkia, hän olisi antanut ihmiselle kaksi korvaa...
Hmm josko olis esilämmityksen johdot noi mitkä on poikki.
Täytyypä tarkistaa kirjasesta..
Kerro vielä millä koneella autosi on? Toi lucaksen boksi viittaisi matalapaineturboon..
Esimerkiksi i8:ssa ei lambdalle mene kuin yksi johto. Voihan olla, että lambda on joskus vaihdettu tarvikemalliseen ja johdot on oikeasti ylimääräisiä.
Täytyypä tarkistaa kirjasesta..
Kerro vielä millä koneella autosi on? Toi lucaksen boksi viittaisi matalapaineturboon..
Esimerkiksi i8:ssa ei lambdalle mene kuin yksi johto. Voihan olla, että lambda on joskus vaihdettu tarvikemalliseen ja johdot on oikeasti ylimääräisiä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Siis onko kyseessä lucas vai lh-jetronic? Vapari vai turbo ja vuosimalli?
Lh-jetin ja lucaksen lambda-anturit toimivat eri periaatteella.
Näin äkkiseltään ajateltuna lh-jetin zirconia-tyyppinen anturi toimisi myös ilman esilämmitystä, koska se generoi signaalijännitteen itse. Lucasin titania-tyyppinen ei ainakaan toimi lainkaan ilman lämmitysvirtaa, koska se tarvitsee sitä signaalin generoimiseen (titania-anturi toimii resistanssia muuttamalla).
Lh-jetin ja lucaksen lambda-anturit toimivat eri periaatteella.
Näin äkkiseltään ajateltuna lh-jetin zirconia-tyyppinen anturi toimisi myös ilman esilämmitystä, koska se generoi signaalijännitteen itse. Lucasin titania-tyyppinen ei ainakaan toimi lainkaan ilman lämmitysvirtaa, koska se tarvitsee sitä signaalin generoimiseen (titania-anturi toimii resistanssia muuttamalla).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Siis tekniikkana on ´92 täyspaine turbo 16v Lucasin ruiskulla... Ja oli johto sen näköinen ettei ole vähään aikaan toiminutkaan... Oli sulanut sen näköisesti, että on vissiin ollut läheisessä yhteydenpidossa "mutkan" kanssa...
Jos Jumala olisi halunnut ihmisen kuuntelevan stereomusiikkia, hän olisi antanut ihmiselle kaksi korvaa...
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
onko millasia tietoja johtojen väreistä ja tarkotuksista ?
saabin orkkis johdot on
musta, punanen ja valkonen.
musta menee normi apikoon ja punanen ja valkonen plugiin.
epäilisin että musta on signaali ?
ja lämmitysjohtoja noi muut. lämmitysjohdoilla ei vissiin oo niin väliä kumin päin laittaa vai onko ? m
täytyy kohta ettiä ohjeet ja tarkastella.
saabin orkkis johdot on
musta, punanen ja valkonen.
musta menee normi apikoon ja punanen ja valkonen plugiin.
epäilisin että musta on signaali ?
ja lämmitysjohtoja noi muut. lämmitysjohdoilla ei vissiin oo niin väliä kumin päin laittaa vai onko ? m


täytyy kohta ettiä ohjeet ja tarkastella.