Mikä avain sopii 900:n öljynpoistoproppuun?
Mikä avain sopii 900:n öljynpoistoproppuun?
Tarkoituksena olisi vaihtaa vm 87 käsivaihteiseen 900:een laatikkoöljyt.
Tyhjennyspropun "kolo" vaikuttaa tähtimäiseltä vai lieneeko kulunut kuusiokolo.
Mikä avain tyyppi ja koko on tarkoitettu ko. propun avaamiseen?
Tyhjennyspropun "kolo" vaikuttaa tähtimäiseltä vai lieneeko kulunut kuusiokolo.
Mikä avain tyyppi ja koko on tarkoitettu ko. propun avaamiseen?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
80-luvun lopulta löytyy kuusiokololla oleviakin tuon neliön lisäksi. Näyttää torxilta, mutta ei se sitten olekaan. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Itse en uskalla edes avata sitä proppua. Tahtoo olla niin haperoisia nuo jengat ettei saa enää kunnolla kiinni. Että imemällä niitä öljyjä on tullut vaihdeltua.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
No jos tuota pelkää niin miten olisi avata takakansi?Suabisti kirjoitti:Itse en uskalla edes avata sitä proppua. Tahtoo olla niin haperoisia nuo jengat ettei saa enää kunnolla kiinni. Että imemällä niitä öljyjä on tullut vaihdeltua.
Joka kerta on tullu sen verta metallia että pelkän imemisen varaan en ole viitsinyt jättää.
Tuo tiivistehän ei maksa kuin vajaan kympin ja saa samalla sihdin putsattua. Viimeisissä og-satkuissa joutuu jokatapauksessa vaihtaan tuota kautta kun ei sitä proppua ole.
Tosin vaatii melkein montun tai kunnon korkuiset pukit että mahtuu avaamaan luukun.
edit:typo
Viimeksi muokannut tetammi, Ma Marras 14, 2005 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Sama kuusiokolo myös täällä. Metrisellä jatkovarrella aukesi tosiaankin mallikkaasti.
Kuinkas muuten tuon tyhjennysreiän kierteen saa sitten putsattua kaikesta siitä paskasta, mitä siihen öljyn mukana jää? Kovin kireältä tuntui tulppa kierää takaisin, enkä olisi halunnut kierrettä hajoittaa. Putsailin rätillä moneen kertaan sen läven, mutta kyllä se viimeiselläkin kerralla tuntui aika tahmeasti kiertyvän. Alkupää menee kyllä käsin hyvin, mutta lopussa ei tahdo liikkua.
Kuinkas muuten tuon tyhjennysreiän kierteen saa sitten putsattua kaikesta siitä paskasta, mitä siihen öljyn mukana jää? Kovin kireältä tuntui tulppa kierää takaisin, enkä olisi halunnut kierrettä hajoittaa. Putsailin rätillä moneen kertaan sen läven, mutta kyllä se viimeiselläkin kerralla tuntui aika tahmeasti kiertyvän. Alkupää menee kyllä käsin hyvin, mutta lopussa ei tahdo liikkua.
Enpä osaa sanoa, mutta jos näin on, niin sittenhän tuo toimii oikein. Tuli vaan mielen, että jos siellä onkin metallimurua välissä, niin ei enää ikinä lähde uudelleen auki..Mimmi kirjoitti:Eikös se kierre ole kartio, jolloin se kuuluukin tiukentua lopussa
Mutta sitten asia on kunnossa, jos tuon kierre on tosiaankin kartio.