900T16 -85 kytkin luistaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jokke
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 22:49

900T16 -85 kytkin luistaa

Viesti Kirjoittaja jokke »

Vinkkejä kaivattais: Uusi kytkin asennettu (Luk-merkkinen), mutta luistaa vitosella. Mikähän vois olla pielessä? Voisko olla, että vaatii tekeytymisen vauhtipyörään, vai jo valmiiksi löysä asetelma???
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Onko sulla "palanut" kytkin aiemmin, kun se voi kuulemma polttaa vauhtipyörää niin ettei kytkinlevy enää ota kunnolla kiinni.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

sulla on liikaa voimaa ja liian löysä asetelma.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=luistaa
jokke
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 22:49

Viesti Kirjoittaja jokke »

dimebak kirjoitti:Onko sulla "palanut" kytkin aiemmin, kun se voi kuulemma polttaa vauhtipyörää niin ettei kytkinlevy enää ota kunnolla kiinni.

Ei tietääkseni, voihan olla että edellisen omistajan aikana? Vanha kytkin ei mulla luistanut, tosin silloin vain peruspaineet...nyt vakiot 0,8-0,9 bar.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onhan siihen asennettu varmasti turbon kytkinpaketti? Huonoksi kulunut vauhtipyörän pinta ei tietenkään ole hyödyksi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

muula teki samaa konerempan jälkeen ja syyksi paljastui vuotava kytkinakselin stefa. piti hyvin ennenkuin otin auki mut rupes tihuttaa kun pisti takas kiinni. eli tarkkaileppa laatikon öljypintaa
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jokke
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 22:49

Viesti Kirjoittaja jokke »

Mertmi kirjoitti:Onhan siihen asennettu varmasti turbon kytkinpaketti? Huonoksi kulunut vauhtipyörän pinta ei tietenkään ole hyödyksi...
On turbon kytkinpaketti, ainakin Motonetin mukaan...
Vastaa Viestiin